fbpx

Ako používať Hashtag na sociálnych sieťach

Ako používať Hashtag na sociálnych sieťach

Hashtag – slovo alebo fráza, pred ktorou sa nachádza mriežka. Napríklad #digitalpartner.

Hashtag vidieť na sociálnych sieťach, pričom má za úlohu akési zoskupenie správ súvisiacich s rovnakou alebo podobnou témou. Zjednodušene, ak použijete hashtag #pes, tak na vás vybehnú príspevky o psoch. Asi ťažko v nich nájdete leguána. Iba žeby bol v spoločnosti psa.

Začiatky #hashtagu

Hashtagy sa začali používať na Twitteri, pričom ich používali na odlíšenie skupín. Mnohé sociálne site ich však nasledovali a pridali funkciu hashtag, vďaka ktorým teraz viete nájsť správy súvisiace s konkrétnymi témami.

Hashtagy sa dnes používajú už takmer všade. Nájdete ich na sociálnych sieťach ako Twitter, Facebook, Instagram, YouTube či Tumblr.

Hashtag ako nástroj na vyhľadávanie

Sociálne siete napredujú a ľudia sú na nich čoraz aktívnejší. Trendy v sociálnych sieťach sa posúvajú a s nimi prichádzajú nové možnosti, ako prilákať pozornosť vášho publika.

Neverili by ste, koľko ľudí používa hashtag na vyhľadávanie. Mnohí z nás sú naučení zadať vyhľadávané slová či frázy do Google cez jeho vyhľadávač, no dnes už mnoho mladých ľudí používa na vyhľadávanie Instagram, a to práve cez formu #hashtagu.

Mnoho firiem a podnikateľov preto hashtagy využíva ako spôsob, akým k sebe dostať tých správnych ľudí. Najmä pre malé firmy sú hashtagy dôležité. Poskytujú totiž možnosť, ako dať o sebe vedieť. Nakoľko hashtagy využíva čoraz viac ľudí, budete mať väčší dosah a postaráte sa vďaka nim o väčšiu viditeľnosť.

Ako používať hashtagy

Ako nájsť ten správny hashtag pre svoj obsah? Máme pre vás niekoľko tipov, ako si vytvoriť vlastné hashtagy, prípadne, ako používať bežné hashtagy tak, aby ste zaujali čo najviac potenciálnych klientov.

Tvorba vlastného hashtagu

Vytvoriť si hashtag je jednoduché. Stačí, aj pred slovo alebo frázu použijete mriežku, teda symbol #. Ak v hashtagu použijete viac slov, nepoužívajte medzery. Napíšte to vcelku a bez diakritiky.

Pri tvorbe hashtagu je vhodné nespájať doňho príliš veľa slov. Takisto by mali byť k téme a nemalo by ich byť príliš veľa. Hashtag spamy vám nepomôžu. Ak si chcete vytvoriť vlastný hashtag, treba zapojiť fantáziu a najmä si zistiť, či už váš nádejný hashtag nepoužíva niekto iný.

Čo môžete získať vlastným hashtagom?

Zvyšujete ním šancu, že si vás podľa neho vaše publikum zapamätá a bude si vás s ním spájať vždy, keď ho niekde uvidí. A to už stojí za to, čo poviete?

Mal by mať každý svoj vlastný špecifický hashtag?

Ak ste si nevytvorili svoj vlastný špecifický hashtag, nevadí. Stačí vám nájsť si taký, ktorý sa k vášmu typu biznisu hodí najviac a vystihuje vaše hodnoty a ciele čo najlepšie.

Čomu sa pri tvorbe hashtagu vyhnúť

Ako sme už vyššie spomenuli, určite nepoužívajte hashtagy v príliš veľkom množstve. Mnoho ľudí si myslí, že viac hashtagov im prinesie viac videní a následne aj sledovateľov, no môže to narobiť viac škody ako úžitku.

Vedeli ste, že na Instagrame je maximálny povolený počet hashtagov 30? Ako asi vyzerá status, pri ktorom je len pár slov, no 30 hashtagov?

Pri tvorbe hashtagov buďte hlavne špecifický a snažte sa osloviť svoju cieľovú skupinu. Nemusíte predsa zaujať každého.

Na akom princípe hashtagy fungujú

Hashtagy sú akýsi pomocníci vo svete miliárd príspevkov. Medzi tou hŕbou statusov, fotiek a videí si vďaka hashtagom viete vyselektovať tie, ktoré vás naozaj zaujímajú. Nikto dnes nemá čas a ani chuť prechádzať od obrázka k obrázku, od statusu k videu a podobne. Každý filtruje a snaží sa zistiť len to, čo naozaj potrebuje alebo to, čo ho v tej chvíli zaujíma.

Ako používať hashtagy na jednotlivých sociálnych sieťach

Každá sociálna sieť pracuje s hashtagmi trochu iným spôsobom, no všetky spája túžba uľahčiť vám prístup k jednotlivým informáciám. Poďme sa teda spolu pozrieť na to, ako najlepšie využiť hashtagy vo svoj prospech na jednotlivých sociálnych sieťach.

Facebook

Na Facebooku platí, že ak použijete priveľa hashtagov, váš status bude vyzerať ako spam. Najlepšie, čo môžete urobiť, je použiť pár hashtagov, ktoré budú vyzerať prirodzene. Ak následne kliknete na hashtag, Facebook vás presmeruje na samostatnú stránku s príspevkami s rovnakým hashtagom.

Instagram

Na Instagrame určite odporúčame minimálne jeden hashtag. Ich používanie sa oplatí najmä vďaka tomu, že sa tak dostanú k viac ľuďom, teda majú vyššiu mieru sledovanosti. Pri Instagrame je v poriadku aj viac hashtagov, ale určite neodporúčame použiť ich maximum, čo je spomínaných 30 hashtagov.

YouTube

Na YouTube sa stretnete s hashtagmi najmä v komentároch. Ak svoje videá obohatíte o hashtagy, uživatelia vás pomocou nich vedia nájsť cez rovnaký hashtag v komentároch.

Twitter

Nakoľko táto sociálna sieť s hashtagmi začala, je zjavné, že jej používanie sa tu teší najväčšej obľube. Ak chcete zistiť, aké hashtagy sú práve v kurze, nájdete ich blízko prehľadu noviniek.

Čo nás ešte čaká

Budúcnosť hashtagu vyzerá naozaj sľubne. Nakoľko vďaka mriežkam vieme triediť obsah a vyhľadávať presne to, čo chceme, ich využitie v sociálnych sieťach bude len rásť. Správne používanie hashtagov sa už teraz radí ku kľúčovým faktorom, vďaka ktorým sa dostanete k vášmu cieľovému publiku.

 

Zdroj foto: Pixabay

Zdieľať tento príspevok

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Prihláste sa na odber nášho newsletteru

Získajte aktualizácie a učte sa od najlepších

Viac na preskúmanie

Čo je branding a ako vám môže pomôcť
Marketingová stratégia

Čo je branding a ako vám môže pomôcť?

O brandingu sa hovorí v súvislosti s propagáciou brandu, teda značky. Ide o akúsi identifikáciu a objasnenie určitej ponuky alebo služby na trhu a jej

Chcete rozbehnúť váš marketing ?

Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.

PPC reklama na Google od agentúry Digital Partner
Digital Partner s.r.o.
Černyševského 10
851 01 Bratislava