Facebook Stories alebo inak aj Facebook príbehy majú denne už viac ako 500 miliónov aktívnych používateľov a predpokladá sa, že toto číslo ešte porastie. Tento fakt môže byť pre mnoho podnikateľov dôvodom k zapojeniu tohto nového formátu do svojej marketingovej stratégie. Využite preto aj vy Instagram a Facebook príbehy vo váš prospech a spropagujte vašu značku a vaše podnikanie novým spôsobom. Ako na to? Prejdime si dôvody a spôsoby ich použitia na marketingové účely.
Prečo používať Instagram a Facebook Stories
Pravdepodobne ste si už všimli, že ak chcete, aby sa vaše Facebook a Instagram statusy zobrazili väčšiemu množstvu ľudí, musíte si zaplatiť reklamu. Najmä Facebook už dlhšie nezobrazuje ľuďom všetky príspevky od stránok, ktoré sledujú.
Aj preto je dôležité hľadať nové spôsoby, ako zaujať, a to aj väčšie množstvo ľudí. A jedným z tých spôsobov je vytváranie a zdieľanie obsahu cez Instagram a Facebook Stories. Facebook a Instagram príbehy môžu byť pre mnohé značky naozaj výbornou príležitosťou na budovanie povedomia o značke a posilnenie vzťahu so svojimi zákazníkmi a celkovo so svojím publikom.
TIP: Na rozdiel od bežných príspevkov, ktoré sa k niektorým ľuďom ani nedostanú, nakoľko sa im buď nezobrazia, alebo sa k nim jednoducho “neprescrollujú”, Facebook a Instagram Stories sa zobrazujú priamo v hornej časti aplikácie. Upútať pozornosť publika je tak opäť o čosi jednoduchšie.
Dôvody, pre ktoré sa Facebook a Instagram príbehy oplatia
- Vďaka príbehom sa dokážete priblížiť svojmu publiku.
- Pridávaním fotografií a videí zo zákulisia firmy dodáte vašej značke ľudskejšiu podobu.
- Príbehmi zvýšite interakciu medzi vami a vašimi sledovateľmi.
- Príbehy môžete využiť vo svoj prospech vo viacerých ohľadoch.
- Cez súťaže, Q&A a podobne orientované príbehy môžete ľudí motivovať k rôznym činnostiam, napríklad k sledovaniu vašich sociálnych sietí, k hľadaniu informácií na vašej webovej stránke, prípadne ku kúpe vašich produktov či služieb.
- Formou príbehov môžete ľudí informovať o prichádzajúcich novinkách, nových produktoch a službách, čím ich navnadíte k tomu, aby si zistili viac a aby v dohľadnej dobe častejšie navštevovali vaše stránky.
Ako vytvoriť stratégiu príbehov
Čím ďalej viac ľudí využíva Instagram a Facebook Stories, vrátane podnikateľov a firiem. Aj preto je dôležité vytvoriť si vhodnú stratégiu. Ako ale na to?
Stratégia podľa vašich cieľov
Stratégiu je potrebné vytvoriť podľa vašich konkrétnych cieľov. Potrebujete zvýšiť počet vašich sledovateľov? Alebo sa chcete viac angažovať? Prispôsobte tomu vaše príbehy.
Čo uverejniť v Instagram a Facebook príbehoch
Každého neraz potrápi otázka, čo uverejniť. Čo upúta pozornosť na Instagrame? Je lepšie tvoriť originálny obsah zvlášť pre Facebook a zvlášť pre Instagram, alebo môže byť na oboch platformách to isté?
Firmy už dlhší čas využívajú nástroj na zdieľanie medzi Facebookom a Instagramom. Využite teda obsah, ktorý ste vytvorili a uľahčite si zdieľanie príbehov na oboch platformách. V nastaveniach vášho profilu to urobíte jednoducho, a to cez Prepojené účty.
Originálny obsah
Čo sa týka obsahu ako takého, časom zistíte, na čo vaše publikum reaguje najlepšie. No už od začiatku môžete vytvárať originálny a pútavý obsah.
Ako na to?
Pozrite si konkurenciu, ale aj všeobecne príbehy od ostatných firiem. Čo vás zaujalo? Momentálne sú v trende rýchle Q&A, alebo otázky a odpovede, ale aj návody či dokonca dlhšie videá.
