fbpx

Aktuálne trendy v eCommerce – prispôsobte sa online trhu

Aktuálne trendy v eCommerce - prispôsobte sa online trhu

Aktuálna situácia ovplyvnila online trh, a to so sebou prináša nové výzvy. Tí z vás, ktorí sa doteraz vo svojom podnikaní nevenovali elektronickému obchodovaniu, by teraz určite mali začať. Čo je vlastne eCommerce a aké sú aktuálne trendy v tejto oblasti?

Čo je eCommerce

Pod názvom eCommerce, inak aj e-commerce, e-komercia či elektronické obchodovanie, sa ukrýva online predávanie a nakupovanie produktov a služieb. Za posledné roky sa tento typ predaja natoľko rozšíril, že online nakupuje už cez 40 % používateľov internetu. Chcete sa aj vy prispôsobiť a začať, obnoviť alebo rozšíriť svoje online podnikanie? Prinášame vám aktuálne trendy v eCommerce pre tento rok.

Aktuálne trendy v eCommerce pre rok 2020

Spôsob, akým ľudia nakupujú, sa mení. Takisto sa tomu prispôsobuje aj internetový obchod, ktorý neustále prináša nové zmeny. Nechcete sa v tom stratiť? Hľadáte inšpiráciu v oblasti eCommerce? Máme pre vás hneď niekoľko nápadov na zlepšenie či rozšírenie svojho online podnikania práve v roku 2020.

Aktuálne trendy v eCommerce pre rok 2020

Responzívny web a rýchle načítavanie sú samozrejmosťou

Vedeli ste, že približne 50 % celosvetovej návštevnosti webových stránok sa uskutočňuje cez mobilné zariadenia? Približne túto hodnotu si držia už od začiatku roka 2017, pričom napríklad koncom roka 2019 predstavovala návštevnosť internetu cez mobilné zariadenia takmer 53 %.

 

Ak v dnešnej dobe nemáte responzívny web, a teda nie je prispôsobený prehliadaniu na mobile, prichádzate o návštevnosť, klientov a koniec koncov aj tržby.

 

TIP: Chceli by ste vedieť, aké percento vašej návštevnosti pochádza z mobilných zariadení? Veľmi jednoducho si to skontrolujete v Google Analytics. Po nastavení požadovaného rozmedzia času prejdete na Publikum → Mobil → Prehľad. Malo by vám to poskytnúť celkom podrobný prehľad nielen o tom, cez aké zariadenie vás zákazníci navštevujú, ale aj o tom, ako s vašou stránkou následne interagujú.

 

Takisto si treba dávať pozor na rýchlosť načítania. Načítava sa vám web príliš dlho? treba to napraviť. Vaši zákazníci chcú prísť na váš eshop, pár jednoduchými kliknutiami nájsť, čo hľadajú, a ešte rýchlejšie si to chcú objednať. 

 

Očakávania ľudí sa v tomto prípade neustále zvyšujú, a preto s nimi treba držať krok. Štúdie totiž poukazujú na to, že ak sa vám bude stránka načítavať dlhšie ako 3 sekundy, opustí vás cez 53 % návštevníkov.

Responzívny web a rýchle načítavanie

SMS vs. e-maily

Asi je každému známe, že ľudia trávia na telefónoch veľmi veľa času. Ak ho aj zrovna nepoužívajú, majú ho vo svojej blízkosti. Viacmenej novým konceptom, s ktorým ste sa už mohli stretnúť, je komunikácia so zákazníkmi prostredníctvom textových správ.

 

Kombinácia e-mail kampaní s SMS marketingom môže mať dokonca až niekoľkonásobný účinok. Väčšina textových správ je totiž prečítaná len do troch minút, pričom približne 34 % z tých, ktorí dostali SMS upozornenie, stránku aj skutočne navštívi. V porovnaní s 20 % otvorenosťou e-mailov je to naozaj pozoruhodné.

Výhody personalizácie

Ľudia sú priam zahltení e-mailami, každú chvíľu im niekto volá s novou ponukou a takisto v SMS schránke si nachádzajú nové a nové správy od rôznych spoločností.

 

Vynikne len ten, kto využije údaje poskytnuté od svojich zákazníkov, pričom im prispôsobí svoju celkovú komunikáciu. Vďaka personalizácii a jej následnom využití v marketingu vytvoríte relevantný a pútavý obsah.

Bezproblémové prepojenie eshopu s kamennou predajňou

Vlastníte eshop a máte aj kamennú predajňu? Alebo máte kamennú predajňu a chceli by ste začať predávať aj online? Ďalším dôležitým krokom, ktorý je potrebné minimálne zvážiť, je prepojenie kamennej predajne a eshopu.

 

Mnoho offline nákupov sa totižto deje až po rozsiahlom online prieskume zákazníkov. Ak niečo potrebujú, jednoducho si cez internet nájdu najlepšiu možnú alternatívu a následne idú priamo do konkrétnej kamennej predajne.

