Google Analytics 4 – sprievodca novými funkciami a nastavením

Google Analytics 4 - sprievodca novými funkciami a nastavením

Snáď každý pozná nástroj na analýzu webových stránok a aplikácií, Google Analytics. Staršiu verziu, Universal Analytics, nahrádza novšia, Google Analytics 4. Prináša nové užitočné funkcie a vylepšenia, ktoré pomôžu marketérom a analytikom lepšie porozumieť správaniu návštevníkov webových stránok a aplikácií.

Prechod z predchádzajúcej verzie môže byť pre niekoho náročný a môže si vyžadovať určité zmeny v nastaveniach. Aké novinky a vylepšenia nás čakajú?

Čo je Google Analytics 4

Google Analytics 4 je najnovšia verzia nástroja na sledovanie návštevnosti webových stránok a aplikácií od spoločnosti Google. Pri zbere a spracovaní dát využíva nové technológie a zároveň obsahuje zabudovanú podporu pre budúce vylepšenia v oblasti umelej inteligencie a strojového učenia.

Náhrada za Universal Analytics

Náhrada za Universal Analytics

Od 1. júla 2023 sa Universal Analytics nebude ďalej vyvíjať, a preto je odporúčané prejsť na nové rozhranie, Google Analytics 4.

Google Analytics 4 prináša niekoľko noviniek a vylepšení. Medzi tie najdôležitejšie patrí:

  • nová štruktúra
    • oproti Universal Analytics ma Google Analytics 4 zmenenú štruktúru
    • tzv. modelové udalosti je štruktúra založená na vytváraní udalostí na základe akcií používateľov
  • fokus na užívateľa
    • kladie väčší dôraz na skúsenosti používateľa a jeho správanie na webovej stránke
    • vďaka novým metrikám vedia marketéri a analytici lepšie pochopiť interakciu používateľa so stránkou
  • vylepšená analýza pre rôzne zariadenia
    • dokáže lepšie analyzovať správanie používateľov na rôznych zariadeniach
    • marketéri a analytici tak môžu sledovať celú cestu zákazníka a lepšie tak prispôsobiť svoje kampane rôznym zariadeniam
  • integrácia s Google Ads
    • prináša ďalšiu úroveň integrácie s Google Ads a ľahšiu analýzu výkonu reklám
  • nový typ udalostí a konverzií
    • vďaka novým typom udalostí a konverzií umožňuje sledovať interakcie s viacerými zdrojmi
  • lepšie dáta o používateľoch
    • nové funkcie umožňujú získavať lepšie a prehľadnejšie dáta o jednotlivých používateľoch a vytvoriť im prispôsobené kampane
  • odlišný prístup k meraniu návštevnosti
    • snaží sa merať záujmy návštevníkov a ich interakcie so stránkou ako celok
    • poskytuje rozšírenú funkcionalitu sledovania udalostí a konverzií
  • odlišný prístup k ochrane údajov
    • staršia verzia využívala súbory cookie
    • Google Analytics 4 sa spolieha na zber údajov prostredníctvom udalostí a súrií udalostí
    • umožňuje používateľom spravovať svoje preferencie súvisiace s ochranou osobných údajov prostredníctvom funkcií ako je opakovaná návšteva či vyhnutie sa sledovaniu

Google Analytics 4 predpovedá správanie užívateľov

Google Analytics 4 predpovedá správanie užívateľov

Google Analytics 4 taktiež ponúka nové funkcie pre analýzu a predikciu. Vďaka umelej inteligencii, strojovému učeniu a analýze dát dokáže predpovedať, ktorí návštevníci budú mať záujem o určité produkty alebo služby. Pomáha tým zlepšiť efektivitu marketingových kampaní.

Na základe umelej inteligencie a historických dát dokáže predpovedať viacero budúcich udalostí:

  • pravdepodobnosť prvého nákupu
    • pravdepodobnosť, že v nasledujúcich 7 dňoch užívateľ spraví svoju prvú objednávku
  • pravdepodobnosť nákupu
    • pravdepodobnosť, že užívateľ, ktorý bol aktívny posledných 28 dní, urobí konkrétny nákup v priebehu nasledujúcich 7 dní
  • pravdepodobnosť straty užívateľa
    • pravdepodobnosť, že užívateľ, ktorý bol za posledných 7 dní aktívny, v priebehu nasledujúcich 7 dní aktívny nebude
  • predpokladané výnosy
    • predpokladané výnosy zo všetkých nákupných konverzií v priebehu 28 dní od užívateľa, ktorý bol v posledných 28 dňoch aktívny

Celkovo ponúka pokročilé analytické nástroje, ktoré môžu marketérom a majiteľom webových stránok pomôcť získať detailnejší pohľad na správanie svojich návštevníkov.

