
Google Tag Manager – optimalizácia marketingových stratégií
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
Google neustále hľadá nové spôsoby, ako podnikateľom a firmám uľahčiť podnikanie na internete. Najnovší typ smart Google Ads kampaní, Performance Max, využíva najmä automatizáciu a strojové učenie. Ako presne fungujú tieto nové kampane na Google a prečo sa oplatí ich využívať?
Performance Max je najnovšia kategória v rámci Google Ads kampaní. Už tento rok nahradila Smart Shopping a Local kampane, a preto je dobré oboznámiť sa s ňou čo najskôr.
Tieto kampane boli navrhnuté a vyvinuté tak, aby kombinovali všetky ostatné typy reklám, a tým zabezpečili maximálny výkon. Sú akýmsi doplnkom k vyhľadávacím reklamám, fungujúcim na strojovom učení a automatizácii. Zamerané sú najmä na výkon, pričom ich víziou je splnenie cieľa v krátkom čase, vďaka maximálnemu záberu naprieč všetkými kanálmi a funnelmi.
Najväčšou výhodou týchto nových kampaní je automatizácia a strojové učenie. Vďaka tomu, že algoritmus a strojové učenie pracujú 24 hodín denne, neustále optimalizujú vaše kampane.
Na základe zadefinovaného cieľa reklamy riadi Google algoritmus a umelá inteligencia celú kampaň. Vyhodnotia vstupné dáta a tvoria z nich prispôsobenú reklamu. S Performance Max tak inzerujete počas jednej kampane vo všetkých Google kanáloch:
Ako sme už spomenuli, Performance Max pracuje na základe umelej inteligencie a automatickej optimalizácii. Vďaka tomu viete kampane doladiť v kratšom čase a rýchlejšie tak vidieť jej výsledky.
Vďaka automatizácii neplatíte za množstvo neúspešných pokusov. To, čo do kampane vložíte, sa vám tak vráti oveľa rýchlejšie.
V Google náhľadoch viete získať podrobné informácie o reklame, jej dosahu a dopade či cieľovom publiku.
Každá kampaň má svoj cieľ. Či už ide o predaj, alebo napríklad zber kontaktov, algoritmus už vie, čo má robiť a na základe vášho cieľa určí, aké kroky budú nasledovať.
Aj napriek maximálnej výkonnosti a strojovému učeniu nemusí vyjsť všetko podľa vašich predstáv. Stále musíte pridať ruku k dielu, pretože ani dokonalý plán sa nezaobíde bez východzích bodov. Preto nezabudnite zadefinovať svoje publikum a dodať Google čo najviac kvalitných podkladov.
Kto by mal používať tento typ kampaní? Každý, kto podniká online. Samozrejme, sú prípady, kedy tento typ kampaní nie je ideálnym riešením, napríklad v prípade spoločností, ktoré využívajú najmä Video a Display Ads, pretože Performance Max sa zobrazuje vo všetkých Google kanáloch a nedá sa obmedziť iba na určité.
Pre maximálny výkon a rýchle dosahovanie výsledkov potrebujete s Google úzko spolupracovať. Na tvorbu kvalitných a účinných kampaní a ich následnú optimalizáciu potrebuje mať zadefinované a stanovené:
O tom, ako bude vaša reklama vyzerať, rozhoduje umelá inteligencia. Pracuje však iba s podkladmi, ktoré jej dodáte. Pri tvorbe kampane preto majte nachystané už aj všetky potrebné podklady ako logo, obrázky, videá, texty a CTA prvky.
Momentálne si viete pri tvorbe kampane zvoliť z nasledovných reklamných cieľov:
V zahraničí funguje aj budovanie povedomia o značke či promovanie aplikácie a takisto sa testuje aj cielenie na návštevu lokálneho obchodu. Optimalizáciu kampane priamo ovplyvňuje aj stanovenie cieľa/cieľov konverzie. Na výber máte z týchto možností:
Východiskom pre každú Google kampaň je publikum. Na to, aby ste vytvorili efektívnu kampaň, potrebujete vedieť, kto je vaše publikum, komu chcete predávať svoje produkty/služby. Určením publika bude Google vedieť optimalizovať kampane tak, aby sa dostali k tým správnym ľuďom. Získajte preto o svojom publiku čo najviac informácií.
Vieme, že PPC kampane a celkovo tvorba reklamy nie je pre každého. Investujte svoj čas aj naďalej do svojho podnikania a inzerciu nechajte na nás. Postaráme sa o to, aby ste z nej vyťažili maximum.
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
Snáď každý pozná nástroj na analýzu webových stránok a aplikácií, Google Analytics. Staršiu verziu, Universal Analytics, nahrádza novšia, Google Analytics 4. Prináša nové užitočné funkcie
Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.