Čo si predstaviť pod pojmom prepojenie

Aby ste prepojili svoj eshop s kamennou predajňou čo najlepšie, je nevyhnutné, aby ste zabezpečili

  • konzistentnosť cien

  • vyzdvihnutie produktov z eshopu priamo na predajni

  • bezplatné vrátenie tovaru v kamennom obchode

prepojenie eshopu s kamennou predajňou

Extra služby

Ľudia sú už zvyknutí na vyšší štandard. Všetko chcú vybaviť jednoducho a online. Vďaka pár klikom si objednajú tovar. Príde im mail o vybavovaní objednávky, následne ďalší o jej vybavení a odoslaní na výdajne miesto či kuriérovi. Ďalší deň príde SMS správa od kuriéra o približnom termíne doručenia a hľa, tovar je u svojho majiteľa.

 

Určite poznáte aj eshopy, ktoré robia vrátenie či výmenu tovaru nielenže bezplatne, ale navyše poň dokonca pošlú kuriéra. Vy si tak tovar vyskúšate a v prípade, že vám nebude sedieť, jednoducho kontaktujete ich zákaznícku linku a oni poň pošlú kuriéra. V prípade výmeny vám dokonca rovno tovar vymenia.

 

Pri takýchto špeciálnych službách sa zvyšuje nielen spokojnosť zákazníka, ale aj číslo opätovných nákupov. Pretože ak bude opäť niečo potrebovať, čo myslíte, bude hľadať nový eshop, alebo sa vráti k tomu, s ktorým bol nadmieru spokojný?

Viacero možností platieb a jednoduchšie ovládanie

Umožnite zákazníkom zaplatiť spôsobom, ktorý im je pohodlný a ktorý poznajú. Vytvorte jednoduché možnosti platby, najlepšie jedným klikom. Faktúry zasielajte e-mailom a zároveň ich ukladajte na zákazníkov účet, aby si ich v prípade straty mohol kedykoľvek opäť jednoducho vyhľadať.

 

Z vlastnej skúsenosti vieme, že ak už zákazník za niečo platí, chce to urobiť čo najrýchlejšie. V dnešnej dobe sa stále nájdu eshopy, ktoré vám po objednaní tovaru či služieb pošlú neprehľadnú faktúru. Z nej musíte následne vyčítať dôležité údaje, ísť do internetového bankovníctva a manuálne ich zadať, aby ste zaplatili.

 

A pritom dnes už existuje niekoľko nástrojov, ako vložiť do faktúry napríklad QR kód. Ak teda zákazník nechce platiť cez online bankovníctvo, príde mu faktúra, ktorú jednoducho naskenuje a zaplatí. Tých možností je naozaj veľa. No čím viac im to uľahčíte, tým radšej sa k vám budú vracať.

Transparentnosť cien - žiadne skryté poplatky

Transparentnosť cien – žiadne skryté poplatky

Všimli ste si vyššiu mieru odchodov na konci nákupného cyklu? Jedným z hlavných dôvodov môžu byť skryté poplatky či drahá doprava. V tomto prípade je dôležitá transparentnosť cien už na samom začiatku nákupu. 

 

Vaši zákazníci by mali vedieť už po prvom prehliadaní eshopu, čo môžu čakať. Ak vám budú aj napriek tomu odchádzať, využite možnosť zliav na doprave, prípadne dopravu zadarmo pri nákupe nad určitú sumu.

Možnosť financovania pri väčších nákupoch

Ani toto nie je žiadna novinka, no mnoho väčších eshopov ju stále neponúka. V prípade, že predávate finančne náročnejšie položky, napríklad elektroniku, je vhodné ponúknuť svojim zákazníkom možnosť financovania na splátky.

 

Existuje pritom niekoľko možností, ktoré môžete zákazníkom ponúknuť. Výborné je zaradiť ich najskôr viac a po pár mesiacoch si spätne prepočítať, ktorá možnosť je pre zákazníkov lákavá a ktorú najviac využívajú.

Dôležitosť recenzií a odporúčaní

Prišiel vám už niekedy po online nákupe e-mail, kde sa vás pýtali na vašu spokojnosť? Firmy, ktoré to robia, sú už teraz o krok vpred. Väčšina ľudí sa totiž pri nákupe orientuje nielen podľa ceny, ale najmä podľa recenzií. A teraz nemyslíme len recenzie konkrétnych produktov, ale najmä recenzie na samotný eshop.

 

Najmä, ak eshop ešte nepoznajú, snažia sa o ňom zistiť čo najviac informácií. Ako boli ľudia s tovarom spokojní? Prišiel v poriadku? Za akú dobu ho mali doma? Ako museli postupovať v prípade reklamácií?

