Význam online marketingovej stratégie pre váš biznis

Čo je to online marketingová stratégia

Budovanie firmy je dlhodobý proces, na ktorý je vždy lepšie sa pripraviť. Na počiatku je nápad, po ktorom prichádza na rad jeho realizácia. No na to, aby sa z nápadu stal úspešný podnik, treba viac než len hodnotný produkt či službu. Práve poriadna marketingová stratégia sa postará o podporu rastu vášho biznisu. Čo presne to znamená a ako vám môže pomôcť, si prečítajte v nasledujúcich riadkoch.

Čo je to online marketingová stratégia

Ak rozbiehate svoj biznis, zo začiatku riešite množstvo zásadných otázok ohľadom zvýšenia návštevnosti vašej webovej stránky, a teda zvýšenia povedomia o vašom biznise. Práve v tomto momente je dôležité vhodné nastavenie online marketingovej stratégie. Z tej sa totiž bude vychádzať v ďalších krokoch.

Ako vám pomôže správna marketingová stratégia

V súčasnosti sa online podniky predbiehajú v tom, ako upútať pozornosť potenciálnych klientov. V online marketingu je množstvo spôsobov, vďaka ktorým sa vám podarí pritiahnuť ich k sebe. Sociálne siete, optimalizácie webu, reklamy či pravidelné dopĺňanie blogu, to všetko vám môže pomôcť. Ak v tom však nebudete mať systém, môže sa vám to nepekne vypomstiť. Správne nastavená marketingová stratégia vám pomôže podporiť rast vášho podnikania. Ako to dokáže?

Vhodnou marketingovou stratégiou získate prehľad:

  • o vašej cieľovej skupine
  • o skutočných potrebách vašich zákazníkov
  • o funkčnosti jednotlivých marketingových kanálov

 

Nakoľko budete mať prehľad o tom, kto sú vaši zákazníci, budete podľa toho vedieť cieliť reklamu. Zároveň budete môcť reagovať na skutočné potreby zákazníkov, a to prostredníctvom marketingových kanálov, ktoré vám budú fungovať. Vďaka marketingovej stratégii už nebudete tápať vo vodách online marketingu. Budete jednoducho vedieť, čo máte robiť. Všetko pôjde ľahšie a rýchlejšie.

Ako na úspešnú online marketingovú stratégiu

Najlepšie marketingové stratégie

Podľa tohtoročného prieskumu kanadskej spoločnosti Venngage sú pre konzultantov a freelancerov najlepšou marketingovou stratégiou na získavanie si nových zákazníkov odporúčania. Uviedlo to až takmer 80 % opýtaných. Nasleduje tvorba eventov s takmer 50 % a ďalej sociálne siete s 38 %. Približne 29 % opýtaných považovalo za najlepšiu marketingovú stratégiu zamerať sa na blog a SEO.

Ako na úspešnú online marketingovú stratégiu

Marketingová stratégia hovorí o tom, akým spôsobom dosiahnuť zisky a posúvať sa vpred. Online marketingová stratégia je jej odnož, vďaka ktorej presne vieme, ako to dosiahnuť vďaka online marketingu. Dosť bolo teórie. Poďme si teda postupne rozobrať jednotlivé stratégie a pozrieť sa na to, aké benefity so sebou prinášajú.

V prvom rade si stanovte váš cieľ a rozpočet

Pri každom podnikaní je najdôležitejšie nastaviť si hneď na začiatku smer, akým sa budete uberať. Ak totiž nebudete vedieť, aké sú vaše ciele a nebudete mať daný rozpočet, nezistíte, či bola vaša kampaň úspešná.

Táto základná marketingová stratégia je veľmi podceňovaná, no zároveň veľmi dôležitá.

Tipy, ako si nastaviť ciele a rozpočet marketingovej kampane

  • vyberte si KPI, ktoré budete následne merať – KPI sú kľúčové ukazovatele výkonnosti (angl. Key Performance Indicators) – najčastejšie ide o návštevnosť a príjmy
  • nastavte rozumný rozpočet – väčšinou sa odporúča 6-8 % z celkových výnosov vašich marketingových kampaní

 

Pri tejto stratégii je vhodné nastaviť si cieľ, ale nezamerať sa len naň. V tomto prípade je produktívnejšie vytvoriť si postup na jeho dosiahnutie a pomocou vyššie spomenutých KPI tento proces neustále merať a zlepšovať.

