fbpx

15 osvedčených tipov pre dobrý eshop

15 osvedčených tipov pre dobrý eshop

Túžite po vlastnom eshope, alebo v tomto momente už nejaký rozbiehate? Existuje množstvo dostupných riešení, ako na to, pričom svoj vlastný eshop môžete mať už behom pár hodín či dní. Nie je však eshop ako eshop. 

15 tipov pre dobrý eshop

Ako vytvoriť úspešný internetový obchod? Z vlastnej skúsenosti vieme, že to chce čas a úsilie. Nie je to však nemožné. Aj preto sme si pre vás pripravili 15 tipov pre dobrý eshop.

1. Stanovte si reálne ciele

Na začiatok si treba stanoviť reálne ciele. Je pritom jedno, či plánujete dosiahnuť konkrétny finančný cieľ, alebo míľnik pre váš eshop. Dôležité je, aby boli vaše ciele založené na logike, aby ste si na ne vyčlenili dostatok času a zároveň, aby ste si vedeli výsledky porovnávať.

Vaše ciele by mali byť:

  • reálne

  • konkrétne

  • časovo ohraničené

  • merateľné

Príkladom takéhoto cieľa môže byť tržba v hodnote 15 000 € za mesiac jún 2020.

2. Spoznajte potreby svojich zákazníkov

Počuli ste už o persónach a personalizácii? Je totiž iné baviť sa o cieľovej skupine a iné o persónach. Dobrý eshop by mal byť nastavený tak, aby vyhovoval vašim zákazníkom. Je preto dobré vedieť, akú máte cieľovú skupinu. Vytvorením persón však dostanete omnoho špecifickejšie dáta o vašich potenciálnych zákazníkoch.

 

Uveďme si to na príklade:

  • cieľová skupina – muži vo veku 25 až 50 rokov z Bratislavy, s priemerným zárobkom 800 až 1200 € mesačne

  • persóna – Dávid, 27 rokov, inžinier, Bratislava – Rača, strojár, zárobok 1100 € mesačne, slobodný, pravidelne sa zaujíma o váš sortiment, …

 

Persóna predstavuje vášho ideálneho zákazníka. Aby bola persóna kvalitná a mala úspech, musí byť postavená na reálnych dátach. Podľa veľkosti a pestrosti vašej cieľovej skupiny je vhodné mať jednu, alebo aj dve či tri persóny.

Využite na zostavenie persón údaje poskytnuté od vašich zákazníkov. Vyskúšať môžete krátke dotazníky, pričom ak budú dobre sformulované, úspech je zaručený. Vďaka personalizácii viete váš eshop prispôsobiť svojim zákazníkom a vytvoriť tak pre nich pútavý a relevantný obsah.

Pútavý web je zárukou úspechu

3. Vsaďte na čo najjednoduchšiu navigáciu

Čím jednoduchšie sa bude dať ovládať váš eshop, tým lepšie. Vhodné umiestnenie vašich kategórií a jednotlivých položiek je základom. Návštevník eshopu by sa mal vedieť pár klikmi dostať k tomu, čo hľadá, a tak musí byť kategorizácia prehľadná a jasná.

 

Pre prípad, že človek hneď nenajde, čo hľadá, je vhodné mať na webe aj hľadáčik, najlepšie v pravom hornom rohu. V týchto veciach netreba ísť proti zaužívaným zvykom, nakoľko si môžete len pohoršiť.

 

Všeobecné kategórie by mal návštevník webu nájsť priamo na hlavnej lište, pričom by sa mal následne vedieť prekliknúť do konkrétnych podkategórií. Ak teda máte obchod s oblečením, vhodnejšie je zaradiť do hlavnej lišty kategórie ako pánske oblečenie, dámske oblečenie a detské oblečenie. V podkategóriách by si následne vybrali, či majú záujem o šaty, obleky, pyžamá či oblečenie na doma.

Pútavý web je zárukou úspechu

Dôležité však nie je len rozhranie, ale celkový dojem z prehliadania. Upútajte pozornosť vašich zákazníkov. Všetko, čo nájdu na webe, od jednotlivých produktov až po články na blogu, by malo byť pútavé, a to aj vizuálne, aj obsahom.

