AKTUALIZÁCIA 2022
Inovácia inteligentných nákupných kampaní a miestnych kampaní na maximálne výkonné kampane
V roku 2022 boli inteligentné nákupné kampane a lokálne kampane inovované na maximálne výkonné kampane. Viac sa o tomto novom type kampaní dočítate v našom samostatnom článku Performance Max – Maximálne výkonné kampane pre váš biznis.
Nákupy Google vo svete už nejaký ten čas fungujú, no na Slovensko sa dostávajú až tento rok. Tieto reklamy sa vám už budú vo výsledkoch vyhľadávania zobrazovať stále častejšie. Poďme sa ale spolu pozrieť na to, čo Google Shopping vlastne je a čím je taký výnimočný.
Čo je Google Shopping?
Služba Google Shopping spája dve platformy. Sú nimi Google Ads a Google Merchant Center. Vďaka Google Ads si dokážete nastaviť nákupné kampane, ich rozpočet či cenové ponuky a na základe získaných prehľadov si viete robiť prípadné optimalizácie kampaní.
Google Merchant Center je naopak miesto, vďaka ktorému sa vytvárajú nové príležitosti pre vaše produkty. Aby sme to zjednodušili, Google zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávaní produkty s ich obrázkami, cenami, prípadne aj s referenciami. Jedným kliknutím sa tak dostanete do vybraného e-shopu a konkrétny produkt si môžete rovno kúpiť.
Google Shopping porovnáva jednotlivé produkty a zobrazuje ich nad ostatnými príspevkami vo vyhľadávaní. Umožňuje tak spotrebiteľom vyhľadávať, porovnávať a nakupovať vaše inzerované produkty, vďaka čomu ste svojim zákazníkom zas o čosi bližšie.
Nastavenie a správa služby Google Shopping
Výsledky služby Nákupy Google sa zobrazujú ako miniatúry obrázkov s popisom, cenou a hodnoteniami každého produktu, plus, samozrejme, s odkazom na stránku predajcu. Vyzerá to ľahko, však? Nie je to však úplne jednoduché.
Nákupy Google majú odlišné nastavenia ako textové reklamy, na ktoré sme zvyknutí. Aby ste uspeli, je potrebné sústrediť sa na viac ako len kľúčové slová. Výhodou však je, že v službe Google Shopping vidíte podrobné údaje o vývoji vašich kampaní, vďaka čomu ich viete prispôsobovať.
Aké výhody a nevýhody so sebou prinášajú Nákupy Google?
Tu sa pozrime rovno na obe strany nákupného cyklu. Google Shopping ponúka viacero výhod, a to nielen pre e-shopy, ale aj pre zákazníkov. Aké to sú?
Výhody pre zákazníkov
Vďaka Google Shopping zákazník nájde to, čo hľadá. Samotné vyhľadávanie identifikuje, či sa užívateľ snaží nájsť produkt, alebo len nejakú informáciu. Podľa toho mu v čo najkratšom čase ukáže, čo hľadá.
V prípade, že hľadá konkrétny produkt, nájde mu hneď niekoľko ponúk, kde bude mať rovno aj ich cenu, popis, prípadne hodnotenie, pričom sa následne môže jedným kliknutím dostať priamo na e-shop a daný produkt si kúpiť.
Výhody pre e-shopy
Pre e-shopy má Google Shopping svoje opodstatnenie z toho dôvodu, že vytvára naozaj výrazný priestor na to, ukázať svoje produkty. Vďaka tomu, že zákazníci vidia konkrétne produkty aj s ich cenou, vedia sa skôr rozhodnúť, kde nakúpia. A to prináša v konečnom dôsledku viac kúpyschopných zákazníkov.
To, čo robí Google Shopping naozaj silným a zaujímavým, je fakt, že aj keď sa vaše produkty či váš e-shop nenachádza na prvej strane organického vyhľadávania, vďaka službe Nákupy Google máte obrovskú možnosť uspieť. Už sa nemusíte snažiť ľudí presvedčiť, že váš produkt práve potrebujú. Objavíte sa totiž ľuďom, ktorí vyhľadávajú konkrétne produkt, ktorý máte v ponuke.
Nevýhody Nákupov Google
Všetko má svoje klady a zápory. V zahraničí môžeme vidieť, že Google Shopping funguje a teší sa veľkej obľube, no nie je isté, ako to bude u nás, na Slovensku. Hlavne prvé mesiace, kým si na to ľudia zvyknú, môžu byť nepredvídateľné, a tak sa podľa nich nedá ihneď posúdiť, či budete mať úspech, alebo nie.
Nevýhodou môže byť aj fakt, že vaši zákazníci si vedia v momente porovnať cenu vašich produktov s konkurentami. Pri niektorých produktoch tak môže aj minimálny rozdiel v cene zavážiť.
Ako začať s Google Shopping?
V roku 2002 sa terajší Google Shopping nazýval Froggle. Táto služba jednoducho indexovala údaje o produktoch na základe určitých hľadaných výrazov. O desať rokov neskôr, v roku 2012, sa služba spoplatnila a vyvinula sa v reklamný model pod názvom Nákupy Google.
Spoločne s Google Ads môžu teraz podniky využívať ďalší spôsob, ako propagovať svoje produkty cez Google. Ako sme však už povedali, Google Shopping funguje inak ako textové reklamy cez Google Ads.
Pridávanie produktov do Google Shopping
Niektorí hovoria, že nastavenia kampaní pre Google Shopping sú náročné. Iným to problém nerobí. Z vlastnej skúsenosti vieme potvrdiť, že to nie je len tak. Vytvoriť si účet v Google Merchant Center ešte nie je také zložité, no ďalšie kroky vám môžu zabrať veľa času.
Medzi základné kroky nastavenia kampaní na Google Shopping patrí:
- vytvorenie účtu na Google Merchant Center
- optimalizovanie snímok svojich produktov
- zbieranie a vkladanie údajov o produktoch
- prepojenie účtu s Google Ads
- vytvorenie a zacielenie svojich reklamných kampaní
Každý vyššie spomenutý krok potrebuje svoj čas. Na vytvorenie efektívnych kampaní je potrebné nepodceniť žiaden z hlavných krokov a sústrediť sa pritom aj na detaily.
Google Shopping je vítaná zmena
Nakupovanie cez Google je vítanou zmenou, ktorá môže pomôcť nejednému obchodníkovi v jeho raste. Zjednodušuje a urýchľuje celý nákupný cyklus, vďaka čomu je výhodné ako pre zákazníkov, tak aj pre e-shopy. Ako ovplyvní Google Shopping slovenský trh, nevieme predpovedať. No ako sa hovorí, šťastie praje pripraveným.
Zdroj foto: Freepik