Online marketing pre začínajúci eshop

Online marketing pre začínajúci eshop

Online trh z roka na rok rastie a s ním aj túžba podnikateľov po vybudovaní úspešného eshopu. Ako ale začať? Čo všetko obnáša tvorba takého eshopu a prečo to jeho spustením nekončí? Pripravili sme pre vás článok o dôležitosti segmentu e-commerce a o tom, ako už od začiatku budovať schopný a produktívny eshop.

Vzostup internetových obchodov

Online obchodovanie rastie každým rokom približne o 16 %. Minulý rok bolo na svete už viac ako 2 bilióny eshopov, pričom toto číslo stúpa aj naďalej. Na Slovensku je v už cez 11 000 internetových obchodov. Možno to znie ako veľké číslo, no podnikanie v ecommerce má u nás stále veľký potenciál. Chcete si vybudovať online biznis prostredníctvom eshopu? Sústreďte sa už od začiatku hneď na niekoľko vecí.

Začiatky online podnikania

Tak ako bežné podnikanie, tak aj online podnikanie si vyžaduje istú dávku trpezlivosti a množstvo práce. Výsledky sa nemusia dostaviť hneď, no ak nepodceníte určité podstatné veci, úspech sa zaručene dostaví.

Analýza a prehľad trhu

Pri tvorbe úspešného eshopu je potrebné už od začiatku vedieť, čo chcete predávať a akým smerom sa chcete uberať. Najlepšie je vyznať sa v segmente, s ktorým idete pracovať. Viete tak vašim zákazníkom dodať čo potrebujú a zároveň im poskytnúť relevantné informácie. Kľúčovým procesom je aj stanovenie vhodne zvolenej stratégie a pravidelné vyhodnocovanie plánu. Pretože len tak budete najlepšie vedieť, ako si vediete a ako budete pokračovať.

Analýza a prehľad trhu

Proces tvorby eshopu

V prípade, že máte plán, viete čo chcete predávať a komu to chcete predávať, nasleduje príprava samotného eshopu. Jeho tvorbou to však vôbec nekončí. Práve spustením už doladeného eshopu sa začína reálne pracovať na vyššie spomenutej marketingovej stratégii.

Ako na efektívny predaj produktov a služieb

Dostávame sa k dôležitým faktorom každého efektívneho online marketingu. Keďže eshopy sa počítajú v tisíckach, a to hovoríme iba o Slovensku, je potrebné dostať sa do povedomia ľudí. Môžete mať výborne upravený eshop s efektívnym dizajnom, no to vám stále nezaručí vysokú návštevnosť. Ľudia sa totiž o vás musia dozvedieť. Ako na to? Pozrime sa spolu na dôležité princípy online marketingu pre eshopy.

Content – obsahový marketing

Ako prvé spomíname content, teda obsah. Cez obsah sa totiž k svojmu publiku dostanete veľmi ľahko. Tak ako máme svoj blog my, tak by ho mal mať aj každý eshop. Predávate cez online obchod záhradkárske potreby? Na svojom blogu môžete písať o záhradkárčení. Nájdeme u vás na eshope krmivo a potreby pre zvieratá? Čo takto porovnať jednotlivé značky granúl či napísať článok o výbere vhodného plemena do domu a do bytu?

Blog je priestor, vďaka ktorému môžu na vašom webe ľudia nájsť nielen určité produkty, ale aj užitočné informácie, ktoré s nimi súvisia. Ak nabudúce budú niečo zisťovať a vybehne im váš článok, nielenže si ho prečítajú, ale dokonca si s veľkou pravdepodobnosťou niečo aj objednajú. A ak aj nie, minimálne sa zvýši povedomie o vašej značke.

Content - obsahový marketing

Sociálne siete a e-mail marketing

Blogom to však nekončí. Komunikovať so zákazníkmi môžete aj cez sociálne siete či prostredníctvom e-mail marketingu. Nesnažte sa len predávať, ale takisto aj vzdelávať, prípadne zabávať. Tvorte pútavý obsah, vďaka ktorému sa bude zvyšovať návštevnosť vášho webu a tým následne aj konverzie.

