fbpx

Čo je content marketing a ako vám môže pomôcť

Ak sa pohybujete v online svete, je viac než možné, že ste narazili na slovné spojenie content marketing. Čo to ale vlastne znamená a prečo by to pre vás malo byť také dôležité? V tomto článku sa pozrieme na to, čo všetko pod content marketing spadá a dáme vám aj tipy, ako ho robiť správne.

 

Content marketing v praxi

Ak si vezmeme akúsi poučku toho, čo si pod content marketingom máme predstaviť, bude vyzerať nejak takto:

Content marketing je marketingová technika, vďaka ktorej sa vytvára a distribuuje hodnotný, relevantný a konzistentný obsah so zámerom prilákať a získať jasne definované publikum. Jeho cieľom je riadiť akciu zákazníka tak, aby sa dosiahol čo najväčší zisk.

Čo to však znamená v praxi? Ide vlastne o akýkoľvek obsah, ktorý vytvoríte za účelom poskytnutia hodnoty pre vašu cieľovú skupinu. Obsahový marketing pritom pokrýva množstvo typov obsahu, takže si naozaj máte z čoho vyberať.

Formy obsahového marketingu

Je niekoľko foriem obsahu, vďaka ktorým sa viete dostať bližšie k svojim zákazníkom. Medzi tie najzákladnejšie a najviac rozšírené patria:

  • blogy
  • email newsletter
  • sociálne siete
  • videá
  • prezentácie
  • aplikácie
  • fotografie
  • ebooky
  • webináre

 

Toto sú len základné formy obsahu, ktoré vám môžu pomôcť zviditeľniť sa a zožať v danej oblasti úspech. Medzi ďalšie patria napríklad infografiky či podcasty. Je toho naozaj veľa, s čím sa dá pracovať. A keďže sme to už načali, aké výhody content marketing prináša?

Copywriting

Obsahový marketing ide ruka v ruke s copywritingom, čo je samotná tvorba obsahu. Dobrý copywriter môže vaše texty posunúť na vyšší level a dostať k vám tak oveľa viac zákazníkov.

Tvorba obsahu je dôležitá najmä preto, že sa k vám vďaka nej dostane oveľa väčšie množstvo ľudí. Upútajte ich pozornosť kvalitnými textami, využite ich zvedavosť a uvidíte, aké výsledky začnete dosahovať.

Výhody obsahového marketingu

Povedali sme si, čo pod content marketing spadá. Mnohých z vás však bude určite viac zaujímať, prečo je obsahový marketing tak dôležitý pre vaše podnikanie a ako vám môže pomôcť.

Fázy nákupného cyklu

O nákupnom cykle ste už podľa všetkého počuli. Pre istotu si ho pripomenieme. Patrí sem:

  • povedomie
  • objavovanie
  • uvažovanie
  • nákup

Poďme si spolu tieto fázy vysvetliť a rovno sa zamerať na výhody, ktoré vám môže obsahový marketing priniesť.

Povedomie

Ľudia cítia každú chvíľu nejakú potrebu, no zatiaľ nerozmýšľajú priamo nad jej riešením.  Vedia, že niečo chcú, a tak začnú pátrať. Hľadajú napríklad slnečné okuliare a na Google sa im objaví vaša reklama, prípadne narazia na váš YouTube kanál či na vašu stránku.

V tomto prípade vás vďaka obsahovému marketingu vedeli ľahšie nájsť a mohli ste sa im zapáčiť. Už o vás vedia, ale stále ste len jeden z mnoha.

Objavovanie

V tomto kroku si potenciálny zákazník robí menší prieskum trhu. Objavuje aj iné možnosti, registruje sa napríklad na odber newslettera.

Vďaka newsletteru mu viete dať zľavu na nákup, prípadne ho informovať o novinkách na vašom eshope. Zákazník má tak viac možností, ako sa vrátiť späť na váš web a byť bližšie k samotnému nákupu.

Uvažovanie

Samozrejme nie ste jediný eshop, ktorý ho zaujal. Teraz zvažuje všetky pre a proti a zisťuje, kde sa mu kúpa slnečných okuliarov oplatí najviac.

Ako ho upútať tentoraz? Vďaka remarketingu. Tým, že sa už obzeral po konkrétnych produktoch, mu ich viete pomocou reklamy opäť pripomenúť.

Nákup

Nakoniec sa potenciálny zákazník premení na toho vášho a rozhodne sa, že nakúpi práve u vás. Obsahový marketing bol naplno využívaný a najviac pomohol práve v prvých dvoch fázach nákupného cyklu, pretože tým zvyšoval povedomie o vašej značke a budil u potenciálnych zákazníkov záujem.

Čo z toho vyplýva a aké ďalšie výhody content marketing prináša?

  • Návratnosť investícií do obsahového marketingu môže byť naozaj vysoká, najmä, ak sa vykoná správne.
  • Vďaka kvalitnému obsahu podporuje aj ďalšie marketingové kanály a poskytuje ďalšie využitie, napríklad pre marketing sociálnych médií.
  • Vďaka tvorbe prirodzených odkazov prispieva k úsiliu SEO, pričom SEO sa zameriava väčšinou práve na obsah.

