Google Tag Manager – optimalizácia marketingových stratégií

Google Tag Manager - optimalizácia marketingových stratégií

V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich potrebám a následne budeme vedieť, ako zlepšiť ich užívateľskú skúsenosť.

Google Tag Manager umožňuje jednoduchšie a efektívnejšie spravovať a implementovať meracie kódy na webových stránkach, a to aj bez nutnosti zásahu do kódu samotných stránok. Zlepšite svoje online marketingové kampane týmto efektívnym nástrojom.

Čo je Google Tag Manager

Ide o nástroj od spoločnosti Google, ktorý umožňuje marketérom a majiteľov webových stránok a e-shopov spravovať a implementovať sledovacie a ďalšie kódy pre marketingové nástroje na svoje webové stránky a aplikácie, bez potreby manuálnej implementácie kódu.

Umožňuje spravovať tagy – kódy JavaScript, HTML a iné fragmenty kódu, ktoré sa používajú na meranie a zaznamenávanie rôznych činností na webovej stránke – konverzie, sledovanie návštevnosti či remarketingové kampane.

Ako funguje

Je to akýsi kontajner pre rôzne kódy, vrátane sledovacích kódov Google Analytics, Facebook Pixel a podobne. Majiteľom webových stránok umožňuje jednoducho pridávať a spravovať rôzne sledovacie kódy bez potreby úpravy kódu na webovej stránke. Marketérom zase umožňuje rýchlo a jednoducho implementovať nové marketingové nástroje, sledovať konverzie a analyzovať webovú stránku.

Vďaka tomu, že umožňuje jednoduché riadenie marketingových kódov a nástrojov, môže zlepšiť efektivitu marketingových kampaní a optimalizovať výkon webových stránok.

Prečo používať Google Tag Manager

Prečo používať Google Tag Manager

Google Tag Manager ponúka množstvo možností pre implementáciu a správu tagov, pixelov a sledovacích kódov:

  • Tvorba tagov
    • tvorba rôznych typov tagov
      • tagy pre sledovanie konverzií
      • tagy pre sledovanie návštevnosti
      • tagy pre sledovanie udalostí
      • rôzne iné
  • Správa tagov
    • jednoduchá správa všetkých tagov na webovej stránke v jednom rozhraní
    • ľahká úprava, publikácia, deaktivácia a odstraňovanie
  • Nastavenie triggerov
    • podmienok/súborov podmienok, ktoré musia byť splnené, aby sa mohol vykonať konkrétny tag/skupina tagov
      • trigger pre načítanie stránky
      • trigger pre kliknutie na odkaz
      • trigger pre odoslanie formulára
      • a iné
  • Verzie a história zmien
    • ukladanie histórie zmien a tvorby verzií
    • jednoducho viete vrátiť aj staršie verzie
  • Správa prístupových dát
    • priraďovanie rôznych úrovní prístupu a práv pre rôzne užívateľské kódy
    • kontrola prístupu k dátam a tagom
  • Debugovanie
    • overenie funkčnosti a správnej inštalácie tagov a trackerov
    • testovanie správneho prenosu údajov do nástrojov na analýzu (napr. Google Analytics)
  • Integrácia s inými nástrojmi
    • s rôznymi nástrojmi a platformami
      • Google Analytics
      • Google Ads
      • Facebook Pixel
      • Twitter Pixel
      • a ďalšie

Výhody Google Tag Manager

Výhody Google Tag Manager

  • Jednoduchá implementácia
    • jednoduchá a rýchla implementácia marketingových kódov na webovú stránku
    • bez potreby manuálnej úpravy kódu
  • Centralizované riadenie
    • centrálny bod pre správu všetkých marketingových kódov
    • ľahké pridávanie, úprava a odstránenie sledovacích kódov
  • Flexibilita
    • možnosť pridania rôznych druhov sledovacích kódov
  • Optimalizácia výkonu
    • sledovanie konverzií
    • analýza výkonu webovej stránky
    • následná optimalizácia marketingových kampaní
  • Nízke náklady
    • môže znižovať náklady na úpravy kódu
    • môže zlepšiť efektivitu marketingových kampaní, a teda zvýšiť zisk

 

Všeobecne umožňuje Google Tag Manager jednoduchú a flexibilnú správu marketingových kódov na webových stránkach a aplikáciách, čo môže mať za následok efektívnejšie marketingové kampane.

