Google neustále hľadá nové spôsoby, ako podnikateľom a firmám uľahčiť podnikanie na internete. Najnovší typ smart Google Ads kampaní, Performance Max, využíva najmä automatizáciu a strojové učenie. Ako presne fungujú tieto nové kampane na Google a prečo sa oplatí ich využívať?
Google Ads a Performance Max
Performance Max je najnovšia kategória v rámci Google Ads kampaní. Už tento rok nahradila Smart Shopping a Local kampane, a preto je dobré oboznámiť sa s ňou čo najskôr.
Prečo Performance Max
Tieto kampane boli navrhnuté a vyvinuté tak, aby kombinovali všetky ostatné typy reklám, a tým zabezpečili maximálny výkon. Sú akýmsi doplnkom k vyhľadávacím reklamám, fungujúcim na strojovom učení a automatizácii. Zamerané sú najmä na výkon, pričom ich víziou je splnenie cieľa v krátkom čase, vďaka maximálnemu záberu naprieč všetkými kanálmi a funnelmi.
Výhody Performance Max
Najväčšou výhodou týchto nových kampaní je automatizácia a strojové učenie. Vďaka tomu, že algoritmus a strojové učenie pracujú 24 hodín denne, neustále optimalizujú vaše kampane.
Maximálne výkonné kampane
Na základe zadefinovaného cieľa reklamy riadi Google algoritmus a umelá inteligencia celú kampaň. Vyhodnotia vstupné dáta a tvoria z nich prispôsobenú reklamu. S Performance Max tak inzerujete počas jednej kampane vo všetkých Google kanáloch:
- Vyhľadávacia sieť Google,
- YouTube,
- Gmail,
- Google Maps,
- Google Display,
- Discovery Feed.
Rýchle dosahovanie cieľov
Ako sme už spomenuli, Performance Max pracuje na základe umelej inteligencie a automatickej optimalizácii. Vďaka tomu viete kampane doladiť v kratšom čase a rýchlejšie tak vidieť jej výsledky.
Vysoká návratnosť investícií
Vďaka automatizácii neplatíte za množstvo neúspešných pokusov. To, čo do kampane vložíte, sa vám tak vráti oveľa rýchlejšie.
Detailný report
V Google náhľadoch viete získať podrobné informácie o reklame, jej dosahu a dopade či cieľovom publiku.
Ako tieto nové kampane fungujú
Každá kampaň má svoj cieľ. Či už ide o predaj, alebo napríklad zber kontaktov, algoritmus už vie, čo má robiť a na základe vášho cieľa určí, aké kroky budú nasledovať.
- Automaticky vytvára reklamy z vami zadaných podkladov (fotografie, texty, CTA prvky a podobne).
- S ohľadom na vami stanovené ciele optimalizuje kampane na maximálny výkon (s využitím strojového učenia).
- Celá kampaň prebieha v reálnom čase, a to naprieč všetkými Google kanálmi.
Výsledky stále závisia od vás
Aj napriek maximálnej výkonnosti a strojovému učeniu nemusí vyjsť všetko podľa vašich predstáv. Stále musíte pridať ruku k dielu, pretože ani dokonalý plán sa nezaobíde bez východzích bodov. Preto nezabudnite zadefinovať svoje publikum a dodať Google čo najviac kvalitných podkladov.
Pre koho je Performance Max určený
Kto by mal používať tento typ kampaní? Každý, kto podniká online. Samozrejme, sú prípady, kedy tento typ kampaní nie je ideálnym riešením, napríklad v prípade spoločností, ktoré využívajú najmä Video a Display Ads, pretože Performance Max sa zobrazuje vo všetkých Google kanáloch a nedá sa obmedziť iba na určité.
Vytvorte s Performance Max výkonnú kampaň
Pre maximálny výkon a rýchle dosahovanie výsledkov potrebujete s Google úzko spolupracovať. Na tvorbu kvalitných a účinných kampaní a ich následnú optimalizáciu potrebuje mať zadefinované a stanovené:
- podklady (grafické a textové)
- ciele (konverzie, reklamné ciele)
- publikum
Grafické a textové podklady
O tom, ako bude vaša reklama vyzerať, rozhoduje umelá inteligencia. Pracuje však iba s podkladmi, ktoré jej dodáte. Pri tvorbe kampane preto majte nachystané už aj všetky potrebné podklady ako logo, obrázky, videá, texty a CTA prvky.
- Texty
- minimálne 3 nadpisy v rozsahu do 30 znakov
- jeden dlhý nadpis v rozsahu do 90 znakov
- tri opisy v rozsahu do 90 znakov
- Obrázky
- vo formáte jpeg, png alebo gif
- maximálne 15 obrázkov
- Videá
- v dĺžke minimálne 10 sekúnd
- maximálne 5 videí
- Logo
Ciele
Momentálne si viete pri tvorbe kampane zvoliť z nasledovných reklamných cieľov:
- predaj
- potenciálni zákazníci
- návštevnosť webu
V zahraničí funguje aj budovanie povedomia o značke či promovanie aplikácie a takisto sa testuje aj cielenie na návštevu lokálneho obchodu. Optimalizáciu kampane priamo ovplyvňuje aj stanovenie cieľa/cieľov konverzie. Na výber máte z týchto možností:
- online nákup
- hovory
- sledovanie webových stránok
- inštalácia aplikácie
- offline konverzie
Publikum
Východiskom pre každú Google kampaň je publikum. Na to, aby ste vytvorili efektívnu kampaň, potrebujete vedieť, kto je vaše publikum, komu chcete predávať svoje produkty/služby. Určením publika bude Google vedieť optimalizovať kampane tak, aby sa dostali k tým správnym ľuďom. Získajte preto o svojom publiku čo najviac informácií.
Neviete, ako na to? Urobíme to za vás
Vieme, že PPC kampane a celkovo tvorba reklamy nie je pre každého. Investujte svoj čas aj naďalej do svojho podnikania a inzerciu nechajte na nás. Postaráme sa o to, aby ste z nej vyťažili maximum.