Volkswagen Slovakia – prehliadka cez Google Street View

Volkswagen Slovakia - prehliadka cez Google Street View

Unikátna prehliadka cez Google Street View bola v koncerne prvou svojho druhu. V našej marketingovej agentúre Digital Partner sme tak zrealizovali Street View prehliadku závodu Volkswagen Slovakia v Bratislave. Ako to celé prebiehalo a koľko zhliadnutí to za tie roky malo? Nahliadnite s nami do zákulisia tohto zaujímavého projektu.

Google Street View a prehliadka exteriéru závodu

Z dôvodu komplikovanej realizácie snímania exteriéru závodu môžeme povedať, že išlo o veľmi náročný projekt. V objekte sa totiž bežne nachádza okolo 15 000 zamestnancov a externých dodávateľov. Navyše, v závode je neustály pohyb materiálu a rozpracovanej výroby. My sme si však poradili.

Hlavným zámerov tohto projektu bolo zlepšenie navigácie novým zamestnancom a externým dodávateľom, ako aj orientácie v rozsiahlych priestoroch závodu. A keďže Google Street View dovtedy nebol nasadený v žiadnom závode v rámci koncernu Volkswagen, išli sme na to, ako sa povie, od piky.

Profil Volkswagen Slovakia

Povedzme si najskôr dačo o samotnom zadávateľovi. Vedeli ste, že bratislavský závod Volkswagen Slovakia je jediným automobilovým závodom na svete, vyrábajúcim vozidlá piatich značiek pod jednou strechou?

Vyrába exkluzívne Volkswagen Touareg, Audi Q7, Porsche Cayenne, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, ŠKODA Citigo a SEAT Mii. Viac ako 99 % produkcie smeruje na vývoz, a to až do 148 krajín sveta. Najväčšie trhy, kam smerujú vozidlá, sú pritom Nemecko, USA a Čína.

Prejdime teda na samotný projekt.

Detailná príprava

Už pri prvom stretnutí nám bolo jasné, že skoordinovať celý proces bez narušenia prevádzky a dosiahnuť kvalitný materiál bude zložité. Samotnej realizácii preto predchádzalo veľmi detailné plánovanie. Snímanie závodu bolo potrebné urobiť čo najrýchlejšie, a teda počas najmenej frekventovaných hodín.

Pohyb ľudí

Ako sme už spomenuli, v tomto objekte sa bežne pohybuje okolo 15 000 zamestnancov a externých dodávateľov. Pohyb ľudí je teda naozaj neustály. Tento problém sa nám však takisto podarilo eliminovať na minimum, a to práve vďaka dôslednému plánovaniu. Vo finále sa tak v prehliadke vyskytuje len minimálne množstvo ľudí. Ich počtom sme boli sami prekvapení.

Pohyb vozidiel

Najväčším problémom nebol pohyb ľudí, ale pohyb vozidiel. Fotenie sa muselo realizovať v plnej prevádzke a vozidlá nebolo možné odkloniť od snímaného úseku. Okrem toho, dlhodobejšie zastavenie vozidiel by predstavoval problém s dodávkami tovaru do výroby.

Obrovské nákladné autá taktiež zaberali veľký priestor a mohli tak tieniť veľkú plochu výhľadu, a tým znehodnotiť celý záber.

Najťažšia časť

Najzložitejšie na tom všetkom bolo nasnímanie najviac exponovaného úseku, ktorý predstavuje hlavný vchod s prístupovou cestou. Dvakrát sme sa o to pokúsili, ale pohyb bol stále príliš veľký. Preto sme museli snímanie nechať v čase odhadovaného minimálneho pohybu.

Aj vtedy bol však pohyb taký veľký, že sa nenašla ani len minúta, ktorá by bola vhodná na snímanie. Vtedy už bola potrebná pomoc pracovníkov závodu, ktorí na pár minút zastavili dopravu smerom dnu aj von zo závodu.

O projekte

Milujeme čísla, a tak vám projekt predstavíme aj formou nich.

Pri tomto projekte bolo nasnímaných a spracovaných 1 272 fotografií a vyretušovaných 202 evidenčných čísiel vozidiel (EČV).

Pri EVČ sme zároveň použili nový postup. S ohľadom na veľký počet statických vozidiel sme sa rozhodli vyretušovať EČV priamo vo fotografii a nie dodatočne pomocou klasického rozmazania. Dosiahli sme tak väčšiu čistotu a výsledok bez rušivých elementov.

Virtuálna prehliadka

Prehliadku závodu si môžete, samozrejme, prezrieť Street View Volkswagen Slovakia.

Poďakovanie

Radi by sme sa poďakovali Volkswagen Slovakia za príležitosť a česť podieľať sa na tomto ojedinelom projekte pre najväčšieho európskeho výrobcu automobilov. Chceli by sme sa tiež poďakovať za priateľský a nadšený prístup zainteresovaných ľudí a ich podporu a pomoc v zložitých situáciách v teréne.

Google Street View vo Volkswagen Slovakia

5 miliónov zobrazení

Google Maps sú naša srdcová záležitosť. Obľúbili sme si tento produkt hneď od začiatku. Mapy od Google bol tiež náš prvý produkt, s ktorým sme začínali.

Aj preto nás nesmierne teší, že aj s odstupom času nám chodia takéto milé uznania od Google. Máme veľkú radosť. Vidíme, že aj s odstupom času priťahuje pozornosť ľudí a to nás úprimne teší.

Budujte váš biznis s nami

Naša agentúra Digital Partner je certifikovaným partnerom Google. Našou úlohou je pomáhať klientom efektívne komunikovať v internetovom prostredí, a to pomocou našich marketingových a reklamných služieb.

Pri každom projekte sa snažíme zohľadniť špecifiká danej firmy, pričom kvalitu kladieme na prvé miesto. Preto sa o váš marketing postaráme takým spôsobom, ako keby išlo o náš vlastný.

 

Aktualizácia článku prebehla dňa 24.11.2022

Prihláste sa na odber nášho newsletteru

Získajte aktualizácie a učte sa od najlepších

Viac na preskúmanie

Digital Partner má certifikáciu od Meta
Sociálne siete

Digital Partner má certifikáciu od Meta

Naša agentúra získala špecializovanú certifikáciu od Meta. Čo to pre našich klientov znamená a prečo sme sa rozhodli práve pre tento krok? Význam sociálnych sietí

Podporíme váš biznis

Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.

PPC reklama na Google od agentúry Digital Partner