Volkswagen Slovakia – prehliadka cez Google Street View

Volkswagen Slovakia - prehliadka cez Google Street View

Unikátna prehliadka cez Google Street View bola v koncerne prvou svojho druhu. V našej marketingovej agentúre Digital Partner sme tak zrealizovali Street View prehliadku závodu Volkswagen Slovakia v Bratislave. Nahliadnite s nami do zákulisia tohto zaujímavého projektu.

Virtuálna prehliadka exteriéru závodu

Z dôvodu komplikovanej realizácie snímania exteriéru závodu môžeme povedať, že išlo o veľmi náročný projekt. V objekte sa totiž bežne nachádza okolo 15 000 zamestnancov a externých dodávateľov. Navyše, v závode je neustály pohyb materiálu a rozpracovanej výroby.

Hlavným zámerom tohto projektu bolo zlepšenie navigácie novým zamestnancom a externým dodávateľom, ako aj orientácie v rozsiahlych priestoroch závodu. A keďže Google Street View dovtedy nebol nasadený v žiadnom závode v rámci koncernu Volkswagen, išli sme na to, ako sa povie, od piky.

Profil Volkswagen Slovakia

Povedzme si najskôr niečo o samotnom zadávateľovi. Vedeli ste, že bratislavský závod Volkswagen Slovakia je jediným automobilovým závodom na svete, vyrábajúcim vozidlá piatich značiek pod jednou strechou?

Vyrába exkluzívne Volkswagen Touareg, Audi Q7, Porsche Cayenne, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, ŠKODA Citigo a SEAT Mii. Viac ako 99 % produkcie smeruje na vývoz, a to až do 148 krajín sveta. Najväčšie trhy, kam smerujú vozidlá, sú pritom Nemecko, USA a Čína.

Prejdime teda na samotný projekt.

Detailná príprava

Už pri prvom stretnutí nám bolo jasné, že skoordinovať celý proces bez narušenia prevádzky a dosiahnuť kvalitný materiál bude zložité. Samotnej realizácii preto predchádzalo veľmi detailné plánovanie. Snímanie závodu bolo potrebné urobiť čo najrýchlejšie, a teda počas najmenej frekventovaných hodín.

Pohyb ľudí

Ako sme už spomenuli, v tomto objekte sa bežne pohybuje okolo 15 000 zamestnancov a externých dodávateľov. Pohyb ľudí je teda naozaj neustály. Tento problém sa nám však takisto podarilo eliminovať, a to práve vďaka dôslednému plánovaniu. Vo finále sa tak v prehliadke nevyskytujú žiadni ľudia. 

Pohyb vozidiel

Najväčším problémom bol pohyb vozidiel. Fotenie sa muselo realizovať v plnej prevádzke a vozidlá nebolo možné odkloniť od snímaného úseku. Okrem toho, dlhodobejšie zastavenie vozidiel by predstavoval problém s dodávkami tovaru do výroby.

Obrovské nákladné autá taktiež zaberali veľký priestor a mohli tak tieniť veľkú plochu výhľadu, a tým znehodnotiť celý záber.

Najťažšia časť

Najzložitejšie na tom všetkom bolo nasnímanie najviac exponovaného úseku, ktorý predstavuje hlavný vchod s prístupovou cestou. Dvakrát sme sa o to pokúsili, ale pohyb bol stále príliš veľký. Preto sme museli snímanie nechať v čase odhadovaného minimálneho pohybu.

Aj vtedy bol však pohyb taký veľký, že sa nenašla ani len minúta, ktorá by bola vhodná na snímanie. Vtedy už bola potrebná pomoc pracovníkov závodu, ktorí na pár minút zastavili dopravu smerom dnu aj von zo závodu.

O projekte

Milujeme čísla, a tak vám projekt predstavíme aj formou nich.

Pri tomto projekte bolo nasnímaných a spracovaných 1 272 fotografií a vyretušovaných 202 evidenčných čísiel vozidiel (EVČ).

Pri EVČ sme zároveň použili nový postup. S ohľadom na veľký počet statických vozidiel sme sa rozhodli vyretušovať EČV priamo vo fotografii a nie dodatočne pomocou klasického rozmazania. Dosiahli sme tak väčšiu čistotu a výsledok bez rušivých elementov.

Virtuálna prehliadka

Prehliadku závodu si môžete, samozrejme, prezrieť Street View Volkswagen Slovakia.

Poďakovanie

Radi by sme sa poďakovali Volkswagen Slovakia za príležitosť a česť podieľať sa na tomto ojedinelom projekte pre najväčšieho európskeho výrobcu automobilov. Chceli by sme sa tiež poďakovať za priateľský a nadšený prístup zainteresovaných ľudí a ich podporu a pomoc v zložitých situáciách v teréne.

Google Street View vo Volkswagen Slovakia

5 miliónov zobrazení

Google Maps sú naša srdcová záležitosť. Obľúbili sme si tento produkt hneď od začiatku. Mapy od Google bol tiež náš prvý produkt, s ktorým sme začínali.

Aj preto nás nesmierne teší, že aj s odstupom času nám chodia takéto milé uznania od Google. Máme veľkú radosť. Vidíme, že aj s odstupom času priťahuje pozornosť ľudí a to nás úprimne teší.

Marketing, ktorý podporí váš biznis

Agentúra Digital Partner je certifikovaným partnerom Google. Našou úlohou je pomáhať klientom efektívne komunikovať v internetovom prostredí, a to pomocou našich marketingových a reklamných služieb.

Pri každom projekte sa snažíme zohľadniť špecifiká danej firmy, pričom kvalitu kladieme na prvé miesto. Robíme marketing, ktorý podporí váš biznis.

Aktualizácia článku prebehla dňa 4.10.2023

Mohlo by vás zaujímať

Konzultácia

Rezervujte si marketingovú konzultáciu s našim špecialistom.

Viac na preskúmanie

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Hľadáte spôsoby, ako dostať vašu značku do povedomia ľudí, prípadne získať viac konverzií? Za pozornosť rozhodne stojí reklama na YouTube. Tá prináša široké možnosti a