Ako začať s content marketingom

Väčšina online podnikateľov začína s tvorbou webu s kvalitným obsahom. Zameriavajú sa na texty na webe, newsletter a blog. Takisto si založia firemné účty na sociálnych sieťach, kde prinášajú ďalší obsah.

Možností, akými môžete obsahový marketing robiť, je naozaj mnoho. Na jedného človeka a niekedy aj na samotnú firmu toho môže byť priveľa. V prípade, že ste zaneprázdnení a nemáte čas na to, aby ste sa tomu venovali, obráťte sa na nás. Radi vám pomôžeme vytvárať pútavý a hodnotný obsah.

Základ obsahového marketingu

V online svete sa ľudia snažia dostať ku kvalitným informáciám. A kde ich môžu nájsť? Napríklad aj na vašom firemnom blogu.

Blogy

Ak informujete ľudí prostredníctvom svojho blogu, postupne sa dostávate do role odborníka na vašu oblasť podnikania. V takom prípade sa návštevníci na váš blog radi vracajú, čo je krok bližšie k tomu, aby sa z návštevníkov webu stali vaši zákazníci.

Zaujímavý obsah, ktorý ľudí donúti nielen čítať, ale aj premýšľať, je často zdieľaný, čo len opäť zvyšuje povedomie o vašej značke. Tým, že ľuďom poskytujete užitočné informácie zadarmo, budujete si ich dôveru.

Blogy sú však len akousi vstupnou bránou pre marketing obsahu. Ďalšími formami, ktorými zaujmete, sú ebooky, videá či emaily. Vďaka týmto a ďalším možnostiam viete čitateľov nasmerovať priamo k vám, čo sa vám skôr či neskôr vráti v podobe spokojných zákazníkov.

Ebooky

Elektronické knihy umožňujú zdieľať množstvo informácií o častých otázkach týkajúcich sa vášho podnikania. Vďaka nim viete byť čitateľovi bližšie, viete mu pomôcť vysvetliť, na akom princípe fungujete a čo od vás môže očakávať. Aj touto formou tak viete ľudí nasmerovať tým správnym smerom – smerom k vám.

Videá

Čoraz viac ľudí pozerá videá, pričom vďaka nim viete zaujať opäť inou formou a iným štýlom. Videá majú pritom tendenciu stať sa virálnymi, čo je zasa len úžasný bonus, ktorý vám content marketing vie priniesť.

Emaily

Email marketing je ďalšia sféra, ktorá dosahuje svoje výsledky. Vďaka email marketingu viete byť svojmu publiku bližšie a prostredníctvom rôznych kampaní ich viete naviesť na svoj blog, web či priamo produkt alebo službu. Neustále sa im pritom pripomínate, vďaka čomu na vás nezabudnú.

Zhrnutie a pár tipov na záver

Ak chcete robiť naozaj kvalitný obsahový marketing, zdieľajte so svojimi čitateľmi, followermi či budúcimi zákazníkmi také informácie, ktoré pre nich budú mať v konečnom dôsledku pridanú hodnotu.

Tipy v content marketingu

  • prispievajte pravidelne a tvorte kvalitný obsah
  • vyhýbajte sa gramatickým a štylistickým chybám
  • recyklujte svoj obsah – z videí urobte písané články a cez sociálne siete si pripomeňte starší, no kvalitný obsah
  • umiestňujte do obsahu call to action prvky
  • vytvorte si redakčný kalendár
  • píšte pre svoju cieľovú skupinu
  • analyzujte čítanosť a mieru preklikov
  • cieľte na nových, ale aj na existujúcich zákazníkov

 

Či už vytvárate vzdelávací alebo zábavný obsah, nikdy neviete, ako na svoje publikum zapôsobíte. Tieto zmeny môžu byť napríklad aj vo forme nákupu vášho produktu či služby. Ak by sme to mali zhrnúť, slovami sa nedá opísať, ako veľmi je obsahový marketing v online svete potrebný.

 

Zdroj foto: Freepik

Zdieľať tento príspevok

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Prihláste sa na odber nášho newsletteru

Získajte aktualizácie a učte sa od najlepších

Viac na preskúmanie

Digital Partner ma novu webstranku
Tvorba web stránok

Digital Partner má novú webstránku

Začiatkom septembra sme predstavili našu novú webstránku. Ide v poradí už o druhú zmenu, ktorú sme za tie roky, čo sme na trhu, urobili. Presne

PPC reklama

Čo je Google Shopping?

Nákupy Google vo svete už nejaký ten čas fungujú, no na Slovensko sa dostávajú až tento rok. Tieto reklamy sa vám už budú vo výsledkoch

Chcete rozbehnúť váš marketing ?

Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.

Digital Partner s.r.o.
Černyševského 10
851 01 Bratislava