Hlavné trendy v sociálnych sieťach

Hlavné trendy v sociálnych sieťach

Aktualizácia – ak máte záujem dozvedieť sa viac o aktuálnych trendoch, prečítajte si náš článok o aktuálnch trendoch v sociálych sieťach. Článok je možné si aj vypočuť.

Sociálne siete sa hýbu neustále nejakým smerom, no nikto presne nevie, ako to bude vyzerať o týždeň, nieto ešte o rok či o dva. Vieme však zistiť, akým smerom sa uberajú ľudia. Čo vyhľadávajú a akým spôsobom. A s tým už sa dá niečo robiť.

Ak teda chceme vedieť, na čo sa v tomto roku pri sociálnych sieťach zamerať, musíme najskôr zistiť, akým smerom sa uberajú naši klienti. Ak si budete všímať ich správanie, ľahšie prispôsobíte svoje podnikanie tak, aby ste zachytili čo najväčšie množstvo potenciálnych zákazníkov.

Buďte tam, kde sú vaši klienti

Na to, aby ste vašu správu sociálnych sietí využili čo najviac, musíte byť tam, kde sú vaši klienti. Neznamená to však, že máte byť na každej sociálnej sieti, ktorá existuje. To vôbec nie. Takisto sa nedá povedať, ktoré kanály sú pre každého jednoznačne najlepšie.

Ak chcete byť konkurencieschopní a úspešní, vaši klienti na vás musia popri surfovaní na internete prosto naraziť. Zistite si teda, ktoré sociálne siete využíva váš potenciálny a reálny zákazník a zamerajte sa na konkrétne kanály. Iba relevantným cielením viete dosiahnuť úspešné výsledky.

TIP: Nemusíte sa obávať, že ak sa budete sústrediť iba na jeden až dva kanály, že neuspejete. Zamerajte sa na tie, ktoré vám prinášajú najlepšiu návratnosť investícií. Možno budete musieť na začiatku trocha analyzovať, no čoskoro sa dostavia výsledky. Nebuďte nasilu všade a nemrhajte svojím časom a úsilím tam, kde to nie je treba.

Budte tam kde su vasi klienti

Reklama a sociálne siete – kedy a ako je úspešná?

Určite ste si všimli, že v posledných rokoch sú sociálne siete plné reklám. Pomaly každý druhý až tretí post na Facebooku či Instagrame je vlastne reklamou. Tvorba sociálnych reklám vo viacerých kanáloch je čoraz obľúbenejšia, no nemusí byť vždy trefou do čierneho.

Ak sa rozhodnete investovať do reklamy, je potrebné zvážiť, ktorý kanál je pre vás ten najvhodnejší. Potrebujete cieliť reklamu vo viacerých kanáloch? Aký typ reklám použijete? Niektorým príde, že Facebook je už presýtený reklamou a svoju iniciatívu presúvajú na Instagram.

TIP: Ak v platenej reklame na Facebooku nevidíte význam, môžete skúsiť ako alternatívu práve Instagram. V tomto prípade je väčšinou vhodné začať s testovaním a vyskúšať viac kanálov na propagáciu. Po určitom čase tak sami budete vedieť vyhodnotiť, ktorý kanál vám prináša najviac klientov, a teda, ktorou cestou sa máte vydať.

V tomto roku sa predpokladá nárast výdavkov spojených s platenou reklamou na sociálnych sieťach, nakoľko tieto kanály zistili, že je po nich dopyt a že ich reklamy prinášajú dobrú návratnosť investícií. Prečo teda nezdvihnúť ceny, však?

Reklama a socialne siete

Komunikujte v reálnom čase

Komunikovať v reálnom čase je dnes už priam podmienkou. Trendy v oblasti sociálnych sietí a marketingu si zakladajú na zákazníckej podpore 24/7. Zákazníci potrebujú podporu kedykoľvek a kdekoľvek. Nikdy neviete, kedy na nich príde kríza a budú potrebovať vašu pomoc.

TIP: Tak ako sociálne médiá nikdy nespia, nesmiete zaspať ani vy. Zákazníci každú chvíľu nakupujú, alebo si prezerajú vaše produkty či služby. Svoje otázky chcú mať pritom zodpovedané okamžite, a tak nesmiete zaháľať.

