
Instagram a Facebook Stories – ako na pútavé príbehy
Facebook Stories alebo inak aj Facebook príbehy majú denne už viac ako 500 miliónov aktívnych používateľov a predpokladá sa, že toto číslo ešte porastie. Tento
Grafický dizajn je neodmysliteľnou súčasťou nášho každodenného života. Bežne s ním prichádzate do styku napríklad cez obal rannej kávy, či pri čítaní vášho obľúbeného blogu. Nakoľko je jednou z jeho hlavných náplní zaujať, veľmi rýchlo sa vyvíja. Podlieha tak trendom, ktoré sa každoročne menia. A tento rok nebude výnimkou.
Neustále napredovanie spoločnosti a zmeny v návykoch zákazníkov menia aj princípy grafického dizajnu. To samozrejme neznamená, že musíte svoju vizuálnu komunikáciu meniť každého pol roka alebo rok.
Ak si však myslíte, že je čas na menší či väčší redizajn vašej značky, je dobré zoznámiť sa s aktuálnymi trendmi. Lepšie sa tak budete vedieť rozhodnúť, ktorý koncept vám viac vyhovuje. Pri výbere však dávajte pozor na to, aby sa zhodoval so zameraním vášho podnikania. Preto je najlepšie konzultovať všetky tieto zmeny s odborníkmi.
Takisto pri tvorbe nových projektov je vhodné sledovať aktuálne trendy. Či už vytvárate úplne novú identitu značky, alebo len potrebujete vdýchnuť svojmu brandu nový život, inšpirovať sa novinkami vo svete je vždy krok vpred.
Vizuálna identita je pre vašu firmu jedným z najdôležitejších prvkov komunikácie so zákazníkom. Pri vytváraní grafického dizajnu spojíme vašu ideu s našou kreativitou. Vytvoríme tak grafický dizajn, ktorý bude jedinečný a zapôsobí nielen na vás, ale najmä na vašich klientov.
Chcete vedieť, aké trendy v grafickom dizajne ovládnu rok 2019? Pripravili sme pre vás výber tých najzaujímavejších aktuálnych trendov.
Čím sa inšpirujú súčasné aktuálne trendy grafického dizajnu? Všetkým. Inšpirujú sa technológiou, nákupným správaním zákazníkov, ale aj ich túžbami a preferenciami. A nakoľko sa preferencie konkrétnych zákazníkov vyvíjajú, tak sa aj vizualizácie, ktoré používate, musia meniť.
Grafický dizajn je veľmi rozsiahla oblasť, ktorá by sa dala rozdeliť do niekoľkých skupín. Spomeňme si tri základné skupiny, a to webdizajn, logo dizajn (alebo brand design) a obalový dizajn. Väčšina trendov sa dá využiť vo všetkých oblastiach grafického dizajnu, takže ich nebudeme škatuľkovať. Aké to teda sú?
V grafickom dizajne je azda najdôležitejším rozhodujúcim faktorom práve farba. Správnym výberom farieb viete určiť, aký vplyv bude mať vaša značka na publikum. Každej farbe sa pripisuje iná emócia a aj ich spojenie vplýva na ľudí rôzne. Preto, bez ohľadu na to, či práve vytvárate webovú stránku alebo logo, je dobré poznať vplyv farieb.
Mnoho firiem sa riadi zásadami, ktoré určujú, aká farba sa hodí k jednotlivým odvetviam či aký z nej ide pocit. Napríklad zelená farba navodzuje pocit pokoja a harmónie, modrá pôsobí bezpečne a biela signalizuje čistotu a nevinnosť.
Aktuálne trendy sa však začali hrať s menej konvenčnými farbami a skúšajú ich dopĺňať do moderných grafických návrhov. Už to nie je ako kedysi, keď si firma stanovila určitú farebnú škálu a tej sa celé roky držala. Aktuálne sa používa systém niekoľkých farebných škál. To je výborné napríklad pri firmách, ktoré majú viac podnikateľských záujmov pod jednou značkou.
Ako si teda predstaviť hru s farbami? Trendy je napríklad kombinácia neutrálnych odtieňov s jasnými až žiarivými farbami. Ako príklad si vezmime spoločnosť Spotify.
Zdroj: spotify.com
Orámovanie všetkého, čo sa dá, už poznáte. V roku 2019 však pocit “hotového dizajnu” nahradia otvorené a vzdušné návrhy. Tento trend výborne vynikne najmä pri tvorbe webových stránok, no využiť sa dá aj na dizajne tlače. Otvorená kompozícia necháva predstavivosť na samotného diváka.
Príkladom je dizajn od vizuálneho dizajnéra menom Vasjen Katro.
Zdroj: https://www.behance.net/gallery/65572471/MAC-Cosmetics-Holographic-Designs
Ďalším zaujímavým novým trendom v grafickom dizajne sú lietajúce a plávajúce prvky. 3D technika sa tu mieša s konceptom antigravitácie, čím vzniká zaujímavá oblasť, ktorej len ťažko odoláte. Plávajúce či lietajúce prvky prirodzene zvyšujú zvedavosť divákov, čím sa aj obyčajný produkt mení na výnimočný.
