Hľadáte spôsoby, ako dostať vašu značku do povedomia ľudí, prípadne získať viac konverzií? Za pozornosť rozhodne stojí reklama na YouTube. Tá prináša široké možnosti a pokiaľ je nastavená správne, viete od nej očakávať pozoruhodné výsledky.
Popularita YouTube neustále narastá. Na Slovensku ho každý mesiac navštívi viac ako 2,9 milióna používateľov, vo svete dokonca mesačná návštevnosť prekračuje hranicu 2 miliárd ľudí. Tieto čísla sú jasným znakom, akú silu má táto platforma patriaca americkému gigantovi Google.
Pre koho je táto forma reklamy vhodná, aké formáty existujú a ako na úspešnú kampaň?
Pre koho je vhodná reklama na YouTube
Nezáleží na tom, či chcete spraviť promo svojej osobe, alebo firme. Či predávate produkty, alebo služby. Na YouTube si nepochybne prídete na svoje. V dnešnej dobe je video obsah mimoriadne dôležitý. Ľuďom sa jednoducho nechce čítať obsiahle texty a zdĺhavo hľadať informácie, ktoré ich zaujímajú. Naviac, písaný obsah častokrát nedokáže vyjadriť požadovanú emóciu.
Naopak, vo video propagácii dokážete vytvoriť príbeh, ktorý vtiahne diváka do deja. Môžete sa hrať s rôznymi emóciami či originálnymi prvkami. Audiovizuálnou formou jednoducho odprezentujete kľúčové výhody či vlastnosti a potenciálny zákazník jasne vidí, čo sa mu snažíte ponúknuť. Vďaka tomu vie byť videoreklama mimoriadne efektívna.
Nezabúdajte: YouTube už dávno nie je platformou, ktorá by slúžila výhradne na zábavu. Podľa štatistík Google viac ako 90 % všetkých návštevníkov vyhľadáva náučný obsah. Zistite preto, ako vám vieme pomôcť so sociálnymi sieťami.

Ako inzerovať na YouTube? Toto je prvý krok
Keďže sieť YouTube patrí pod Google, ak na nej chcete inzerovať, musíte si vytvoriť účet v Google Ads. Ten vám umožní spravovať všetky typy kampaní, a to nielen na YouTube, ale napríklad aj vo vyhľadávacej sieti Google. Založenie Google Ads účtu je pomerne jednoduchá záležitosť. Stačí vyplniť niekoľko osobných, respektíve firemných údajov, pridať platobnú metódu a v krátkom čase môžete začať vytvárať svoju prvú reklamu.
Keď máte založený Google Ads účet, je potrebné prepojiť ho s vaším YouTube kanálom. Na neho nahráte všetky videá, ktoré budete používať vo vašich reklamných kampaniach.
TIP: Ak plánujete pomocou YouTube reklamy promovať produkty alebo služby na vašej webovej stránke, odporúčame vám nastaviť si Google Analytics spolu s Google Tag Managerom. V ňom si viete nastaviť konverzné akcie. Následne ho tiež ľahko prepojíte s Google Ads a môžete jednoduchšie optimalizovať svoje kampane na základe podrobných analytických údajov.
Videoreklama na YouTube a jej formáty
YouTube ponúka výber viacerých formátov videoreklamy. Každý z nich má svoje špecifiká, ktoré je dobré poznať. Na základe nich si dokážete zvoliť, ktorý bude pre vás najvhodnejší.
In-stream preskočiteľná reklama
Tento typ YouTube reklamy patrí medzi najobľúbenejšie. Vaše video sa bude zobrazovať v iných videách na YouTube na základe nastaveného cielenia. Diváci môžu reklamu preskočiť po 5 sekundách.
Výhodou tohto formátu je veľký dosah, vhodný je tak pre každého, kto chce budovať povedomie o svojej značke. Cena za zhliadnutie je nízka, obvykle na úrovni 0,01 €. Za reklamu zaplatíte až vtedy, keď si divák pozrie viac ako 30 sekúnd videa alebo s ním interaguje.