Ako byť stále k dispozícii

Jedným z najefektívnejších spôsobov, ako osloviť zákazníkov a zároveň im byť stále nápomocný, je začať s nimi chatovať. Tento rok bude výrazným spôsobom ovplyvnený chatbotmi. Facebook Messenger sa stal niečím ako vylepšenou verziou e-mail marketingu.

Vytvorte si chat službu pre Facebook Messenger a buďte tak svojim zákazníkom ešte bližšie. Rozširujte svoje kontakty a dodávajte klientom obsah prostredníctvom tejto aplikácie. Miesto najčastejších otázok na webovej stránke si zriaďte chatbota, ktorý zákazníkom tieto otázky zodpovie.

Vytvorte si Facebook skupinu, v ktorej budete mať viac adminov a starajte sa tak o svoju klientelu. Jej členovia si môžu pomáhať aj navzájom. Takéto metódy komunikácie sa dostávajú do popredia a dosahujú výborné výsledky. Je len na vás, ako ich využijete vo svoj prospech.

Komunikujte v realnom case

Myslite vertikálne

Kvôli čoraz častejšiemu prehliadaniu webov cez mobilné zariadenia sa bude treba zamerať viac na vertikálny obsah. Ak prispôsobíte svoj obsah vertikálnemu zobrazovaniu, bude to pre vás výhra.

Najlepšie, čo v tomto prípade môžete urobiť, je nastaviť si svoj web tak, aby bol mobile-friendly. A ako sme už spomenuli, je vhodné tvoriť obsah tak, aby bol vertikálne orientovaný. Teda nielen fotografie a obrázky, ale aj videá.

Myslite vertikálne - vertikálne video

Video ako čoraz obľúbenejší nástroj na propagáciu značky

Zdá sa, že popularita videí je čoraz väčšia, a tak vzniká nový štandard pre propagáciu značiek. Od vzniku YouTube až po Instagramový kanál IGTV sa platformy sociálnych médií čoraz viac zaujímajú o videoobsah. Ako sa na to pripraviť?

Vedeli ste, že až 85% všetkých videí na Facebooku sa prehráva bez zvuku? Čo to pre vás znamená? Nezabúdajte na titulky. Prispôsobte sa čo najviac vašim zákazníkom. Ak pozerajú videá bez zvuku, musíte im to podstatné priniesť formou obrazu.

Ďalším zaujímavým faktom je, že viac ako polovica užívateľov, ktorí vaše video pozerajú už tri sekundy, ho budú sledovať aspoň 10 sekúnd. A pritom až 70% vertikálnych videí nie je dlhších ako 15 sekúnd. Ak teda chcete zaujať publikum čo najviac, je vhodné povedať mu to v krátkom videu, ktoré bude mať približne 15 až 30 sekúnd.

TIP: Video marketing je pre mnoho značiek čoraz atraktívnejší a pre užívateľov takisto. Kto vie, či rokmi videá neovládnu celý svet sociálnych sietí. Práve preto je vhodné zamerať sa na krátke videá s titulkami, ktoré sú pre užívateľov atraktívne.

Nezabúdajte aj na živé vysielania a využívanie GIF, ktoré sú ďalším veľkým trendom a k dispozícií ich máte na mnohých platformách. Priblížiť sa k zákazníkom nebolo nikdy ľahšie ako práve teraz. Tento rok v sociálnych sieťach sa bude niesť najmä vo forme videí a živých vysielaní.

AR (Augmented reality) sa dostáva do popredia

Sociálne médiá a AR sa za posledné roky zblížili natoľko, že je len otázkou času, kým toho na kanáloch nebude viac. Mnohé značky už teraz využívajú AR na to, aby uľahčili zákazníkom výber cez internet. Rozšírená realita je výborným spôsobom, ako zviditeľniť značku, a to zábavnou formou. Čo takto vyskúšať si na sebe produkty ešte pred samotnou kúpou cez internet?

Facebook v snahe ovládnuť oblasť AR do toho investuje vo veľkej miere, pretože vie, aký potenciál táto investícia so sebou nesie. Internetové obchody sa tak stanú atraktívnejšie, nakoľko si priamo cez reklamu budete vedieť vďaka rozšírenej realite produkt vyskúšať a následne si ho kúpiť.