Prečo je dôležité prejsť na Google Analytics 4

Prečo je dôležité prejsť na Google Analytics 4

Google Analytics 4 prináša nové a vylepšené funkcie, ktoré sú dôležité pre správu a analýzu webových stránok a aplikácií. Vďaka novým funkciám umožňuje sledovať a analyzovať veľké objemy dát, vyhodnocovať návštevnosť a správanie návštevníkov a vďaka strojovému učeniu predpovedať budúce správanie návštevníkov.

Snaží sa ponúknuť viac personalizácie a možností prispôsobenia, aby sme vedeli lepšie pochopiť správanie návštevníkov. V súlade so zmenami v zákone o ochrane osobných údajov umožňuje návštevníkom ľahšie riadiť svoje nastavenia súkromia a sledovania.

Vzhľadom na tieto funkcie a zmeny je dôležité prejsť na Google Analytics 4.

Základné nastavenia v Google Analytics 4

Pre efektívne sledovanie a analýzu dát vo vašom Google Analytics 4 je kľúčové prejsť základné nastavenia.

  • nastavenie základných informácií o webovej stránke
    • názov stránky
    • URL adresa
    • typ obchodov, ktoré webová stránka podporuje
  • implementácia sledovania na webovej stránke prostredníctvom kódu sledovacieho tagu Google Analytics 4
  • nastavenie cieľov a konverzií
  • vytvorenie a nastavenie udalostí
  • konfigurácia prístupu k dátam v rámci účtu
    • pridanie ďalších používateľov
    • nastavenie oprávnení a prístup k dátam
  • vytvorenie vlastných dimenzií a metrík
    • zoskupení obsahu pre zjednodušenie analýzy údajov
  • nastavenie upozornení
    • informujú o dôležitých zmenách v údajoch
  • naplánovanie exportov a integrácie s ďalšími nástrojmi
  • vytvorenie a konfigurácia zdrojov kampane
    • pre sledovanie výkonu marketingových kampaní
  • testovanie a optimalizácia
    • po získaní dát viete testovať a optimalizovať webové stránky pomocou A/B testovania a iných metód
    • má za následok zlepšenie výkonu a konverzie

 

Migrácia dát z Universal Analytics na Google Analytics 4

Migrácia dát z Universal Analytics na Google Analytics 4

Ak máte dáta z predchádzajúcej verzie Universal Analytics, potrebujete migrovať na novú verziu. Pre úspešnú migráciu je potrebné prejsť niekoľkými krokmi:

  1. Vytvorte nový účet Google Analytics 4
  2. Nakonfigurujte ho podľa potreby
  3. Skopírujte ciele, udalosti a prispôsobené dimenzie a metriky, ktoré chcete zachovať zo staršej verzie
  4. Vyberte vhodnú metódu pre migráciu dát
    • napríklad Data Import API
  5. Aktualizujte kód sledovania na vašej webovej stránke
    • odstráňte starý kód a nahraďte ho novým kódom sledovania
  6. Nastavte nové značky pre sledovanie konverzií a remarketing
    • použite Google Tag Manager
  7. Otestujte nový kód sledovania a zabezpečte jeho správne fungovanie
  8. Uistite sa, že všetky vaše dáta prešli migráciou na Google Analytics 4
  9. Aktualizujte svoje integrácie s inými nástrojmi
    • Google Ads
    • Google Optimize

Migráciu vám odporúčame vykonať postupne a dôkladne overiť všetky kroky, aby ste minimalizovali prípadné straty dát a zabezpečili tak úspešnú migráciu.

Vieme, že migrácia na Google Analytics 4 môže byť komplikovaná, ale je dôležitá pre správne meranie a sledovanie vašich dát. Nebojte sa požiadať o pomoc s migráciou a následne s nastavením PPC reklamy.

Prihláste sa na odber nášho newsletteru

Získajte aktualizácie a učte sa od najlepších

Viac na preskúmanie