4. Buďte responzívny

Už v roku 2017 používala takmer polovica návštevníkov webových stránok na ich prehliadanie mobilné zariadenia. Približne 50 % celosvetovej návštevnosti webov sa uskutočňovalo cez mobilné telefóny. A táto hodnota stúpa každým rokom.

 

Aj preto je v dnešnej dobe vhodné mať responzívny web, ktorý je prispôsobený prehliadaniu na mobile. Okrem toho si dajte pozor na rýchlosť načítania. Vaši zákazníci chcú všetko vybaviť rýchlo a jednoducho. Väčšina z nich nemá čas čakať na to, kým sa váš web načíta.

Optimalizujte svoj eshop

5. Optimalizujte svoj eshop

Ak chcete, aby vás mali vyhľadávače ako Google radi, je potrebné, aby ste mali správne nastavenú SEO optimalizáciu. Ide o aktivity, vďaka ktorým je váš eshop vyhľadateľnejší a zároveň dôveryhodnejší.

 

SEO optimalizácia sa rozdeľuje na on-page a off-page SEO. Vďaka SEO on page optimalizujete obsah na webe podľa kľúčových slov. SEO off page je zase vhodný na tvorbu externých spätných odkazov. Chcete vedieť viac? Prečítajte si náš článok o tom, ako začať so SEO optimalizáciou.

6. Vytvorte si vlastné fotografie produktov

Nielen ľudia, ale aj vyhľadávače majú radi nové veci. Odlíšte sa od konkurencie a vytvorte si vlastné fotografie či videá svojich produktov. Vlastníte eshop s detským oblečením? Dajte naň fotografie reálnych detí v reálnych situáciách. Oblečenie na figuríne či voľne položené na bielom pozadí nikoho nezaujme. Ľudia chcú vedieť, ako to v skutočnosti vyzerá. Chcú mať lepšiu predstavu o tom, čo predávate.

7. Vyberte si obľúbené platobné brány

Nechajte platiť zákazníkov spôsobom, ktorý poznajú. Vytvorte jednoduché možnosti platby, najlepšie jedným klikom, a faktúry zasielajte e-mailom. Dajte im najavo, že v prípade registrácie máte pre nich mnoho výhod, pričom jednou z nich je aj ukladanie faktúr na jeden účet. Tie si následne v prípade straty môžu kedykoľvek jednoducho vyhľadať.

 

Takisto, čo sa týka fakturácie, dnes už existuje niekoľko nástrojov, ako vložiť do faktúry napríklad QR kód. Čaká zákazník na faktúru, aby ju mohol zaplatiť? Pošlite mu faktúru, ktorú jednoducho naskenuje a zaplatí. Čím viac im tento proces zjednodušíte, tým radšej sa k vám budú vracať.

Vyberte si obľúbené platobné brány

8. Nezabudnite na dopravu

Aj doprava je v prípade eshopov viac než dôležitá. Urobte si prieskum a zistite, aký typ dopravy vaši zákazníci uprednostňujú. Možností je mnoho, no nemali by byť príliš drahé, najmä, čo sa týka kuriérov. 

 

Výbornou voľbou je doprava zdarma pri nákupe nad určitú sumu. Ľudia sú v takom prípade náchylnejší k tomu, nakúpiť viac.

9. Vytvorte stránku s najčastejšími otázkami – FAQ

Vaša webová stránka by mala obsahovať aj podstránku s najčastejšími otázkami, tzv. FAQ. Ide o odpovede na najčastejšie otázky vašich zákazníkov, ktoré sú mierené zvyčajne na proces nákupu, tovar, možnosti dopravy a reklamácie. Odkážte ich cez tieto odpovede aj na GDPR, prípadne na svoje obchodné podmienky.

10. Vytvorte prehľadné obchodné podmienky a GDPR

Váš internetový obchod musí mať zo zákona aj svoje vlastné obchodné podmienky. Je to dôležité nielen pre zákazníka, ale aj pre vás. Predtým, než zákazník uskutoční nákup, musí mať možnosť dostať sa k obchodným podmienkam a prečítať si ich. Najlepšie je umiestniť odkaz na stránku s obchodnými podmienkami do procesu registrácie a do nákupného procesu tak, aby si ich následne vedel prečítať a aby mohol označiť, že je s nimi oboznámený.