Argumented reality

Zabudnite na kvantitu, sústreďte sa na kvalitu

Nakoľko dnes už sú reklamy na každom rohu a ľudí to od reklamných postov odrádza, je mimoriadne dôležité, aby ste si získali ich záujem. Musíte byť preto ochotní vynaložiť dostatočnú snahu na to, aby ste svojich potenciálnych zákazníkov zaujali a vytvorili pútavý obsah.

TIP: Základom vplyvným značiek je, že sú kreatívne a majú svoj účel. Menej obsahu, no zato premysleného a dobre rozmiestneného je oveľa viac, ako reklama na každom rohu, ktorú si aj tak nikto nepozrie. Dnes už nestačí mať reklamu. Musíte zaujať a inšpirovať.

Trefné cielenie na základe persón

Každý chce dosahovať čo najlepšie výsledky. Preto je dôležité zamerať sa na persóny a ich využitie. Správne cielenie dokáže divy. O persónach už isto viete, no v kurze je teraz hyper-cielenie na konkrétne persóny a prispôsobenie reklám presne na ne.

Asi každá platforma sociálnych médií ponúka pri platenej reklame určité filtrovanie publika. Základom je geografické zacielenie, no môžete ísť aj oveľa ďalej. Ak máte určené persóny, viete reklamu cieliť presne na konkrétne publikum, pri ktorom máte oveľa vyššiu šancu úspechu.

TIP: Tento rok sa bude niesť v hyper-cielenej personalizácií, aby ste oslovili vašich klientov. Cielenie reklám a remarketing sa dostáva do popredia a vďaka výborným výsledkom si ho obľúbilo už mnoho značiek. Aj vám sa už isto neraz stalo, že ste niekde nakúpili alebo len popozerali určitý produkt a neskôr sa vám zobrazil v reklame. Hyper-cielenie v praxi.

Trefné cielenie

Pomôžte si influencermi

Ako ste si mohli všimnúť, na svete sú tisícky hviezd Instagramu, YouTubu či Twitteru. Nielen vo svete, ale aj na Slovensku máme desiatky influencerov, ktorých sledujú tisíce až státisíce ľudí. Každý ich príspevok tak vidia aj vaši potenciálni klienti.

TIP: Tieto hviezdičky ovplyvňujú sociálne siete čoraz viac, a preto aj cena za ich služby rastie. Pri hľadaní vhodného influencera sa preto skúste zamerať nie na počet jeho odberateľov, ale na jeho záujmy.

Títo ľudia ho sledujú kvôli tomu, že majú záujem o to, čo hovorí. Nepotrebujete teda ani tak obrovský počet odberateľov, ako tých, ktorí majú naozaj vážny záujem o jeho tvorbu. A v tom je rozdiel. Navyše, “menšie hviezdičky” vo svete, ale väčšie vo svojom obore, majú pre vás väčší význam a pôsobia dôveryhodnejšie.

Influenceri

Tento rok sa nesie v znamení budovania vzťahov so zákazníkmi

Marketing sociálnych médií sa v tomto roku zameriava najmä na budovanie vzťahov značiek so zákazníkmi. Popritom je ale dôležitá aj návratnosť investícií. Ak chcete vyniknúť vo svete ochrany osobných údajov, nových technológií a neustále sa vyvíjajúcich platforiem, zamerajte sa na nasledujúce kroky:

  • Zamerajte sa na to, aby ste pochopili svoje publikum.
  • Budujte si u svojich zákazníkov dôveru a buďte im čo najbližšie.
  • Venujte čas marketingovej stratégií sociálnych sietí.
  • Analyzujte, ktoré kanály sú pre vás vhodné a následne sa zamerajte na tie, čo fungujú.

Vývoj sociálnych sietí nezastavíme, ale môžeme sa mu prispôsobiť. Ktorému trendu v sociálnych sieťach sa plánujete venovať najviac?

 

Zdroj foto: Pixabay

Konzultácia

Rezervujte si marketingovú konzultáciu s našim špecialistom.

Viac na preskúmanie

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Hľadáte spôsoby, ako dostať vašu značku do povedomia ľudí, prípadne získať viac konverzií? Za pozornosť rozhodne stojí reklama na YouTube. Tá prináša široké možnosti a