
Google Tag Manager – optimalizácia marketingových stratégií
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
Facebook Stories alebo inak aj Facebook príbehy majú denne už viac ako 500 miliónov aktívnych používateľov a predpokladá sa, že toto číslo ešte porastie. Tento fakt môže byť pre mnoho podnikateľov dôvodom k zapojeniu tohto nového formátu do svojej marketingovej stratégie. Využite preto aj vy Instagram a Facebook príbehy vo váš prospech a spropagujte vašu značku a vaše podnikanie novým spôsobom. Ako na to? Prejdime si dôvody a spôsoby ich použitia na marketingové účely.
Pravdepodobne ste si už všimli, že ak chcete, aby sa vaše Facebook a Instagram statusy zobrazili väčšiemu množstvu ľudí, musíte si zaplatiť reklamu. Najmä Facebook už dlhšie nezobrazuje ľuďom všetky príspevky od stránok, ktoré sledujú.
Aj preto je dôležité hľadať nové spôsoby, ako zaujať, a to aj väčšie množstvo ľudí. A jedným z tých spôsobov je vytváranie a zdieľanie obsahu cez Instagram a Facebook Stories. Facebook a Instagram príbehy môžu byť pre mnohé značky naozaj výbornou príležitosťou na budovanie povedomia o značke a posilnenie vzťahu so svojimi zákazníkmi a celkovo so svojím publikom.
TIP: Na rozdiel od bežných príspevkov, ktoré sa k niektorým ľuďom ani nedostanú, nakoľko sa im buď nezobrazia, alebo sa k nim jednoducho “neprescrollujú”, Facebook a Instagram Stories sa zobrazujú priamo v hornej časti aplikácie. Upútať pozornosť publika je tak opäť o čosi jednoduchšie.
Čím ďalej viac ľudí využíva Instagram a Facebook Stories, vrátane podnikateľov a firiem. Aj preto je dôležité vytvoriť si vhodnú stratégiu. Ako ale na to?
Stratégiu je potrebné vytvoriť podľa vašich konkrétnych cieľov. Potrebujete zvýšiť počet vašich sledovateľov? Alebo sa chcete viac angažovať? Prispôsobte tomu vaše príbehy.
Každého neraz potrápi otázka, čo uverejniť. Čo upúta pozornosť na Instagrame? Je lepšie tvoriť originálny obsah zvlášť pre Facebook a zvlášť pre Instagram, alebo môže byť na oboch platformách to isté?
Firmy už dlhší čas využívajú nástroj na zdieľanie medzi Facebookom a Instagramom. Využite teda obsah, ktorý ste vytvorili a uľahčite si zdieľanie príbehov na oboch platformách. V nastaveniach vášho profilu to urobíte jednoducho, a to cez Prepojené účty.
Čo sa týka obsahu ako takého, časom zistíte, na čo vaše publikum reaguje najlepšie. No už od začiatku môžete vytvárať originálny a pútavý obsah.
Pozrite si konkurenciu, ale aj všeobecne príbehy od ostatných firiem. Čo vás zaujalo? Momentálne sú v trende rýchle Q&A, alebo otázky a odpovede, ale aj návody či dokonca dlhšie videá.
Príklad
Máte vlastnú značku oblečenia? Zdieľajte v príbehoch rôzne návody, ako zladiť jednotlivé kúsky oblečenia, tipy, aké oblečenie sa hodí na konkrétne akcie, prípadne sa so svojím publikom podeľte o zaujímavosti z výroby.
TIP: Instagram a Facebook aplikácie vám pomôžu príbehy vytvoriť, naplánovať a následne spravovať, čo vám v konečnom dôsledku ušetrí množstvo času. Najmä, ak si vytvoríte stratégiu a príspevky na dlhšie obdobie.
Neexistuje žiadne pravidlo, ktorým by ste sa mali riadiť. Sú firmy, ktoré zdieľajú príbehy každý deň a sú aj také, ktoré len párkrát za týždeň. Všetko záleží na od niekoľkých faktorov, ako napríklad v čom podnikáte, aké máte publikum a podobne.
TIP: Nie ste si istý, ako často zverejňovať príbehy? Analyzujte svoje príbehy a zistite, aká frekvencia sa vášmu publiku páči. Napovie vám napríklad miera odchodov. Ak sleduje vaše príbehy do konca vysoké percento sledujúcich, je dosť možné, že od vás chcú vidieť viac. Naopak, ak máte vysokú mieru odchodov, buď nie je obsah dostatočne pútavý, alebo prispievate do príbehov príliš často.
Ďalšia častá otázka ohľadom príbehov sa zameriava na čas, v ktorom je ich najlepšie zverejňovať. Ak sa zameriate na pravidelné zverejňovanie príspevkov, vystihnite čas, kedy sú vaši sledovatelia najaktívnejší.
TIP: Nezabúdajte na fakt, že Instagram a Facebook príbehy existujú 24 hodín. Ak ich zverejníte v správnom čase, budete mať celkom dlhé obdobie na to, osloviť vaše publikum.
Instagram a Facebook príbehy sú veľmi podobné, no existuje aj niekoľko rozdielov. Obe platformy majú príbehy uverejnené po dobu 24 hodín.
Čo všetko ponúkajú Instagram a Facebook Stories?
Ako vytvoriť príbeh na Facebooku či Instagrame? Poďme pekne krok po kroku.
Do svojho príbehu môžete pridávať fotografie a videá, ale aj text, hudbu, rôzne efekty a iné. Pri tvorbe textu viete experimentovať s farbou textu, farbou pozadia a máte na výber aj niekoľko fontov. Takisto v ňom viete vytvoriť anketu.
V prípade, že ste s výsledkom spokojný, príbeh uverejníte. Môžete ho uverejniť aj na svojej časovej osi a takisto ho dokážete preposlať vašim kontaktom. Chcete poradiť so zverejňovaním príbehov na Facebooku a Instagrame? Prevezmeme správu vašich sociálnych sietí a vytvoríme pre vás pútavý obsah, ktorý zaujme. Pozrite si viac v sekcii Správa sociálnych sietí.
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
Snáď každý pozná nástroj na analýzu webových stránok a aplikácií, Google Analytics. Staršiu verziu, Universal Analytics, nahrádza novšia, Google Analytics 4. Prináša nové užitočné funkcie
Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.