Google Analytics 4 – sprievodca novými funkciami a nastavením

Google Analytics 4 - sprievodca novými funkciami a nastavením

Snáď každý pozná nástroj na analýzu webových stránok a aplikácií, Google Analytics. Staršiu verziu, Universal Analytics, nahrádza novšia, Google Analytics 4. Prináša nové užitočné funkcie a vylepšenia, ktoré pomôžu marketérom a analytikom lepšie porozumieť správaniu návštevníkov webových stránok a aplikácií.

Prechod z predchádzajúcej verzie môže byť pre niekoho náročný a môže si vyžadovať určité zmeny v nastaveniach. Aké novinky a vylepšenia nás čakajú?

Čo je Google Analytics 4

Google Analytics 4 je najnovšia verzia nástroja na sledovanie návštevnosti webových stránok a aplikácií od spoločnosti Google. Pri zbere a spracovaní dát využíva nové technológie a zároveň obsahuje zabudovanú podporu pre budúce vylepšenia v oblasti umelej inteligencie a strojového učenia.

Náhrada za Universal Analytics

Náhrada za Universal Analytics

Od 1. júla 2023 sa Universal Analytics nebude ďalej vyvíjať, a preto je odporúčané prejsť na nové rozhranie, Google Analytics 4.

Google Analytics 4 prináša niekoľko noviniek a vylepšení. Medzi tie najdôležitejšie patrí:

  • nová štruktúra
    • oproti Universal Analytics ma Google Analytics 4 zmenenú štruktúru
    • tzv. modelové udalosti je štruktúra založená na vytváraní udalostí na základe akcií používateľov
  • fokus na užívateľa
    • kladie väčší dôraz na skúsenosti používateľa a jeho správanie na webovej stránke
    • vďaka novým metrikám vedia marketéri a analytici lepšie pochopiť interakciu používateľa so stránkou
  • vylepšená analýza pre rôzne zariadenia
    • dokáže lepšie analyzovať správanie používateľov na rôznych zariadeniach
    • marketéri a analytici tak môžu sledovať celú cestu zákazníka a lepšie tak prispôsobiť svoje kampane rôznym zariadeniam
  • integrácia s Google Ads
    • prináša ďalšiu úroveň integrácie s Google Ads a ľahšiu analýzu výkonu reklám
  • nový typ udalostí a konverzií
    • vďaka novým typom udalostí a konverzií umožňuje sledovať interakcie s viacerými zdrojmi
  • lepšie dáta o používateľoch
    • nové funkcie umožňujú získavať lepšie a prehľadnejšie dáta o jednotlivých používateľoch a vytvoriť im prispôsobené kampane
  • odlišný prístup k meraniu návštevnosti
    • snaží sa merať záujmy návštevníkov a ich interakcie so stránkou ako celok
    • poskytuje rozšírenú funkcionalitu sledovania udalostí a konverzií
  • odlišný prístup k ochrane údajov
    • staršia verzia využívala súbory cookie
    • Google Analytics 4 sa spolieha na zber údajov prostredníctvom udalostí a súrií udalostí
    • umožňuje používateľom spravovať svoje preferencie súvisiace s ochranou osobných údajov prostredníctvom funkcií ako je opakovaná návšteva či vyhnutie sa sledovaniu

Google Analytics 4 predpovedá správanie užívateľov

Google Analytics 4 predpovedá správanie užívateľov

Google Analytics 4 taktiež ponúka nové funkcie pre analýzu a predikciu. Vďaka umelej inteligencii, strojovému učeniu a analýze dát dokáže predpovedať, ktorí návštevníci budú mať záujem o určité produkty alebo služby. Pomáha tým zlepšiť efektivitu marketingových kampaní.

Na základe umelej inteligencie a historických dát dokáže predpovedať viacero budúcich udalostí:

  • pravdepodobnosť prvého nákupu
    • pravdepodobnosť, že v nasledujúcich 7 dňoch užívateľ spraví svoju prvú objednávku
  • pravdepodobnosť nákupu
    • pravdepodobnosť, že užívateľ, ktorý bol aktívny posledných 28 dní, urobí konkrétny nákup v priebehu nasledujúcich 7 dní
  • pravdepodobnosť straty užívateľa
    • pravdepodobnosť, že užívateľ, ktorý bol za posledných 7 dní aktívny, v priebehu nasledujúcich 7 dní aktívny nebude
  • predpokladané výnosy
    • predpokladané výnosy zo všetkých nákupných konverzií v priebehu 28 dní od užívateľa, ktorý bol v posledných 28 dňoch aktívny

Celkovo ponúka pokročilé analytické nástroje, ktoré môžu marketérom a majiteľom webových stránok pomôcť získať detailnejší pohľad na správanie svojich návštevníkov.