Ako začať s Google Tag Manager

Začať je jednoduché, stačí nasledovať tieto kroky:

  • Vytvorte si účet
    • použite existujúci, alebo nový účet Google
  • Inštalujte GTM kód
    • Google Tag Manager vám po vytvorení účtu poskytne kód, ktorý treba umiestniť na webovú stránku/do aplikácie
  • Vytvorte tzv. kontajner
    • kontajner slúži na správu kódov pre rôzne webové stránky či aplikácie
  • Pridajte sledovacie kódy
    • kódy pre rôzne služby ako Google Analytics, Facebook Pixel a mnoho ďalších
    • umožňujú sledovať dáta na vašej webovej stránke či v aplikácii
  • Publikujte vytvorený kontajner
    • po pridaní kódov ich môžete dať publikovať
    • zmeny sa prejavia na vaše webovej stránke či v aplikácii
  • Spravte pretestovanie
    • pred uvedením kódov do aktivity je dôležité ich otestovať
    • v testovacej verzii
    • uistíte sa tak, že fungujú správne a neovplyvňujú výkon vašej webovej stránky

 

Google Tag Manager a Google Analytics

Google Tag Manager môžete použiť na zjednodušenie implementácie sledovania udalostí a dát na webových stránkach, vrátane sledovania pomocou Google Analytics. Ak chcete tieto dva nástroje prepojiť, stačí nasledovať týchto pár bodov:

  • Ak ešte nemáte účet v Google Analytics, vytvorte si ho
  • Po vytvorení účtu budete potrebovať sledovací kód
    • umožní sledovať návštevnosť a správanie návštevníkov na webovej stránke
    • nájdete ho v časti nastavenia správy v rámci účtu
  • Vytvorte v Google Tag Manageri tag pre Google Analytics
    • prejdite na stránku pre správu kontajnerov a kliknite na tlačidlo nový tag
  • Zadajte vaše číslo sledovacieho kódu Google Analytics
  • Nastavte trigger pre váš tag
    • triggery určujú, kedy sa má tag spustiť
  • Publikujte zmeny
    • zmeny sa prejavia na vašej webovej stránke
  • Pred spustením tagu je dôležité ho otestovať v testovacej verzii
    • uistite sa, že funguje správne a zbiera správne dáta

 

Na čo si dať pozor pri používaní Google Tag Manager

Na čo si dať pozor pri používaní Google Tag Manager

Pri používaní Google Tag Manager je dôležité zabezpečiť správne fungovanie a integritu vašich dát. Aby ste minimalizovali riziko chýb, treba dbať na niekoľko vecí:

  • správne nastavenie účtu a oprávnenia pre prístup k rôznym kódom
  • riadna implementácia kódov
  • kontrola verzií
    • Google Tag Manager umožňuje spravovať verzie kódov, preto sa uistite, že používate správnu verziu a že všetky zmeny boli uložené
  • testovanie v testovacej verzii
  • zabezpečenie účtu
    • nakoľko Google Tag Manager obsahuje dáta o užívateľoch, mali by ste ich chrániť pred zneužitím

 

V skratke si pri používaní Google Tag Manager treba dávať pozor na správne nastavenie, implementáciu a testovanie kódov, na sledovanie verzií a zabezpečenie účtu a dát.

Google Tag Manager a PPC reklama

Pre PPC reklamu je Google Tag Manager dôležitým nástrojom. Sledovacie kódy a tagy, ktoré implementuje, sú potrebné pre sledovanie konverzií, návštevnosti a ďalších metrík na webovej stránke.

Pre efektívnu PPC reklamu je kľúčová schopnosť Google Tag Managera spravovať kódy sledovania konverzie a remarketingu. Práve vďaka tomuto nástroju je možné riadiť reklamné kampane efektívnejšie a získať cenné informácie o návštevnosti a konverziách na webovej stránke. V konečnom dôsledku to totiž znamená lepšie výsledky a vyššiu návratnosť investícií z PPC reklamy.

Neviete si rady s nastavením Google Tag Managera či PPC reklamy? Kontaktujte nás a spolu to vyriešime.

Konzultácia

Rezervujte si marketingovú konzultáciu s našim špecialistom.

Viac na preskúmanie

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Ako vytvoriť úspešnú reklamu na YouTube?

Hľadáte spôsoby, ako dostať vašu značku do povedomia ľudí, prípadne získať viac konverzií? Za pozornosť rozhodne stojí reklama na YouTube. Tá prináša široké možnosti a