Linkbuilding a PR články

Podstatným aspektom pri obsahovom marketingu je aj linkbuilding. Vďaka PR článkom zvyšujete povedomie o vašej značke a zároveň získavate relevantné spätné odkazy. Tvorba spätných odkazov je dôležitá najmä kvôli vyhľadávačom.

SEO optimalizácia

Keď už spomíname vyhľadávače, rozhodujúca je v tomto prípade aj správne nastavená SEO optimalizácia. Patria sem aktivity, ktoré zlepšujú pozície vášho eshopu vo vyhľadávačoch, ako je napríklad Google, vďaka čomu ste vyhľadateľnejší a zároveň dôveryhodnejší.

SEO optimalizácia zahŕňa niekoľko postupov, pričom sa rozdeľuje na on-page a off-page SEO. SEO on page sa zameriava na optimalizáciu obsahu podľa kľúčových slov a celkovo technickú optimalizáciu eshopu. SEO off page je tvorba externých spätných odkazov, a teda ide v princípe o linkbuilding. Nakoľko má každá oblasť svoje špecifiká, podrobnejšie sa im venujeme v článku o tom, ako začať so SEO optimalizáciou.

SEO optimalizácia

PPC reklama

Poznáte Pay Per Click reklamu? Ide o reklamu vo vyhľadávačoch, kde sa platí za kliknutia na vami zvolený odkaz. Najpoužívanejším nástrojom na Slovensku je Google Ads. Cez tento nástroj sa tvoria kampane, ktoré sú veľmi dobre cielené a pri ktorých si viete jednoducho zmerať konverzie.

TIP: Ak je váš eshop optimalizovaný, môžete sa pustiť do PPC kampaní. Ak ho však ešte nemáte doladený, je vhodnejšie počkať. V opačnom prípade by sa nemusel dostaviť žiadaný výsledok.

Google Ads

Spomenieme si aj jednu z marketingových noviniek posledných rokov, a to Google Shopping. Táto služba je na Slovensku spojazdnená od minulého roka a spája dve platformy, Google Ads a Google Merchant Center.

Cez tieto platformy sa dajú nastaviť nákupné kampane, ich rozpočet či cenové ponuky a na takisto cez ne získate aj celkový prehľad. Zaujíma vás Google Shopping, jeho výhody a nevýhody či ako s ním pracovať? Prečítajte náš článok o tom, čo je Google Shopping.

Google Shopping

Recenzné portály

Ako posledné si spomenieme aj cenové porovnávače ako Heureka či Pricemania. U zákazníkov sú obľúbené najmä kvôli tomu, že nájdu na jednom mieste tisíce produktov a navyše aj s cenovými ponukami od rôznych eshopov. Navyše sú plné recenzií nielen na produkty, ale aj samotné eshopy. Vďaka tomu si vie kupujúci v krátkom čase premyslieť, kde daný produkt kúpi.

Tieto porovnávače vám tak môžu poslúžiť ako ďalšia cesta za rozširovaním povedomia o vašej značke. Zaregistrujte sa na významných porovnávačoch a nabádajte svojich zákazníkov, aby vám tam pridávali hodnotenia. Väčšina z nich disponuje dokonca aj PPC reklamou a možnosťou merania konverzií.

Úspech treba merať

Pri budovaní úspešného eshopu je dôležité držať sa stanovenej marketingovej stratégie a pravidelne merať a zaznamenávať úspešnosť vašich kampaní. Vďaka štatistikám budete vedieť vyhodnotiť ich efektivitu a takisto aj návratnosť vašich investícií.

Veríme, že sme vám ponúkli náhľad do základov online obchodovania. Ak by ste mali akékoľvek otázky, prípadne potrebovali poradiť s konkrétnymi krokmi, neváhajte sa na nás obrátiť.

Konzultácia

Rezervujte si marketingovú konzultáciu s našim špecialistom.

Viac na preskúmanie

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Hľadáte spôsoby, ako dostať vašu značku do povedomia ľudí, prípadne získať viac konverzií? Za pozornosť rozhodne stojí reklama na YouTube. Tá prináša široké možnosti a