In-stream TrueView for Action
Výhodou tohto formátu videoreklamy je skutočnosť, že ponúka viac výziev na akciu. Motivuje tak diváka, aby klikol na reklamu a bol presmerovaný na váš firemný web či e-shop. Výzvy na akciu môžu mať podobu tlačidiel, nadpisov či špeciálnych záverečných obrazoviek.
Samostatnou kategóriou sú reklamy in-stream TrueView for Shopping, ktoré sa prepájajú s Google Merchant Center. Následne sa vo videoreklame môžu zobrazovať karty vašich produktov, čím viete zvýšiť mieru konverzií.
Praktický TIP: Ak chcete spustiť TrueView for Action reklamy na YouTube, pri vytváraní kampane zvoľte cieľ „Návštevnosť webu“ alebo „Potenciálni zákazníci“.
In-stream nepreskočiteľná reklama
Ako už napovedá jej názov, táto YouTube reklama sa nedá preskočiť. Zobrazuje sa na začiatku videa, počas neho alebo po jeho skončení. Dĺžka jednej reklamy môže byť najviac 15 sekúnd, avšak na niektorých trhoch je tento čas už predĺžený na 20 sekúnd.
Tento druh reklamy je vhodný pri budovaní povedomia o značke, ak máte pre divákov jasné posolstvo a chcete, aby video videli do konca, bez možnosti preskočenia. Platí sa za každých 1000 zhliadnutí.
Mikrospot
Tento typ reklamy sa niekedy označuje aj ako Bumper. V podstate ide o nepreskočiteľnú in-stream videoreklamu, avšak jej dĺžka je obmedzená na 6 sekúnd. Vhodná je na budovanie povedomia o značke a pripomenutie sa potenciálnym alebo existujúcim zákazníkom – retargeting. Výhodou je pomerne nízka cena za 1000 zobrazení, na úrovni okolo 1 – 1,5 €.
Video sekvencie
Svoju video reklamu môžete rozdeliť do viacerých sekvencií, ktoré sa budú divákom ukazovať postupne. Do sekvencie viete pridať mikrospoty, preskočiteľné i nepreskočiteľné in-stream reklamy. Tento formát je vhodný pre inzerentov s väčším rozpočtom a prepracovanou stratégiou zobrazovania jednotlivých spotov.

Discovery
Discovery videoreklama sa od predchádzajúcich typov líši tým, že sa nezobrazuje priamo v prehrávaných videách na YouTube. V podstate ide o akýsi banner, ktorý sa skladá z miniatúry vášho videa a sprievodného textu. Umiestnený je napríklad v zozname odporúčaných videí.
Formát Discovery je v podstate PPC reklama – zaplatíte, keď na ňu používateľ klikne. Cena za zhliadnutie je však pomerne nízka, obvykle okolo 0,01 – 0,03 €. Discovery kampane sú vhodné na oslovenie potenciálnych zákazníkov vo fáze rozhodovania.
Out-stream reklama
Out-stream videoreklamy sa zobrazujú v aplikáciách a partnerských weboch Googlu, nie priamo na YouTube. Fungujú len pre mobilné zariadenia, pričom sa automaticky spúšťajú bez zvuku. Keď divák klikne na video, zvuk sa zapne. Tento druh reklám je výhodný v prípade, že chcete rozšíriť dosah kampaní a zaujať čo najširšie spektrum potenciálnych zákazníkov naprieč viacerými kanálmi. Platí sa za 1000 zobrazení.
Masthead
S týmto formátom sa často nestretnete. Ak ho chcete využiť, musíte kontaktovať priamo obchodného zástupcu Googlu. Vaša videoreklama sa zobrazí priamo na domovskej stránke YouTube, vďaka čomu viete zasiahnuť obrovské množstvo divákov. Avšak, počítať treba s vysokou cenou, aj niekoľko tisíc eur na deň.

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?
Samotné vytvorenie YouTube reklamy je priamočiare. Stačí si otvoriť Google Ads, nájsť položku kampane a zvoliť možnosť „Nová kampaň“. Následne si zvolíte ciel kampane, formát a zadáte údaje, ktoré bude od vás Google požadovať. Celý proces je intuitívny a spustenie novej reklamy vám nezaberie veľa času.
Kreativita je základ úspechu
V dnešnej dobe je YouTube doslova presýtený rôznymi druhmi reklám. Ak chcete uspieť, musíte sa odlíšiť. Vymyslite kreatívny príbeh, netradičný titulok a pohrajte sa s farebnosťou. Originalita sa vám vo svete videoreklám vyplatí. Dôležité je upútať diváka počas prvých 5 sekúnd videa, a to najmä v prípade preskočiteľných formátov.
Pozor na kvalitu zvuku
Dajte si záležať nielen na kvalite obrazu, ale aj zvuku. Zainvestujte do kvalitného mikrofónu a dobrým riešením je dabing od profesionála. Úspešná reklama na YouTube je založená na detailoch, tak ich nepodceňujte.
Neviete, ako na to?
So všetkým vám veľmi radi poradíme, a to od nápadu na kreatívnu kampaň až po koncové nastavenia a spustenie reklamy.