
Google Tag Manager – optimalizácia marketingových stratégií
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
Linkbuilding je dôležitou súčasťou online marketingu, bez ktorej je len veľmi malá šanca, že sa na online trhu uchytíte.
Keď sa povie linkbuilding, mnohí už tušia, o čo ide. Je to pojem, pod ktorý spadajú procesy na získavanie spätných odkazov. Teda také, pri ktorých iné stránky odkazujú na tú vašu. Tým, že na vás odkazujú druhé stránky, stávate sa pre vyhľadávače zaujímavejší a zobrazujú váš web vyššie vo vyhľadávačoch. Je to teda jedna zo SEO techník.
Tieto odkazy slúžia na to, aby uľahčili navigáciu medzi jednotlivými webovými stránkami na internete. Vyhľadávače, resp. ich roboty, zaznamenávajú texty na webe spolu so spätnými odkazmi. Podľa samotného obsahu a aj spätných odkazov následne hodnotia, ktoré webové stránky poskytujú tie najlepšie informácie, a podľa nich weby umiestňujú.
Webové stránky, na ktoré odkazujú kvalitné spätné odkazy, sa vo vyhľadávačoch zobrazujú vyššie, ba dokonca na prvých miestach.
Každý vyhľadávač má svoj index, na základe ktorého rozlišuje, ktoré spätné odkazy sú kvalitné a ktoré menej. Na internete na seba odkazujú milióny webov a na samotnom Slovensku sú ich stovky, možno tisíce. Vyhľadávače ako Google tak majú naozaj čo robiť, aby pre čitateľov vybrali ten najlepší obsah.
Linkbuilding ako SEO technika pozitívne ovplyvňuje mnoho faktorov. V bodoch sme zhrnuli dôležité a zároveň zaujímavé výhody linkbuildingu, vďaka ktorým sa naozaj oplatí venovať mu pozornosť.
Povedali sme si čo-to o tom, čo je linkbuilding a ako nám môže pomôcť. Ako ho však robiť správne? Ako ho robiť tak, aby dosahoval skutočné výsledky?
Linkbuilderi sa často snažia prísť na nové spôsoby, ako budovať spätné odkazy. Nateraz si vystačíme aj s tými osvedčenými, ktoré pozitívne ovplyvňujú pozície webu na Googli a pomáhajú nám tak budovať našu značku.
Asi najvhodnejší spôsob, akým na seba upútať pozornosť, je tvoriť hodnotný obsah. Je to síce časovo náročnejšie, ale naozaj to stojí za to. Vytvárajte obsah, ktorý budú chcieť ľudia sami od seba zdieľať. Obsah, na ktorý budú odkazovať.
Ak budete mať na vašej webovej stránke niečo, čo inde nemajú, máte veľkú šancu, že si to pozrie množstvo zvedavých očí. Snažte sa upútať ich pozornosť. Zistite, čo ich vo vašej oblasti zaujíma.
TIP: Predávate konkrétnu značku piva? Urobte štatistiku, v ktorom kraji alebo v ktorej krajine sa pije najviac a skúste to odôvodniť. Predávate kozmetiku? Napíšte recenziu na niekoľko produktov a porovnajte ich medzi sebou.
Medzi obľúbené techniky získavania spätných odkazov patrí písanie PR článkov. Týmto spôsobom si môžete naozaj pomôcť, ale takisto si ním viete aj uškodiť. Prečo? Pretože ak Google vyhodnotí, že portál, na ktorom máte uverejnený PR článok, je iba samé PR, nebude to zohľadňovať, prípadne váš web môže označiť ako nevhodný a dať vás na nižšie pozície.
Dôvodov, prečo sa PR článkom nevyhýbať, je hneď niekoľko. Vhodne umiestnený odkaz dokáže na váš web priniesť reálnych zákazníkov. Nikto si neklikne v článku na niečo, čo ho nezaujíma.
Takýto spätný odkaz viete vytvoriť tak, aby vyzeral prirodzene, vďaka čomu vám prinesie nielen viac návštev. Zároveň vás posunie vyššie vo vyhľadávaní. Ak je totiž váš spätný odkaz relevantný a prináša hodnotný obsah, Google ho vidí ako hodnotný.
Na to, aby ste sa páčili vyhľadávačom a zároveň prinášali na internet hodnotný obsah, stačí sa držať len niekoľkých pravidiel:
Ďalšou veľmi obľúbenou metódou získavania spätných odkazov je registrovanie sa do katalógov. V tomto prípade si ale takisto treba dať pozor, kam sa zaregistrujete. Byť v každom registri vám určite nepomôže, skôr naopak.
Kam sa oplatí registrovať
Ak sa chcete zaregistrovať do online katalógov, vhodnou voľbou je nájsť si také, ktoré vám vedia priniesť návštevnosť. Ak sa venujete predaju rybárskych potrieb, asi ťažko vám pomôže, ak sa zaregistrujete na portáli pre mamičky. Takisto vyberajte také katalógy, ktoré majú vysokú návštevnosť. Medzi celkom slušné katalógy patrí napríklad zoznam.sk či centrum.sk.
Vhodným spôsobom na získavanie spätných odkazov je aj zapájanie sa do diskusií. Výhodou tohto procesu je, že si môžete vybrať, kde sa budete zapájať. Možností je pritom naozaj veľa.
Možnosti, kde sa zapojiť do diskusie
TIP Najmä pri komentároch a na fórach si treba dávať pozor. Nie je vhodné, aby ste uverejňovali komentáre či pokladali otázky na fóra len za účelom získania spätného odkazu. Už aj samotné fóra prišli na to, ako to niektorí zneužívajú, a preto si dávajú naozaj veľký pozor na to, čo kto na fórum pridáva.
TIP Na LinkedIn viete publikovať vlastný obsah aj s odkazom na váš web, vďaka čomu si viete pritiahnuť opäť ďalšie publikum. Na podobnom princípe funguje aj český portál Warengo, cez ktorý môžete prispievať článkami a zvyšovať tak povedomie o svojej značke.
Príležitostí, ako získať spätné odkazy, je naozaj mnoho. Treba si len zistiť, ktoré sa naozaj oplatia a ktoré pre vás budú mať význam. Ak spätné odkazy nepodceníte a budete ich získavať postupne, podporíte tak svoj web, jeho vyhľadateľnosť a stanete sa autoritou vo svojej oblasti.
Zdroj foto: Freepik
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
Snáď každý pozná nástroj na analýzu webových stránok a aplikácií, Google Analytics. Staršiu verziu, Universal Analytics, nahrádza novšia, Google Analytics 4. Prináša nové užitočné funkcie
Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.