Hľadáte spôsoby, ako dostať vašu značku do povedomia ľudí, prípadne získať viac konverzií? Za pozornosť rozhodne stojí reklama na YouTube. Tá prináša široké možnosti a pokiaľ je nastavená správne, viete od nej očakávať pozoruhodné výsledky.
Popularita YouTube neustále narastá. Na Slovensku ho každý mesiac navštívi viac ako 2,9 milióna používateľov. Vo svete dokonca mesačná návštevnosť prekračuje hranicu 2 miliárd ľudí. Tieto čísla sú jasným znakom, akú silu má táto platforma patriaca americkému gigantovi Google.
Pre koho je vhodná reklama na YouTube?
V dnešnej dobe je video obsah mimoriadne dôležitý. Ľuďom sa jednoducho nechce čítať obsiahle texty a zdĺhavo hľadať informácie, ktoré ich zaujímajú. Naviac, písaný obsah často nedokáže vyjadriť požadovanú emóciu.
Naopak, vo video propagácii dokážete vytvoriť príbeh, ktorý vtiahne diváka do deja. Môžete ho zaujať rôznymi emóciami a originálnymi prvkami. Audiovizuálnou formou odprezentujete kľúčové výhody alebo vlastnosti. Potenciálny zákazník jasne vidí, čo sa mu snažíte ponúknuť. Vďaka tomu vie byť videoreklama mimoriadne efektívna.
Nezabúdajte, že YouTube už dávno nie je platformou, ktorá by slúžila výhradne na zábavu. Podľa štatistík Google viac ako 90 % všetkých návštevníkov vyhľadáva náučný obsah.
Ako inzerovať na YouTube?
Keďže služba YouTube patrí pod Google, ak na nej chcete inzerovať, musíte si vytvoriť reklamný účet Google Ads. Ten vám umožní spravovať všetky typy kampaní, vrátane kampaní na generovanie dopytu.
Keď máte založený Google Ads účet, je potrebné prepojiť ho s vaším YouTube kanálom. Na neho nahráte všetky videá, ktoré budete používať vo vašich reklamných kampaniach.
TIP: Ak plánujete pomocou YouTube reklamy promovať produkty alebo služby na vašej webovej stránke, odporúčame vám nastaviť si Google Analytics spolu s Google Tag Managerom. V ňom si viete nastaviť konverzné akcie. Následne ho tiež prepojíte s Google Ads a môžete optimalizovať svoje kampane na základe podrobných analytických údajov.
NOVINKA: Kampane na generovanie dopytu
Ide o nový typ kampaní, ktorý predstavil Google. Kampane na generovanie dopytu pomáhajú zvyšovať dopyt a zlepšovať obchodné výsledky. Táto kampaň tiež nahrádza doteraz používanú discovery kampaň. Pomocou jednej kampane je možné vaše posolstvo zobrazovať na viacerých platformách.
Pravdepodobnosť, že používatelia uprednostnia skúmanie výrobkov a značiek na YouTube než na iných platformách videí a sociálnych médií je 2-násobne vyššia. Diváci navyše ohodnotili reklamy na YouTube o 16 % dôveryhodnejšie, spoľahlivejšie a čestnejšie oproti reklamám na iných platformách videí a sociálnych médií.*
Ďalšie zaujímavé fakty
- Každý tretí spotrebiteľ tvrdí, že si vo feedoch Googlu kúpil niečo, čo pôvodne neplánoval kupovať.
- Až 63 % spotrebiteľov objavuje vo feedoch Googlu nové výrobky alebo značky a z toho 91 % okamžite vykoná v súvislosti s tým určité kroky.
* Zdroj: 1. Prieskum Consumer Continuous spoločnosti Ipsos pre Google, september 2022.
Vizuálne pútavá reklama
Video reklama sa zobrazuje na viacerých platformách. Okrem YouTube aj v službe YouTube Shorts, kanáli Objaviť a Gmaile. Umelá inteligencia kombinuje najvhodnejšie kreatívy, texty a výzvy na akciu. To všetko za účelom podnietenia interakcie a následnej akcie potencionálneho zákazníka.
