
Google Tag Manager – optimalizácia marketingových stratégií
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich potrebám a následne budeme vedieť, ako zlepšiť ich užívateľskú skúsenosť.
Google Tag Manager umožňuje jednoduchšie a efektívnejšie spravovať a implementovať meracie kódy na webových stránkach, a to aj bez nutnosti zásahu do kódu samotných stránok. Zlepšite svoje online marketingové kampane týmto efektívnym nástrojom.
Ide o nástroj od spoločnosti Google, ktorý umožňuje marketérom a majiteľov webových stránok a e-shopov spravovať a implementovať sledovacie a ďalšie kódy pre marketingové nástroje na svoje webové stránky a aplikácie, bez potreby manuálnej implementácie kódu.
Umožňuje spravovať tagy – kódy JavaScript, HTML a iné fragmenty kódu, ktoré sa používajú na meranie a zaznamenávanie rôznych činností na webovej stránke – konverzie, sledovanie návštevnosti či remarketingové kampane.
Je to akýsi kontajner pre rôzne kódy, vrátane sledovacích kódov Google Analytics, Facebook Pixel a podobne. Majiteľom webových stránok umožňuje jednoducho pridávať a spravovať rôzne sledovacie kódy bez potreby úpravy kódu na webovej stránke. Marketérom zase umožňuje rýchlo a jednoducho implementovať nové marketingové nástroje, sledovať konverzie a analyzovať webovú stránku.
Vďaka tomu, že umožňuje jednoduché riadenie marketingových kódov a nástrojov, môže zlepšiť efektivitu marketingových kampaní a optimalizovať výkon webových stránok.
Google Tag Manager ponúka množstvo možností pre implementáciu a správu tagov, pixelov a sledovacích kódov:
Všeobecne umožňuje Google Tag Manager jednoduchú a flexibilnú správu marketingových kódov na webových stránkach a aplikáciách, čo môže mať za následok efektívnejšie marketingové kampane.
Začať je jednoduché, stačí nasledovať tieto kroky:
Google Tag Manager môžete použiť na zjednodušenie implementácie sledovania udalostí a dát na webových stránkach, vrátane sledovania pomocou Google Analytics. Ak chcete tieto dva nástroje prepojiť, stačí nasledovať týchto pár bodov:
Pri používaní Google Tag Manager je dôležité zabezpečiť správne fungovanie a integritu vašich dát. Aby ste minimalizovali riziko chýb, treba dbať na niekoľko vecí:
V skratke si pri používaní Google Tag Manager treba dávať pozor na správne nastavenie, implementáciu a testovanie kódov, na sledovanie verzií a zabezpečenie účtu a dát.
Pre PPC reklamu je Google Tag Manager dôležitým nástrojom. Sledovacie kódy a tagy, ktoré implementuje, sú potrebné pre sledovanie konverzií, návštevnosti a ďalších metrík na webovej stránke.
Pre efektívnu PPC reklamu je kľúčová schopnosť Google Tag Managera spravovať kódy sledovania konverzie a remarketingu. Práve vďaka tomuto nástroju je možné riadiť reklamné kampane efektívnejšie a získať cenné informácie o návštevnosti a konverziách na webovej stránke. V konečnom dôsledku to totiž znamená lepšie výsledky a vyššiu návratnosť investícií z PPC reklamy.
Neviete si rady s nastavením Google Tag Managera či PPC reklamy? Kontaktujte nás a spolu to vyriešime.
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
Snáď každý pozná nástroj na analýzu webových stránok a aplikácií, Google Analytics. Staršiu verziu, Universal Analytics, nahrádza novšia, Google Analytics 4. Prináša nové užitočné funkcie
Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.