Čo je to online marketing a čo obnáša?

Čo je to online marketing a čo obnáša

Keby sme to mali povedať zjednodušene, pod online marketingom rozumejte všetky činnosti na internete, ktoré vedú k predajom produktov a služieb. Nakoľko je dnes už takmer polovica svetovej populácie na internete a každým dňom sa objavujú nové technické nástroje, online marketing je pre každého podnikateľa viac-menej nutnosťou.

Určite nám dá každý za pravdu, keď povieme, že predajca musí byť tam, kde sú jeho klienti. A práve vďaka dnešnej digitálnej dobe je oveľa ľahšie nájsť si svojich potenciálnych zákazníkov a zamerať sa na nich. Poďme sa teda zamerať na online marketing, jeho výhody a na to, čo vlastne obnáša.

Čo je online marketing

V prvom rade je dôležité pochopiť, čo online marketing vlastne je. Keď hovoríme o marketingu na internete, ide vlastne o zviditeľňovanie sa prostredníctvom viacerých online prostriedkov.

Marketing ako taký je o spojení sa so svojím publikom na správnom mieste a v správnom čase. Dnes je týmto miestom internet, pričom ľudia na ňom trávia hodiny denne, a to v rôznych časoch. Za online marketing teda môžeme považovať akúkoľvek propagáciu produktu, služby, obchodu, miesta či osoby na internete.

Aké výhody prináša online marketing

Aké výhody prináša

Online marketing so sebou prináša množstvo výhod. Aké to sú?

  • efektivita – svojich zákazníkov viete osloviť viacerými spôsobmi a v rôznych fázach nákupu, vďaka čomu máte väčšiu šancu na úspešný obchod
  • merateľnosť úspechu – oproti klasickému marketingu poskytuje online marketing omnoho viac dát, vďaka čomu je oveľa ľahšie analyzovať dôvody prípadného neúspechu a následne ich napraviť
  • individuálny prístup – vďaka sociálnym sieťam či email marketingu viete byť svojim zákazníkom bližšie ako kedykoľvek predtým
  • nové príležitosti – na neustále sa vyvíjajúci trh sa dokážete prispôsobiť v reálnom čase a ponuku viete meniť podľa aktuálneho dopytu
  • globálny dosah – marketing už nemusíte robiť len lokálne ako kedysi, vďaka internetu máte dosah na zákazníkov po celom svete
  • nonstop dostupnosť – marketing na internete prebieha nepretržite, a to 24 hodín denne a 7 dní v týždni
  • nižšie náklady – ak si vypočítate výšku nákladov a mieru úspechu, vyjde vás online marketing lacnejšie ako bežný marketing

 

Má online marketing aj nejaké nevýhody? Možno by ste povedali, že nie, ale aj marketing na internete má svoje úskalia. Sú nimi napríklad nižšia dôvera ľudí v informácie, ktoré sú na internete uvedené. Takisto je ešte stále mnoho ľudí, ktorí neradi nakupujú cez internet, pretože tejto forme nákupu nedôverujú.

V neposlednom rade patrí medzi nevýhody aj to, že staršie generácie nepoužívajú internet v takej miere, ako tie mladšie. Takže cielenie na ne sa nemusí až tak oplatiť.

Čo všetko patrí pod online marketing

Čo všetko patrí pod online marketing

Už sme si povedali, čo online marketing je. Teraz vás isto zaujíma, čo všetko pod digitálny marketing spadá, a teda, akým spôsobom sa vieme spojiť so svojím publikom na internete.

Existuje niekoľko základných typov online marketingu. Ktoré to sú?

  • SEO optimalizácia
  • email marketing
  • správa sociálnych sietí
  • PPC reklama
  • obsahový marketing

 

Základom na to, aby ste mohli s online marketingom začať, je mať svoju webovú stránku či e-shop a na nich, samozrejme, aj blog, aby ste na stránke mali pravidelnú návštevnosť. Poďme si ale viac povedať o typoch online marketingu a dôvodoch, prečo sa oplatí do nich investovať.

SEO optimalizácia

SEO optimalizácia je akýsi kľúč k takmer neobmedzenej návštevnosti na vašom webe. Ak máte správne nastavené SEO, ľudia si vás vedia veľmi ľahko vyhľadať. Ide o takzvanú organickú návštevnosť.

Organické vyhľadávanie je pre online marketing veľmi dôležité. Väčšina podnikateľov nemá neobmedzené finančné kapacity na masívnu reklamu, a preto je organická návštevnosť rozhodujúca pre dlhodobý úspech každej značky.

SEO optimalizácia by teda mala byť základnou taktikou v každej online marketingovej stratégii. Našťastie sa ako podnikateľ nemusíte vzdelávať vo všetkých oblastiach, pretože inak by ste sa nestíhali venovať vášmu podnikaniu. Aj preto je vhodné nájsť si na vykonávanie vhodnej SEO taktiky odborníkov v oblasti. Tieto investície sa vám neskôr naozaj vyplatia.