Prečo je dôležité prejsť na Google Analytics 4

Prečo je dôležité prejsť na Google Analytics 4

Google Analytics 4 prináša nové a vylepšené funkcie, ktoré sú dôležité pre správu a analýzu webových stránok a aplikácií. Vďaka novým funkciám umožňuje sledovať a analyzovať veľké objemy dát, vyhodnocovať návštevnosť a správanie návštevníkov a vďaka strojovému učeniu predpovedať budúce správanie návštevníkov.

Snaží sa ponúknuť viac personalizácie a možností prispôsobenia, aby sme vedeli lepšie pochopiť správanie návštevníkov. V súlade so zmenami v zákone o ochrane osobných údajov umožňuje návštevníkom ľahšie riadiť svoje nastavenia súkromia a sledovania.

Vzhľadom na tieto funkcie a zmeny je dôležité prejsť na Google Analytics 4.

Základné nastavenia v Google Analytics 4

Pre efektívne sledovanie a analýzu dát vo vašom Google Analytics 4 je kľúčové prejsť základné nastavenia.

  • nastavenie základných informácií o webovej stránke
    • názov stránky
    • URL adresa
    • typ obchodov, ktoré webová stránka podporuje
  • implementácia sledovania na webovej stránke prostredníctvom kódu sledovacieho tagu Google Analytics 4
  • nastavenie cieľov a konverzií
  • vytvorenie a nastavenie udalostí
  • konfigurácia prístupu k dátam v rámci účtu
    • pridanie ďalších používateľov
    • nastavenie oprávnení a prístup k dátam
  • vytvorenie vlastných dimenzií a metrík
    • zoskupení obsahu pre zjednodušenie analýzy údajov
  • nastavenie upozornení
    • informujú o dôležitých zmenách v údajoch
  • naplánovanie exportov a integrácie s ďalšími nástrojmi
  • vytvorenie a konfigurácia zdrojov kampane
    • pre sledovanie výkonu marketingových kampaní
  • testovanie a optimalizácia
    • po získaní dát viete testovať a optimalizovať webové stránky pomocou A/B testovania a iných metód
    • má za následok zlepšenie výkonu a konverzie

 

Migrácia dát z Universal Analytics na Google Analytics 4

Migrácia dát z Universal Analytics na Google Analytics 4

Ak máte dáta z predchádzajúcej verzie Universal Analytics, potrebujete migrovať na novú verziu. Pre úspešnú migráciu je potrebné prejsť niekoľkými krokmi:

  1. Vytvorte nový účet Google Analytics 4
  2. Nakonfigurujte ho podľa potreby
  3. Skopírujte ciele, udalosti a prispôsobené dimenzie a metriky, ktoré chcete zachovať zo staršej verzie
  4. Vyberte vhodnú metódu pre migráciu dát
    • napríklad Data Import API
  5. Aktualizujte kód sledovania na vašej webovej stránke
    • odstráňte starý kód a nahraďte ho novým kódom sledovania
  6. Nastavte nové značky pre sledovanie konverzií a remarketing
    • použite Google Tag Manager
  7. Otestujte nový kód sledovania a zabezpečte jeho správne fungovanie
  8. Uistite sa, že všetky vaše dáta prešli migráciou na Google Analytics 4
  9. Aktualizujte svoje integrácie s inými nástrojmi
    • Google Ads
    • Google Optimize

Migráciu vám odporúčame vykonať postupne a dôkladne overiť všetky kroky, aby ste minimalizovali prípadné straty dát a zabezpečili tak úspešnú migráciu.

Vieme, že migrácia na Google Analytics 4 môže byť komplikovaná, ale je dôležitá pre správne meranie a sledovanie vašich dát. Nebojte sa požiadať o pomoc s migráciou a následne s nastavením PPC reklamy.

Konzultácia

Rezervujte si marketingovú konzultáciu s našim špecialistom.

Viac na preskúmanie

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Hľadáte spôsoby, ako dostať vašu značku do povedomia ľudí, prípadne získať viac konverzií? Za pozornosť rozhodne stojí reklama na YouTube. Tá prináša široké možnosti a