Rozšírené možnosti cielenia
Video kampane umožňujú výborné možnosti zacielenia a práce s publikom. Na základe dát je možné nasmerovať reklamu na želaný segment alebo tiež podobné publikum. Napríklad na ľudí, ktorí u vás v minulosti nakúpili, navštívili váš web alebo si pozreli videá na vašom YouTube kanáli.
Pokročilé možnosti merania
Pomocou cieľov a merania je možné video kampane optimalizovať na získanie návštevnosti webu, konverzií alebo dokonca hodnoty konverzie. Cielenie je možné v rámci celého vášho predajného lievika. Vďaka najmodernejšej atribúcii sa na kampane pozerá ako na celok v rámci ekosystému Google.
Formáty video reklamy na YouTube
YouTube ponúka výber viacerých formátov videoreklamy. Každý z nich má svoje špecifiká, ktoré je dobré poznať. Na základe nich si dokážete vybrať, ktorý bude pre vás najvhodnejší.
In-stream preskočiteľná reklama
Tento typ YouTube reklamy patrí medzi najobľúbenejšie. Vaše video sa bude zobrazovať v iných videách na YouTube na základe nastaveného cielenia. Diváci môžu reklamu preskočiť po 5 sekundách.
Výhodou tohto formátu je veľký dosah, vhodný je tak pre každého, kto chce budovať povedomie o svojej značke. Cena za zhliadnutie je nízka, obyčajne niekoľko centov. Za reklamu zaplatíte až vtedy, keď si divák pozrie viac ako 30 sekúnd videa alebo s ním interaguje.
In-stream TrueView for Action
Výhodou tohto formátu videoreklamy je skutočnosť, že ponúka viac výziev na akciu. Motivuje tak diváka, aby klikol na reklamu a bol presmerovaný na váš firemný web či e-shop. Výzvy na akciu môžu mať podobu tlačidiel, nadpisov či špeciálnych záverečných obrazoviek.
Samostatnou kategóriou sú reklamy in-stream TrueView for Shopping, ktoré sa prepájajú s Google Merchant Center. Následne sa vo videoreklame môžu zobrazovať karty vašich produktov, čím viete zvýšiť mieru konverzií.
In-stream nepreskočiteľná reklama
Ako už napovedá jej názov, táto YouTube reklama sa nedá preskočiť. Zobrazuje sa na začiatku videa, počas neho alebo po jeho skončení. Dĺžka jednej reklamy môže byť najviac 15 sekúnd, avšak na niektorých trhoch je tento čas už predĺžený na 20 sekúnd.
Tento druh reklamy je vhodný pri budovaní povedomia o značke, ak máte pre divákov jasné posolstvo a chcete, aby video videli do konca, bez možnosti preskočenia. Platí sa za každých 1000 zhliadnutí.
Mikrospot
Tento typ reklamy sa niekedy označuje aj ako Bumper. V podstate ide o nepreskočiteľnú in-stream videoreklamu, ale jej dĺžka je obmedzená na 6 sekúnd. Vhodná je na budovanie povedomia o značke a pripomenutie sa potenciálnym alebo existujúcim zákazníkom – retargeting.
Videosekvencie
Svoju video reklamu môžete rozdeliť do viacerých sekvencií, ktoré sa budú divákom ukazovať postupne. Do sekvencie viete pridať mikrospoty, preskočiteľné i nepreskočiteľné in-stream reklamy. Tento formát je vhodný pre inzerentov s väčším rozpočtom a prepracovanou stratégiou zobrazovania jednotlivých spotov.
Discovery
Discovery videoreklama sa od predchádzajúcich typov líši tým, že sa nezobrazuje priamo v prehrávaných videách na YouTube. V podstate ide o akýsi banner, ktorý sa skladá z obrázkovej reklamy a sprievodného textu. Umiestnený je napríklad v zozname odporúčaných videí.
Discovery reklamy budú inovované na kampane na generovanie dopytu. Kampane potom získajú funkcie a sofistikované možnosti. Existujúce reklamy už môžete ručne inovovať a tešiť sa z nových možností alebo necháte reklamy automaticky inovovať od nového roka.