 

Možno ani len netušíte, čo všetko si o vás chcú zistiť skôr, ako u vás nakúpia. A práve v tomto vám môže pomôcť e-mail marketing. Pripomeňte sa svojim zákazníkom týždeň-dva po nákupe a poproste ich o recenziu. Nepýtajte sa však iba na skúsenosť s produktom, ale aj na svoje služby. Tieto recenzie potom môžete dať na svoj web, aby mali ďalší ľudia možnosť zistiť si o vás čo najviac priamo na webstránke a nemuseli odchádzať inam.

Hlasové vyhľadávanie

AR ako rozšírená realita a video

Do popredia sa dostáva aj výborný spôsob na prezentáciu vašich produktov. Nakoľko túto novú technológiu zatiaľ využíva len málo eshopov, vie vás ľahko odlíšiť od konkurencie a zároveň zvýši dôveryhodnosť vášho obchodu.

 

Výborným riešením, ako priblížiť produkty zákazníkom, je aj tvorba videí. Vhodným príkladom je americká značka Burrow, ktorá efektívne využila video na tvorbu krátkych reklamných videí na hlavnej stránke, ale takisto na lepšiu prezentáciu svojich sedačiek.

Hlasové vyhľadávanie

Mnoho spoločností predpovedá, že do pár rokov bude mať viac ako polovica domácností hlasových asistentov. Niektorí majú vo svojich domovoch už teraz Alexu či Google asistenta. A nakoľko sa tomuto trendu darí čoraz viac, je vhodné začať tomu prispôsobovať aj svoje podnikanie.

 

Úlohou hlasového asistenta je zjednodušiť chod domácnosti. Takisto sa ale môže použiť pre pohodlnejšie nakupovanie. V tomto prípade je preto vhodné zapojiť do eshopov riešenia podporujúce hlasové vyhľadávanie.

Podpora sociálnych hodnôt a environmentálneho úsilia

Spotrebitelia si čoraz častejšie vyberajú spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na udržateľnosť a sociálne hodnoty. Je to výborný krok, ktorému by sa podľa nás mali venovať všetci. Zaujať postoj k životnému prostrediu má nielen dopad na našu planétu, ale takisto aj na náš život. 

 

Zaujímavosťou však je, že zákazníci sa čoraz častejšie orientujú aj týmto smerom. V prípade, že svoju spoločnosť nezapájate uvedeným spôsobom, no vaša konkurencia áno, vyberú si pravdepodobne ich. Aj preto je zapájanie sa do činností na podporu charitatívnych organizácií či využívania obnoviteľných zdrojov výborným krokom.

Reklama cez Google Shopping

Reklama cez Google Shopping

Ako posledné si spomenieme jednu z marketingových noviniek minulého roka na slovenskom trhu, a to Google Shopping. Táto služba spája dve platformy, a to Google Ads a Google Merchant Center. Dokážete si cez ne nastaviť nákupné kampane, ich rozpočet či cenové ponuky a na základe získaných prehľadov si viete robiť prípadné optimalizácie kampaní.

Ak vás Google Shopping zaujíma, určite si prečítajte náš článok o tom, ako začať s Google Shopping. Nájdete tam podrobné informácie o tom, ako funguje, aké má výhody a nevýhody či ako s ním pracovať.

Zvážte všetky možnosti – význam pre eCommerce

Možností, ako zlepšiť svoje online podnikanie, je omnoho viac. Poukázali sme na dôležité trendy, ktoré sa naozaj oplatí nasledovať. Nie každý trend je však vhodný pre každý typ podnikania. Niektoré môžu mať pre vás obrovskú pridanú hodnotu, zatiaľ čo iné by len zbytočne zaťažili váš rozpočet.

 

Ako si teda vybrať tie správne?

  • Sledujte aktuálne správy o trendoch, výskumy a publikácie ovplyvňujúce vaše podnikanie.

  • Pravidelne analyzujte a vyhodnocujte správanie vašich zákazníkov.

  • Získajte od vašich klientov spätnú väzbu. Čím podrobnejšiu, tým lepšie.

  • Sledujte svoju konkurenciu.

Veríme, že využijete dané trendy vo svoj prospech a posuniete svoje podnikanie tým správnym smerom. Zároveň sa už teraz tešíme na to, aké novinky v oblasti eCommerce prídu v ďalších mesiacoch.

Prihláste sa na odber nášho newsletteru

Získajte aktualizácie a učte sa od najlepších

Viac na preskúmanie

Inbound marketing Digital Partner
Online marketing

Čo je to inbound marketing a ako naň?

S pojmom marketing sa stretávame pomerne často. Online a offline marketing už rozoznáme, no existuje množstvo ďalších odnoží marketingu. Príkladom môže byť v online svete

Chcete rozbehnúť váš marketing ?

Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.

PPC reklama na Google od agentúry Digital Partner