Prvky antigravitácie sa môžu objaviť aj v obalovom dizajne, čo určite zaujme oko každého okoloidúceho. Už len týmto momentom prekvapenia je zákazník o niečo bližšie ku kúpe vášho produktu. Príklad: http://antigravitygoogle.com/
Štandardné pevne dané návrhy, kde išlo všetko v jednej línii za sebou, prípadne pod sebou, sa začínajú nahrádzať prispôsobiteľnejšími návrhmi. Asymetrické rozloženie webovej stránky je nepredvídateľné a prináša viac priestoru pre kreativitu a predstavivosť.
Prehliadanie si takto graficky nastaveného webu vyžaduje istú dávku pozornosti vašich návštevníkov. Čo to môže mať za následok? Používateľ cíti zvedavosť a záujem, pričom na vašej webovej stránke strávi omnoho viac času. No nestojí to za to?
Asymetrické prvky môžete využiť aj v obalovom dizajne. Príkladom je tento USB disk značky Cruzer.
Zdroj: https://www.behance.net/gallery/7051291/SanDisk-Cruzer-Packaging-Design
V roku 2019 sa budeme môcť stretnúť aj s veľkou improvizáciou v oblasti grafického dizajnu. Rôzne farby a jedinečné tvary, to všetko je len na predstavivosti vášho kreatívca. Tento trend sa často kombinuje s inými, napríklad s kovovým efektom, o ktorom sa dozviete nižšie v článku.
Možno ste zvyknutí na jednoduchosť, no na rad prichádza kombinácia štýlov, ktorá vytvára dojem nekonečna. Ide o otvorené kompozície, ktoré zaujmú svojou nevšednosťou a ľahkosťou.
Zdroj: https://www.behance.net/gallery/69147761/Intrinsecos
Tekutina vložená do grafického dizajnu. Tak by sa dal nazvať jeden z trendov, ktorý sa podľa všetkého dočká v tomto roku svojho vzostupu. Mnoho vizuálnych projektov sa inšpiruje týmto kvapalným efektom, ktorý dáva slobodu najmä v typografií.
Pohyb či hustota kvapalín môže grafických dizajnérov inšpirovať k tvorbe naozaj zaujímavých návrhov. V kombinácii s plávajúcimi prvkami sa môže celý dizajn javiť ako úžasný celok, z ktorého vaši zákazníci nebudú vedieť odtrhnúť oči. Príklad stránky: https://yard.agency/en
3D dizajn je trend, ktorý pretrváva už niekoľko rokov, a teda sa tak skoro určite nevytratí. Technológie sa však neustále vyvíjajú, vďaka čomu vás dokáže dizajn priam pohltiť. 3D typografia dáva dizajnérom slobodu improvizácie, vďaka čomu sa určite máme na čo tešiť. Možnosti tohto trendu sú nekonečné, a tak sa už čoskoro budeme môcť ponoriť do akéhosi nového pomyselného sveta.
Zdroj: http://webneel.com/3d-logo-designs
Ani kovový efekt nie je úplnou novinkou v oblasti grafického dizajnu. Trendy na rok 2019 však prinášajú omnoho viac kovových prvkov, ktoré sa vďaka 3D návrhom prenesú do ďalšej úrovne.
Kovové prvky s dúhovým alebo lesklým efektom pôsobia fascinujúco a exkluzívne. Klasikou zostanú tie na čiernom či bielom pozadí, no môžete sa tešiť aj na farebnejšie kombinácie. Už teraz ich viete objaviť nielen v grafickom dizajne webových stránok, ale aj v samotných logách.
Zdroj: http://www.pro-logo-design.com/software-logo-design_qyio.html
Jedným zo známych trendov v grafickom dizajne posledných rokov boli aj takzvané farebné prechody. Využitie nachádzajú najmä v logo dizajne, nakoľko jednofarebné logá s jednoduchým dizajnom už mnohým nestačia.
Na rad prichádzajú poltónové reprodukcie obrazu s jedným alebo viacerými kontrastnými tónmi, ktoré prevládajú nad iným farebným poltónom, najčastejšie nad čiernou alebo bielou farbou. Lepšie je ale raz vidieť ako stokrát čítať, však?
Zdroj: https://99designs.com.au/logo-design/contests/buildify-industry-leading-software-company-856514
Rok 2018 sa niesol vo farbe Ultra Violet. Tento luxusný odtieň fialovej farby si mnohí ihneď obľúbili. Aký trend však prináša rok 2019?
Farbou roka 2019 sa stala Living Coral. Koralová farba s podtónom zlatej bude inšpiráciou pre mnoho nových grafických návrhov. Nájdete ju tak vo všetkých oblastiach grafického dizajnu, a teda v dizajne webových stránok, v logo dizajne i v obalovom dizajne.
Imidž vašej firmy ovplyvňuje ľudí. Určuje to, ako vás ľudia vnímajú. Pri tvorbe grafiky sa zamerajte na nadčasovosť a prepojenie s produktom alebo firemnou identitou tak, aby výsledný vizuál nebol len trendový, ale aby naozaj fungoval.
Facebook Stories alebo inak aj Facebook príbehy majú denne už viac ako 500 miliónov aktívnych používateľov a predpokladá sa, že toto číslo ešte porastie. Tento
Čaro online marketingu prináša svoje výhody nielen pre spoločnosti, ktoré pôsobia online, ale aj pre kamenné prevádzky a rôzne miestne firmy. Ako zacieliť publikum aj
Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.