Out-stream reklama
Out-stream videoreklamy sa zobrazujú v aplikáciách a partnerských weboch Googlu, nie priamo na YouTube. Fungujú len pre mobilné zariadenia, pričom sa automaticky spúšťajú bez zvuku. Keď divák klikne na video, zvuk sa zapne. Tento druh reklamy je výhodný v prípade, že chcete rozšíriť dosah kampaní a zaujať čo najširšie spektrum potenciálnych zákazníkov naprieč viacerými kanálmi. Platí sa za 1000 zobrazení.
Masthead
S týmto formátom sa často nestretnete. Ak ho chcete využiť, musíte kontaktovať priamo obchodného zástupcu Googlu. Vaša video reklama sa zobrazí priamo na domovskej stránke YouTube, vďaka čomu viete zasiahnuť obrovské množstvo divákov. Musíte ale počítať s vysokou cenou, aj niekoľko tisíc eur na deň.
Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?
Samotné vytvorenie YouTube reklamy je priamočiare. Najskôr je potrebné si otvoriť Google Ads, nájsť položku kampane a zvoliť možnosť „Nová kampaň“. Následne si zvolíte ciel kampane, formát a zadáte údaje, ktoré bude od vás Google požadovať.
Kreativita je základ úspechu
V dnešnej dobe je YouTube doslova presýtený rôznymi druhmi reklám. Ak chcete zaujať, musíte sa odlíšiť. Vymyslite kreatívny príbeh, netradičný titulok a pohrajte sa s farebnosťou. Originalita sa vám vo svete videoreklamy vyplatí. Dôležité je upútať diváka počas prvých 5 sekúnd videa, najmä v prípade preskočiteľných formátov.
Správna cieľová skupina
Video kampane na YouTube ponúkajú veľa možností cielenia. Uistite sa, že sa vaša reklama zobrazuje ľuďom, ktorí majú najväčší záujem o váš produkt alebo službu. Môžete cieliť na demografické údaje, záujmy, správanie a ďalšie faktory.
Vertikálny formát videa
Pre zlepšenie výkonu video kampaní sa odporúča mať nasadenú aj video reklamu v horizontálnom formáte (9:16). Tento formát videa je primárne určený mobilným užívateľom YouTube Shorts. Video kampane samozrejme spustíte aj s klasickým videom (16:9).
Užívateľský zážitok z pekného videa je ale limitovaný zobrazenou veľkosťou na mobilnom zariadení. Ak je vaším cieľovým publikom mobilný segment, zvážte to pri tvorbe kreatívy.
Nezabúdajte na titulky k videám
Podľa štúdie spoločnosti Google z roku 2022, 18 % používateľov YouTube pozerá videá s vypnutým zvukom. Tento podiel sa líši v závislosti od krajiny a jazyka. Ide o pomerne veľké číslo a ak sa nechcete pripraviť o dosah na týchto užívateľov, mali by ste vytvoriť titulky.
Vytvorte jedinečné názvy a popisy
Video doplňte o pútavé názvy a popisy, ktoré vyvolajú záujem o interakciu s videom. Máte viac možností a nie ste limitovaný len jedným názvom. Nové kampane umožňujú použiť viac názvov a popisov a tiež výziev na akciu.
Vytvorte reklamy s vysokou kvalitou
Ak si vyrábate video reklamu sami dajte si záležať na kvalitu obrazu a zvuku. Na trhu existuje veľké množstvo aplikácií na úpravu videa a zvuku. Technicky zručný používateľ si bude vedieť pripraviť video podľa technických špecifikácií. Pred produkciou videa si overte minimálne požiadavky na kvalitu a reálne zhodnoťte vaše možnosti. Úspešná reklama na YouTube je založená na detailoch, preto ich nepodceňujte.
Neviete, ako na to?
So všetkým vám radi poradíme, od nápadu na kreatívnu kampaň až po koncové nastavenia a spustenie video reklamy. Rezervujte si marketingovú konzultáciu s našim špecialistom.