Príklad
Máte vlastnú značku oblečenia? Zdieľajte v príbehoch rôzne návody, ako zladiť jednotlivé kúsky oblečenia, tipy, aké oblečenie sa hodí na konkrétne akcie, prípadne sa so svojím publikom podeľte o zaujímavosti z výroby.
TIP: Instagram a Facebook aplikácie vám pomôžu príbehy vytvoriť, naplánovať a následne spravovať, čo vám v konečnom dôsledku ušetrí množstvo času. Najmä, ak si vytvoríte stratégiu a príspevky na dlhšie obdobie.
Ako často zverejňovať príbehy
Neexistuje žiadne pravidlo, ktorým by ste sa mali riadiť. Sú firmy, ktoré zdieľajú príbehy každý deň a sú aj také, ktoré len párkrát za týždeň. Všetko záleží na od niekoľkých faktorov, ako napríklad v čom podnikáte, aké máte publikum a podobne.
TIP: Nie ste si istý, ako často zverejňovať príbehy? Analyzujte svoje príbehy a zistite, aká frekvencia sa vášmu publiku páči. Napovie vám napríklad miera odchodov. Ak sleduje vaše príbehy do konca vysoké percento sledujúcich, je dosť možné, že od vás chcú vidieť viac. Naopak, ak máte vysokú mieru odchodov, buď nie je obsah dostatočne pútavý, alebo prispievate do príbehov príliš často.
V akom čase zverejňovať príbehy
Ďalšia častá otázka ohľadom príbehov sa zameriava na čas, v ktorom je ich najlepšie zverejňovať. Ak sa zameriate na pravidelné zverejňovanie príspevkov, vystihnite čas, kedy sú vaši sledovatelia najaktívnejší.
TIP: Nezabúdajte na fakt, že Instagram a Facebook príbehy existujú 24 hodín. Ak ich zverejníte v správnom čase, budete mať celkom dlhé obdobie na to, osloviť vaše publikum.
Čo ponúkajú Instagram a Facebook príbehy
Instagram a Facebook príbehy sú veľmi podobné, no existuje aj niekoľko rozdielov. Obe platformy majú príbehy uverejnené po dobu 24 hodín.
Čo všetko ponúkajú Instagram a Facebook Stories?
- možnosť videa a fotografií
- možnosť otázok a odpovedí, ankiet, šablón, nálepiek, GIF-iek, rôznych efektov, filtrov a hudby
- možnosť nákupu kliknutím na označený produkt
- možnosť ukladania príbehov
- možnosť vloženia odkazu, ktorý si sledovatelia pozrú jednoduchým potiahnutím prstom
- možnosť živého prenosu
- možnosť zdieľania príbehu na iných platformách
Ako vytvoriť Facebook alebo Instagram príbeh
Ako vytvoriť príbeh na Facebooku či Instagrame? Poďme pekne krok po kroku.
- Hneď, ako si na mobile otvoríte aplikáciu Facebook alebo Instagram, navrchu uvidíte príbehy vašich priateľov. Naľavo nájdete znak plus aj s popisom Vytvoriť príbeh. Takto viete vytvoriť príbeh na vašom osobnom profile.
- V prípade, ak chcete vytvoriť príbeh na jednej z vašich firemných Facebook alebo Instagram stránok, musíte sa najskôr dostať na danú stránku. Kolónku Vytvoriť príbeh nájdete priamo pod tlačidlom Vytvorte príspevok.
Text, hudba, efekty a ďalšie
Do svojho príbehu môžete pridávať fotografie a videá, ale aj text, hudbu, rôzne efekty a iné. Pri tvorbe textu viete experimentovať s farbou textu, farbou pozadia a máte na výber aj niekoľko fontov. Takisto v ňom viete vytvoriť anketu.
Zdieľanie
V prípade, že ste s výsledkom spokojný, príbeh uverejníte. Môžete ho uverejniť aj na svojej časovej osi a takisto ho dokážete preposlať vašim kontaktom. Chcete poradiť so zverejňovaním príbehov na Facebooku a Instagrame? Prevezmeme správu vašich sociálnych sietí a vytvoríme pre vás pútavý obsah, ktorý zaujme. Pozrite si viac v sekcii Správa sociálnych sietí.