 

Najlepšie je nechať si vytvoriť obchodné podmienky a GDPR na mieru odborníkmi. Tí najlepšie vedia, čo všetko musia tieto dokumenty obsahovať a vedia ich vytvoriť presne podľa vašich požiadaviek.

11. Vsaďte na kvalitný zákaznícky servis

Dôležitým aspektom úspešného eshopu je aj kvalitná zákaznícka podpora. Majte na stránke viditeľný odkaz na podstránku s kontaktnými informáciami. Výborné je, ak ich máte viacero, a teda aj telefónny kontakt, aj e-mail, prípadne online chat. Čím skôr viete reagovať na podnety vašich zákazníkov, tým lepšie.

12. Vytvorte si harmonogram

Vytvorte si časový plán, ktorý budete následne dodržiavať. Pridávajte obsah na svoj eshop v rovnakom období, ak máte rozbehnutý e-mail marketing, posielajte e-maily v presne stanovených časových horizontoch. Čím viac budete konzistentný, tým lepšie budete na zákazníkov pôsobiť.

Tvorte jedinečný obsah

13. Tvorte jedinečný obsah

Budujte obsah, ktorý zaujme. Vytvorte jedinečnú podstránku O nás, v ktorej sa dozvedia o vašich plánoch, ambíciách a celkovo o vašej firme. Vsaďte na originálny, no konzistentný prístup. Či už ide o tvorbu článkov na blog, PR článkov pre linkbuilding či popisov produktov, všetko by spolu malo ladiť.

 

Vaši klienti musia vedieť už z hlavnej stránky, kto ste a čo im ponúkate. Všetky informácie by mali byť zrozumiteľné, ľahko dostupné a mali by mať výpovednú hodnotu. Správne nastavený content marketing vám môže neuveriteľne pomôcť.

14. Vytvorte lákavý vernostný program

Vďaka lákavému vernostnému programu viete vášmu eshopu pomôcť udržať si svojich zákazníkov. Zvyšujete tým počet opakovaných nákupov, čo je koniec koncov rozhodne ľahšie, ako zháňať neustále nových zákazníkov.

 

Využite maximum z toho, čo máte a vytvárajte si so svojimi zákazníkmi vzťah. Pomocou rôznych nástrojov a aplikácií im môžete posielať kódy na špeciálne zľavy a bonusy, vďaka ktorým ušetria.

 

Výborné je aplikovať tieto zľavy aj pri odchodoch z eshopu s plným nákupným košíkom. Dnes už sa dá naozaj všeličo, treba len chcieť a venovať tomu trochu času.

Získavajte spätnú väzbu na váš eshop i produkty

15. Získavajte spätnú väzbu na váš eshop i produkty

Dôležitým prvkom pre dobrý eshop je aj neustále získavanie spätnej väzby. Väčšina ľudí sa pri nákupe orientuje nielen podľa ceny, ale najmä podľa recenzií, a to nielen na konkrétne produkty, ale aj na samotný eshop.

 

Na získavanie spätnej väzby skúste napríklad e-mail marketing. Pripomeňte sa svojim zákazníkom pár dní po nákupe a poproste ich o recenziu na produkt a na svoje služby. Tieto recenzie následne môžete dať na svoj web a využiť tak spokojnosť svojich klientov na ďalšiu reklamu.

Rada na záver? Budujte si značku

Budovanie značky je pre úspech v podnikaní veľmi dôležité. Aby bol váš eshop úspešný, je potrebné, aby o ňom ľudia vedeli, aby si ho pamätali. Nie je to však len o slogane, logu či dizajne. Všetky vyššie spomínané rady budujú vašu značku a vašu dôveryhodnosť.

 

Digitálny predaj produktov a služieb nie je jednoduchý, no stojí za to. Ak by ste mali akékoľvek otázky, prípadne by ste potrebovali pomôcť v oblasti eCommerce, neváhajte sa na nás obrátiť.

Prihláste sa na odber nášho newsletteru

Získajte aktualizácie a učte sa od najlepších

Viac na preskúmanie

Inbound marketing Digital Partner
Online marketing

Čo je to inbound marketing a ako naň?

S pojmom marketing sa stretávame pomerne často. Online a offline marketing už rozoznáme, no existuje množstvo ďalších odnoží marketingu. Príkladom môže byť v online svete

Chcete rozbehnúť váš marketing ?

Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.

PPC reklama na Google od agentúry Digital Partner