fbpx

Email marketing: 10 rád, ako vytvoriť pútavý newsletter

Email marketing: 10 rád ako vytvoriť pútavý newsletter

Email marketing patrí medzi dôležitú formu komunikácie. Mnoho podnikateľov a firiem už zistilo, že pri jeho správnom používaní dokáže naozaj pomôcť.

Monitoring z roku 2018 ukázal, že až 59% obchodníkov vidí ako svoju najväčšiu návratnosť investícií práve email marketing. Každá emailová adresa, ktorú získate, má pre vás peňažnú hodnotu. Email marketing je jedna z kľúčových oblastí pre rast vášho podnikania.

Otázkou v tomto prípade teda nie je, či vám vie pomôcť, ale ako docieliť, aby ste ním zákazníka upútali a aby vás nepovažoval za spam.

 

10 tipov pre tvorbu pútavého a úspešného newslettra

Ohľadom email marketingu existuje množstvo odborných publikácií. V tomto článku sa pozrieme na to, ako docieliť, aby váš newsletter zákazníkov zaujal a podporil ich v rozhodovaní o nákupe vašich produktov či služieb.

1. Vytvárajte ho cez špeciálne email marketingové programy

Na tvorbu a rozosielanie newsletterov používajte špeciálne aplikácie, ako je napríklad MailChimp, SendGrid, Benchmark či množstvo ďalších. Pri výbere vhodného programu vám môže pomôcť článok o desiatich najlepších email marketingových nástrojoch.

Vďaka týmto programom máte prehľad o svojich emailových kontaktoch a viete im nárazovo posielať maily podľa toho, ako si ich nastavíte. Okrem editora obsahujú aj množstvo pokročilejších funkcií, za ktoré si ale vo väčšine prípadov treba priplatiť.

Mnoho týchto programov je na začiatku zadarmo, čo vám dáva výhodu v tom, naučiť sa s nimi robiť a zároveň zistiť, či vám vyhovujú.

Výhoda email marketingových aplikácií:

  • zber emailových kontaktov
  • editor pre tvorbu newsletterov
  • hromadné a plánované odosielanie emailov
  • sledovanie štatistík o doručení, zhliadnutí emailu a miere prekliku

2. Ujasnite si cieľ emailu a riaďte sa ním

Predtým, ako začnete svojim emailovým kontaktom rozosielať hromadné správy, je dobré si ujasniť, čo je vaším cieľom. Chcete im poslať dotazník spokojnosti? Potrebujete posilniť predaj konkrétnych produktov alebo služieb? Alebo im chcete predstaviť zaujímavé novinky na trhu?

Moderný email marketing si zakladá na jednoduchosti a výstižnosti. Nikto vám nebude čítať dlhé emaily. Pri každom newsletteri sa zamerajte na konkrétnu myšlienku. Na cieľ, ktorý chcete dosiahnuť. Keď sa toho budete držať, vaše newslettery budú konkrétne a úspešné.

3. Zamerajte sa na predmet správy

Pri tvorbe emailu je veľmi dôležité zamerať sa na predmet správy. Ten totiž rozhoduje o tom, či si ho váš zákazník otvorí, alebo nie. Môžete mať akokoľvek dobrý obsah, no ak vám naň nikto neklikne, robili ste ho zbytočne.

Na to, aby si váš email otvorilo čo najviac ľudí, ich potrebujete v prvom rade zaujať. Samotným predmetom správy ich treba motivovať k tomu, aby o email prejavili záujem a následne ho otvorili. Najlepšia možnosť je samozrejme tá, že sa k vám cez neho rovno prekliknú na vašu webstránku a nakúpia.

Skúste vytvoriť predmet správy formou otázky. Ľudia sú prirodzene zvedaví. Ak máte obchod s elektronikou a cieľom vášho mailu je predaj notebookov, skúste do predmetu správy napísať napríklad “Aké značky notebookov patria medzi tie najkvalitnejšie?”. V samotnom maily si môžu nájsť tip na zaujímavý článok na vašom blogu a zároveň príklady na pár notebookov, na ktoré sa budú môcť hneď prekliknúť.

4. Prispôsobte obsah potrebám svojich klientov

Texty v newsletteri je najlepšie členiť tak, ako píšete blogy. Nikomu sa nechce čítať dlhé odstavce, v ktorých sa človek iba stráca. Dokonca už mnoho užívateľov poriadne ani nečíta. Zaujmú ich obrázky a k nim iba krátke a výstižné popisy, vďaka ktorým im oznámite všetko potrebné.

Svoj obsah prispôsobte aj svojej cieľovej skupine. Ak oslovujete iba zákazníčky ženského pohlavia, hovorte k nim ich jazykom. Snažte sa ich zaujať tým, po čom túžia a čo im môžete ponúknuť. Inak sa prihovárajte rodinám s deťmi v prípade, že im ponúkate látkové plienky, a inak zase mladým ľuďom, ktorých by mal zaujať nový hudobný klip.

5. Zaujmite pútavou grafikou

Najmä v prípade, že propagujete nejaký produkt, povie vašim zákazníkom grafika oveľa viac ako slová. Pri tvorbe newsletterov máte mnoho možností, ako zaujať. Môžete tam pridávať obrázky, gifká, ale aj videá.

S grafikou treba byť opatrný, no dá sa s ňou vyhrať tak, aby ste ľudí oslovili a zvýšili tak svoje šance na predaj. Neviete si rady, ako na to? Navrhneme vám originálnu grafiku, ktorú môžete zakomponovať aj do svojich emailov.