SEO optimalizácia

Správa sociálnych sietí

Ďalším veľmi zaujímavým nástrojom v online marketingu je správa sociálnych sietí. Prostredníctvom sociálnych médií ako je Facebook, Instagram, Twitter či mnoho ďalších viete šíriť povedomie o značke a tvoriť si tak svoje publikum.

V tomto prípade ani tak nejde o to, či máte milióny fanúšikov, ale skôr o to, akých máte fanúšikov. Ak je vaše publikum aj vaša cieľová skupina, máte vyhraté.

TIP Rozšíriť svoje publikum o potenciálnych zákazníkov chce čas. Ak však budete sami sebou, svojmu publiku budete neustále prinášať pridanú hodnotu a zostanete odhodlaní, môžete z toho časom profitovať.

Správa sociálnych sietí

Email marketing

Tvorba úzkych vzťahov posúva email marketing do popredia. Určite ste si už všimli, že pri návšteve väčšiny web stránok vás lákajú na rôzne e-booky, zľavy či webináre. Dostanete ich pritom úplne zdarma, stačí len zadať svoju emailovú adresu.

Dodnes sa potvrdzuje, že email marketing patrí k výborným generátorom zisku. Stačí vám vytvoriť si slušnú databázu emailových adries, tvoriť pútavé newslettery a miera preklikov na stránku či e-shop sa bude len zvyšovať.

TIP Ak máte web stránku či e-shop, vyskúšajte k sebe pomocou bezplatného článku, e-booku, webinára či zľavy pritiahnuť čo najviac emailových kontaktov. Následne tak s nimi budete môcť pracovať a posúvať im ďalšie tipy a výhody, vďaka ktorým si s nimi vytvoríte úzky vzťah a posilníte meno vašej značky.

PPC reklama na Google

PPC reklama

Väčšina ľudí pri hľadaní na internete využíva vyhľadávač Google. Na to, aby ste sa dostali na prvé miesta vo vyhľadávačoch, môžete použiť viacero spôsobov. Jedným z nich je práve PPC reklama.

Dostať sa na vrchné pozície netrvá deň a takisto, ak sa tam dostanete, neznamená to, že ste vyhrali. PPC reklamou si ale môžete pomôcť k tomu, aby ste sa zviditeľnili. Výhodou je aj to, že pri PPC reklame si veľmi ľahko zistíte mieru konverzie a môžete tak meniť svoje reklamné kampane tak, aby mali čo najväčší úspech.

TIP Na to, aby bola PPC reklama efektívna, potrebujete mať analýzu kľúčových slov, na ktoré chcete cieliť. Vďaka správnej reklamnej kampani a relevantným kľúčovým slovám pritiahne PPC reklama na váš web či e-shop potenciálnych zákazníkov, ktorí hľadajú presne to, čo ponúkate.

Content marketing

Content marketing

Obsah je akousi alfou omegou online marketingovej stratégie. Tvorba pútavého a jedinečného contentu si vyžaduje mimoriadne veľa práce a kreativity, no bez kvalitného obsahu v online svete nevyniknete.

Práve kvalitný obsah býva veľmi často zdieľaný a takisto Google ho vníma ako dôveryhodný, vďaka čomu vás posúva vpred. Naopak, pri duplikátoch či nekvalitnom obsahu vás posadí do úzadia a bude oveľa ťažšie dostať sa opäť na prvé pozície. Aj preto je veľmi dôležité, ako si nastavíte svoju obsahovú stratégiu.

Offline vs. online marketing

Offline vs. online marketing

Možno sa vám zdá, že je toho veľmi veľa, no všetko spolu súvisí. Narozdiel od offline marketingového úsilia vám online marketing umožňuje vidieť vaše výsledky, a to v reálnom čase. Ak dáte inzerát do novín, ťažko zistíte, koľko ľudí mu venovalo pozornosť či koľko z nich u vás nakoniec nakúpilo.

Digitálny marketing je v tomto naozaj efektívny. Môžete vidieť presný počet ľudí, ktorí vašu reklamu, článok či video videli, koľko ľudí sa cez reklamu prekliklo na váš e-shop či dokonca, odkiaľ a kedy nakupovali.

Vďaka tomu si viete stanoviť priority, nastaviť marketingové stratégie a ušetriť tak nemalé finančné prostriedky a zároveň aj váš čas. Pri offline marketingu ťažko zistíte, ako ľudia komunikujú s vašou značkou. No digitálny svet vás so svojím publikom spája a generuje potenciálnych zákazníkov.

Online marketing nie je jednodňová záležitosť

Vyššie sme spomenuli niekoľko tipov, ktoré vám môžu pomôcť pri vytváraní vašich online marketingových stratégií. Nezabúdajte však, že všetko má svoj čas. Vytvoriť úspešnú firmu sa nedá za jeden deň, no správnymi krokmi sa postupne dopracujete k vysnívaným výsledkom.

Zdroj foto: freepik, pixabay

Konzultácia

Rezervujte si marketingovú konzultáciu s našim špecialistom.

Viac na preskúmanie

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Hľadáte spôsoby, ako dostať vašu značku do povedomia ľudí, prípadne získať viac konverzií? Za pozornosť rozhodne stojí reklama na YouTube. Tá prináša široké možnosti a