Zistite, kto je vaša cieľová skupina

Zistite, kto je vaša cieľová skupina

Na to, aby ste uspeli, je dôležité poznať svoju cieľovú skupinu. Sú to potenciálni zákazníci, ktorí hľadajú to, čo ponúkate. Pri dobrom marketingovom pláne je však podstatné nielen to, či chcete preraziť na Slovensku, alebo aj v zahraničí. Dôležitým faktorom, ktorý musíte poznať, je definícia osobnosti vášho zákazníka.

Ako to ale zistiť? Najlepšie je opýtať sa priamo zákazníkov. Vytvorte prieskum a požiadajte ich, aby sa doň zapojili. Najhlavnejšie však na celom prieskume je, aby ste sa pýtali tých, ktorí už vaše služby či produkty kúpili. Chcete totiž vedieť, ako rozmýšľa priamo váš zákazník. Zistite o vašej cieľovej skupine čo najviac. Nikdy neviete, ako sa vám to bude v ďalších krokoch hodiť.

Zamerajte sa na sociálne siete

Ďalšou výbornou stratégiou je používať pri svojom biznise sociálne médiá. Tie už v dnešnej dobe nemôžete ignorovať, ani ich podceňovať. Sú totiž naozaj silným marketingovým nástrojom. Ako si ale vybrať to správne médium? Najlepšie je začať jedným a postupne, v prípade záujmu, pridávať. Viac o sociálnych sieťach a o tom, ako ich čo najlepšie využiť vo svoj prospech, sa dočítate v našom článku o trendoch v sociálnych sieťach.

Dobrý content vás posunie na tie správne miesta

Dobrý content vás posunie na tie správne miesta

Online marketing má mnoho podôb. Pri správnej marketingovej stratégii by sme mali mať vyriešenú každú jeho odnož. Poďme sa teda pozrieť na content marketing. Tvorba contentu, to nie je len blogovanie, ale aj tvorba e-mailov, e-bookov, postov na sociálne siete či prezentácií.

Nech už sa zameriate na ktorúkoľvek činnosť, vždy treba mať na pamäti, aby to bolo efektívne. Či už teda píšete články na blog, newsletter alebo e-book, informácie, ktoré v nich čitateľ nájde, by mali mať pridanú hodnotu. Keď u vás totiž vždy nájdu niečo hodnotné, časom sa z vás stane autorita v oblasti.

Až 60 % užívateľov preferuje spoločnosti, ktoré pravidelne tvoria content.

Optimalizujte svoju webovú stránku

Veľmi dôležitým strategickým krokom v online marketingu je optimalizovať svoju webovú stránku. Správne optimalizovaný web je totiž lepšie vyhľadateľný internetovými prehliadačmi. A čo to znamená v praxi? Vaše služby či produkty sú tak na internete lepšie vyhľadateľné, majú lepšie pozície, a teda sa budú dobre zobrazovať pri zadaní vhodných kľúčových slov.

Vytvorte pútavú reklamu

Jednou z naozaj veľmi účinných marketingových metód, ktoré súčasný online trh ponúka, sú reklamy. Vďaka reklame sa totiž dostanete k ľuďom, ktorí hľadajú, čo ponúkate, oveľa rýchlejšie, ako pri iných metódach. Správne navrhnutá PPC reklama či reklama na sociálnych sieťach, ako je napríklad Facebook či Youtube, dokáže osloviť nových zákazníkov a priniesť ich tak na váš web.

Preskúmajte svoju konkurenciu

Je viac než pravdepodobné, že nie ste na trhu sami. Aj preto je vhodné preskúmať, ako robí svoj biznis konkurencia. Ktoré sociálne siete jej fungujú? Ako reaguje okolie na ich reklamu? Podľa toho sa môžete buď inšpirovať, alebo vyvarovať ich prípadným chybám. Práve na konkurencii budete najlepšie vidieť, čo zaberá a čo skôr nie.

Ako vyzerá vaša marketingová stratégia?

Online marketing je v dnešnej dobe jedným z najlepších spôsobov, ako osloviť nových zákazníkov a dosiahnuť tak vaše obchodné ciele. Ste pripravení vytvoriť si online marketingovú stratégiu a využívať jej benefity?

V prípade akýchkoľvek otázok a nejasností sa na nás obráťte. Radi vám pomôžeme s jej vytváraním a následným efektívnym využitím pre rast vašej firmy.

 

Zdroj foto: Freepik

Konzultácia

Rezervujte si marketingovú konzultáciu s našim špecialistom.

Viac na preskúmanie

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Hľadáte spôsoby, ako dostať vašu značku do povedomia ľudí, prípadne získať viac konverzií? Za pozornosť rozhodne stojí reklama na YouTube. Tá prináša široké možnosti a