 

6. Nezabúdajte na call to action prvky

Všetci dobre vieme, že ak nezaujmeme užívateľa hneď na prvý pokus, ťažko sa k emailu ešte niekedy vráti. Ďalšou radou, ako vytvoriť pútavý newsletter, je zvýrazniť dôležité informácie a pridať call to action prvky.

Nielen členenie, ale aj prevedenie textu má svoje čaro. Podstatné veci treba zdôrazniť, zväčšiť písmo, prípadne ho inak odlíšiť od ostatného textu. Takisto je dôležité mať v maily tlačidlá ako “mám záujem”, “kúpiť” a podobne. Tieto call to action prvky sú v samotnom texte vždy už samé o sebe dosť výrazné a čitateľa nabádajú k tomu, aby na ne klikol.

7. Odkazy pridávajte na atraktívne vstupné stránky

Nielen samotný newsletter musí byť tip-top. Ak už užívateľ rozklikne nejaký váš odkaz, napríklad vo forme call to action prvku, musí sa dostať na stránky, ktoré ho budú nabádať k ďalším krokom.

Čo tým myslíme? V tomto prípade ide o to, aby odkazy povzbudzovali ľudí k vykonaniu jednej konkrétnej akcie. Či už ide o nákup výrobku, služby, alebo o vyplnenie formulára, stránky, na ktoré odkazujete, musia byť taktiež atraktívne a účelové.

8. Podstata pätičky newslettera

Ďalšou radou, ktorú vám dáme, je nezabúdať na footer, teda pätičku emailu. Prečo? Obsahuje totiž mnoho informácií, vďaka ktorým im dáte na vedomie, kto ste. Okrem toho by mal email obsahovať aj odkaz na odhlásenie sa z odberu newsletterov a odkaz na ochranu osobných údajov.

Čo všetko je ešte vhodné vložiť do pätičky emailu:

  • odkazy na vaše sociálne siete
  • vaše kontaktné údaje
  • tlačidlo na zdieľanie obsahu

9. Otestuje viacero variánt

Aby ste čo najlepšie zistili, aký predmet emailu na vašich zákazníkov funguje, skúste si otestovať viacero variánt. Podľa miery prečítania mailu a jeho následného prekliku na vašu webovú stránku či eshop zistíte, akým smerom sa máte uberať.

Vytvorte 2 až 3 rôzne názvy pre rovnaký obsah mailu a pošlite ich časti vašej emailovej databázy. Neskôr iba vyhodnotíte výsledky a podľa nich zistíte, ktorý názov ich zaujal najviac. Vďaka tomu budete nabudúce vedieť, čo na vašich zákazníkov zaberá a počty úspešných newsletterov sa budú len zvyšovať.

Čo všetko je ešte vhodné testovať?

  • čas odosielania – ako reagujú v konkrétnom čase
  • call to action prvky – miera prekliku, ako reagujú na rôzne umiestnenie, farbu tlačidla či jeho text
  • dizajn – aké rozmiestnenie jednotlivých prvkov ich zaujme a osloví
  • vstupné stránky – ktoré stránky majú najvyššiu mieru prekliku

Potrebujeme prosto sledovať, či sme naše ciele splnili, alebo musíme obsah emailov ešte doladiť.

10. Spätná väzba ako cenný pomocník

Spätná väzba môže byť naozaj užitočným pomocníkom, a to nielen pri tvorbe článkov, stránky, ale vlastne všetkého. Aj keď sa vám váš návrh pozdáva a myslíte si, že lepšie to už nejde, stále tu môže byť niečo, čo prehliadate.

Aj preto je vhodné mať pri sebe niekoho, kto si váš návrh pozrie a vyjadrí sa k nemu. Viac očí môže priniesť na celý obsah emailu nový pohľad a v konečnom dôsledku ho tak ešte vylepšíte. Niekedy stačí iba zmenu farby, iné rozloženie grafiky alebo mierne pozmenenie názvu predmetu správy a je to zrazu oveľa lepšie.

 

Niekoľko rád na záver

Na záver sme si pripravili ešte niekoľko rád, a to najmä, čo sa týka samotného názvu predmetu. Predsa len, je to jeden z najhlavnejších prvkov. Tam začína boj o pozornosť čitateľa.

Na čo sa teda ešte zamerať pri tvorbe predmetu newslettera?

  • mal by byť krátky, výstižný a pútavý
  • vyvarujte sa caps locku a výkričníkom, aby neznel príliš nútene
  • používajte čísla, pretože naozaj fungujú
  • inšpirujte sa emailami, ktoré vás zaujali
  • ak viete mená svojich užívateľov, použite ich

 

Dúfame, že aj vďaka týmto tipom a vašej kreativite zaujmete vašich potenciálnych zákazníkov a využijete tak email marketing čo najviac. Ak viete o tipoch, ktoré sme nespomenuli, budeme radi, ak sa o ne s ostatnými podelíte.

 

Zdroj foto: Freepik

Zdieľať tento príspevok

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Prihláste sa na odber nášho newsletteru

Získajte aktualizácie a učte sa od najlepších

Viac na preskúmanie

Čo je branding a ako vám môže pomôcť
Marketingová stratégia

Čo je branding a ako vám môže pomôcť?

O brandingu sa hovorí v súvislosti s propagáciou brandu, teda značky. Ide o akúsi identifikáciu a objasnenie určitej ponuky alebo služby na trhu a jej

Chcete rozbehnúť váš marketing ?

Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.

PPC reklama na Google od agentúry Digital Partner
Digital Partner s.r.o.
Černyševského 10
851 01 Bratislava