
Google Tag Manager – optimalizácia marketingových stratégií
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
Chystáte sa začať predávať svoje produkty online, prípadne si chcete zlepšiť predaje na už rozbehnutom e-shope? Google Merchant Center je efektívny nástroj, ktorý vám v tom pomôže. Práve vďaka nemu viete svoje produkty zobraziť zákazníkom, ktorí ich aktívne hľadajú a majú o ne záujem. Zlepšite efektivitu svojho online predaja a dosiahnite vyššiu ziskovosť.
Google Merchant Center je nástroj od spoločnosti Google, ktorý umožňuje obchodníkom nahrávať svoje produkty do služieb ako Google Shopping. Tieto produkty sú následne zobrazené vo výsledkoch vyhľadávania, v reklamách a ďalších službách spoločnosti Google.
Vďaka tomuto nástroju môžu obchodníci jednoduchšie spravovať informácie o svojich produktoch, ako popisy, obrázky, ceny a dostupnosť, a takisto ich v rámci Google služieb použiť na tvorbu inzerátov. Google Merchant Center je dôležitým nástrojom pre každého , kto chce v online priestore zviditeľniť svoje produkty a zvýšiť predaje.
Služba Google Merchant Center v sebe ukrýva hneď niekoľko výhod:
Možno ste už počuli o tom, že ak chcete riešiť svoje Google Ads kampane, musíte mať aj Google Merchant Center. Nie je to úplne tak. Tento nástroj nie je nevyhnutný pre všetky typy Google Ads kampane. Ak však plánujete vytvárať produktové reklamy v službe Google Shopping, v tom prípade sa bez neho nezaobídete.
Produktové reklamy v službe Google Nákupy zobrazujú informácie o produkte ako obrázky, popisy, ceny a dostupnosť. Zákazníci tak môžu nakupovať priamo z týchto reklám. Tieto reklamy sa tvoria na základe produktových informácií, ktoré sa nahrávajú do Google Merchant Center. Aby ste teda mohli v Google Nákupy vytvoriť takéto produktové reklamy, treba mať účet aj v Google Merchant Center.
Čo sa týka kampaní s textovými reklamami, tam Google Merchant Center nie je potrebný. Stále je však užitočné mať v ňom vytvorený účet a všetky informácie o produktoch si tam nahrávať.
Nastavenie účtu zahŕňa nasledujúce kroky:
Po úspešnom nastavení a prepojení účtu môžete vytvárať a spravovať svoje reklamné kampane a takisto sledovať výkon vašich produktových reklám.
Ak máte viac e-shopov, môžete si vytvoriť jeden účet Google Merchant Center a pridať doň všetky vaše e-shopy. Budete ich tam môcť spravovať pod jedným účtom a vytvárať tak reklamné kampane pre všetky vaše produkty z jedného miesta.
Ak chcete pridať ďalší e-shop do už existujúceho účtu, jednoducho vytvorte nový feed pre nový e-shop a pridajte ho k existujúcemu účtu.
Overenie v Google Merchant Center prebieha tak, že po poskytnuté informácií o produktoch musíte potvrdiť ich správnosť.
Existujú tri druhy overenia:
Po overení vašich produktov môžete začať vytvárať a zverejňovať reklamné kampane v Google Ads.
Produkty sa do Google Merchant Center môžu nahrať niekoľkými spôsobmi.
Ak máte pár produktov, môžete ich vytvoriť manuálne. Toto riešenie je však časovo náročné a v prípade väčšieho množstva produktov neefektívne.
Ak máte väčší počet produktov, do Google Merchant Center ich viete nahrať aj pomocou súboru vo formáte XML, CSV alebo TSV. Tento súbor musí obsahovať informácie o všetkých produktoch, ktoré chcete nahrať.
Ak máte vlastný systém správy produktov, môžete použiť rozhranie API na automatické nahrávanie a aktualizovanie informácií o produktoch.
Pri nahrávaní produktov do Google Merchant Center musíte dodržiavať pravidlá a požiadavky stanovené spoločnosťou Google. Týkajú sa formátovania, informácií o produktoch, základných popisov, obrázkov a mnohých ďalších faktorov. Je dôležité ich poznať a dodržiavať, aby vám reklamy rýchlo schválili a aby sa vám správne zobrazovali vo výsledkoch vyhľadávania.
XML, CSV a TSV sú formáty súborov používané na ukladanie a prenos štruktúrovaných dát.
API (Application Programming Interface) určuje spôsob, akým môžu programy vzájomne komunikovať, a poskytuje rozhranie pre komunikáciu s iným softvérom alebo službami. Programátorom tak umožňuje integrovať svoje aplikácie s ďalšími systémami.
Na to, aby ste do Google Merchant Center nahrali vaše produkty, stačí urobiť nasledovné.
Je dosť možné, že po prvom spracovaní dostanete zoznam chýb v zdroji. Červené chyby treba opraviť/odstrániť, pretože v opačnom prípade sa vaše produkty nebudú zobrazovať v reklamách. Oranžové chyby zobrazovaniu reklám nebránia, no môžu znížiť ich výkon.
Nie vždy je možné odstrániť všetky chyby, no vždy je potrebné pokúsiť sa urobiť pre to maximum. Stav schválených produktov nájdete na podstránke Diagnostika.
Ak chcete začať vytvárať reklamné kampane pre vaše produkty a zobrazovať ich vo vyhľadávaní Google Nákupy, je nevyhnutné mať prepojené Google Merchant Center s Google Ads.
Postup je nasledovný:
Po prepojení Google Merchant Center so službou Google Ads môžete aplikovať dáta v rámci remarketingu. Postup je nasledovný:
Použitie dát z Google Merchant Center vám v rámci remarketingu umožní zobrazovať reklamy užívateľom, ktorí už vašu webovú stránku navštívili, prípadne preukázali záujem o vaše produkty. Môžete tak využiť svoje dáta na cielenie relevantnej a účinnej reklamnej kampane.
Aby ste si zabezpečili efektívnu a účinnú online reklamu, je potrebné postarať sa o pravidelnú aktualizáciu vášho katalógu produktov a neustále overovať dostupnosť a aktuálnosť vašich produktov.
Vhodné je aktualizovať ho aspoň raz denne, v prípade potreby aj častejšie. Pokiaľ máte veľké množstvo produktov, môžete použiť automatizované nástroje, ktoré vám umožnia spravovať a aktualizovať vaše produkty rýchlejšie.
V Google Ads viete vytvoriť aj nepretržité kampane pre Google Nákupy. Nastavte maximálny denný rozpočet pre danú kampaň a kontrolujte tak vaše náklady na reklamu. Aby ste dosiahli najvyššiu účinnosť, môžete použiť funkcie ako rozvrhnutie reklamy na určité dni a hodiny.
Ak máte obavy z toho, ako nastaviť svoje kampane v Google Merchant Center, neváhajte využiť naše eCommerce služby. Pomôžeme vám vytvoriť a spravovať vaše reklamné kampane.
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
Snáď každý pozná nástroj na analýzu webových stránok a aplikácií, Google Analytics. Staršiu verziu, Universal Analytics, nahrádza novšia, Google Analytics 4. Prináša nové užitočné funkcie
Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.