V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich potrebám a následne budeme vedieť, ako zlepšiť ich užívateľskú skúsenosť.
Google Tag Manager umožňuje jednoduchšie a efektívnejšie spravovať a implementovať meracie kódy na webových stránkach, a to aj bez nutnosti zásahu do kódu samotných stránok. Zlepšite svoje online marketingové kampane týmto efektívnym nástrojom.
Čo je Google Tag Manager
Ide o nástroj od spoločnosti Google, ktorý umožňuje marketérom a majiteľov webových stránok a e-shopov spravovať a implementovať sledovacie a ďalšie kódy pre marketingové nástroje na svoje webové stránky a aplikácie, bez potreby manuálnej implementácie kódu.
Umožňuje spravovať tagy – kódy JavaScript, HTML a iné fragmenty kódu, ktoré sa používajú na meranie a zaznamenávanie rôznych činností na webovej stránke – konverzie, sledovanie návštevnosti či remarketingové kampane.
Ako funguje
Je to akýsi kontajner pre rôzne kódy, vrátane sledovacích kódov Google Analytics, Facebook Pixel a podobne. Majiteľom webových stránok umožňuje jednoducho pridávať a spravovať rôzne sledovacie kódy bez potreby úpravy kódu na webovej stránke. Marketérom zase umožňuje rýchlo a jednoducho implementovať nové marketingové nástroje, sledovať konverzie a analyzovať webovú stránku.
Vďaka tomu, že umožňuje jednoduché riadenie marketingových kódov a nástrojov, môže zlepšiť efektivitu marketingových kampaní a optimalizovať výkon webových stránok.
Prečo používať Google Tag Manager
Google Tag Manager ponúka množstvo možností pre implementáciu a správu tagov, pixelov a sledovacích kódov:
- Tvorba tagov
- tvorba rôznych typov tagov
- tagy pre sledovanie konverzií
- tagy pre sledovanie návštevnosti
- tagy pre sledovanie udalostí
- rôzne iné
- tvorba rôznych typov tagov
- Správa tagov
- jednoduchá správa všetkých tagov na webovej stránke v jednom rozhraní
- ľahká úprava, publikácia, deaktivácia a odstraňovanie
- Nastavenie triggerov
- podmienok/súborov podmienok, ktoré musia byť splnené, aby sa mohol vykonať konkrétny tag/skupina tagov
- trigger pre načítanie stránky
- trigger pre kliknutie na odkaz
- trigger pre odoslanie formulára
- a iné
- podmienok/súborov podmienok, ktoré musia byť splnené, aby sa mohol vykonať konkrétny tag/skupina tagov
- Verzie a história zmien
- ukladanie histórie zmien a tvorby verzií
- jednoducho viete vrátiť aj staršie verzie
- Správa prístupových dát
- priraďovanie rôznych úrovní prístupu a práv pre rôzne užívateľské kódy
- kontrola prístupu k dátam a tagom
- Debugovanie
- overenie funkčnosti a správnej inštalácie tagov a trackerov
- testovanie správneho prenosu údajov do nástrojov na analýzu (napr. Google Analytics)
- Integrácia s inými nástrojmi
- s rôznymi nástrojmi a platformami
- Google Analytics
- Google Ads
- Facebook Pixel
- Twitter Pixel
- a ďalšie
- s rôznymi nástrojmi a platformami
Výhody Google Tag Manager
- Jednoduchá implementácia
- jednoduchá a rýchla implementácia marketingových kódov na webovú stránku
- bez potreby manuálnej úpravy kódu
- Centralizované riadenie
- centrálny bod pre správu všetkých marketingových kódov
- ľahké pridávanie, úprava a odstránenie sledovacích kódov
- Flexibilita
- možnosť pridania rôznych druhov sledovacích kódov
- Optimalizácia výkonu
- sledovanie konverzií
- analýza výkonu webovej stránky
- následná optimalizácia marketingových kampaní
- Nízke náklady
- môže znižovať náklady na úpravy kódu
- môže zlepšiť efektivitu marketingových kampaní, a teda zvýšiť zisk
Všeobecne umožňuje Google Tag Manager jednoduchú a flexibilnú správu marketingových kódov na webových stránkach a aplikáciách, čo môže mať za následok efektívnejšie marketingové kampane.
Ako začať s Google Tag Manager
Začať je jednoduché, stačí nasledovať tieto kroky:
- Vytvorte si účet
- použite existujúci, alebo nový účet Google
- Inštalujte GTM kód
- Google Tag Manager vám po vytvorení účtu poskytne kód, ktorý treba umiestniť na webovú stránku/do aplikácie
- Vytvorte tzv. kontajner
- kontajner slúži na správu kódov pre rôzne webové stránky či aplikácie
- Pridajte sledovacie kódy
- kódy pre rôzne služby ako Google Analytics, Facebook Pixel a mnoho ďalších
- umožňujú sledovať dáta na vašej webovej stránke či v aplikácii
- Publikujte vytvorený kontajner
- po pridaní kódov ich môžete dať publikovať
- zmeny sa prejavia na vaše webovej stránke či v aplikácii
- Spravte pretestovanie
- pred uvedením kódov do aktivity je dôležité ich otestovať
- v testovacej verzii
- uistíte sa tak, že fungujú správne a neovplyvňujú výkon vašej webovej stránky
Google Tag Manager a Google Analytics
Google Tag Manager môžete použiť na zjednodušenie implementácie sledovania udalostí a dát na webových stránkach, vrátane sledovania pomocou Google Analytics. Ak chcete tieto dva nástroje prepojiť, stačí nasledovať týchto pár bodov:
- Ak ešte nemáte účet v Google Analytics, vytvorte si ho
- Po vytvorení účtu budete potrebovať sledovací kód
- umožní sledovať návštevnosť a správanie návštevníkov na webovej stránke
- nájdete ho v časti nastavenia správy v rámci účtu
- Vytvorte v Google Tag Manageri tag pre Google Analytics
- prejdite na stránku pre správu kontajnerov a kliknite na tlačidlo nový tag
- Zadajte vaše číslo sledovacieho kódu Google Analytics
- Nastavte trigger pre váš tag
- triggery určujú, kedy sa má tag spustiť
- Publikujte zmeny
- zmeny sa prejavia na vašej webovej stránke
- Pred spustením tagu je dôležité ho otestovať v testovacej verzii
- uistite sa, že funguje správne a zbiera správne dáta
Na čo si dať pozor pri používaní Google Tag Manager
Pri používaní Google Tag Manager je dôležité zabezpečiť správne fungovanie a integritu vašich dát. Aby ste minimalizovali riziko chýb, treba dbať na niekoľko vecí:
- správne nastavenie účtu a oprávnenia pre prístup k rôznym kódom
- riadna implementácia kódov
- kontrola verzií
- Google Tag Manager umožňuje spravovať verzie kódov, preto sa uistite, že používate správnu verziu a že všetky zmeny boli uložené
- testovanie v testovacej verzii
- zabezpečenie účtu
- nakoľko Google Tag Manager obsahuje dáta o užívateľoch, mali by ste ich chrániť pred zneužitím
V skratke si pri používaní Google Tag Manager treba dávať pozor na správne nastavenie, implementáciu a testovanie kódov, na sledovanie verzií a zabezpečenie účtu a dát.
Google Tag Manager a PPC reklama
Pre PPC reklamu je Google Tag Manager dôležitým nástrojom. Sledovacie kódy a tagy, ktoré implementuje, sú potrebné pre sledovanie konverzií, návštevnosti a ďalších metrík na webovej stránke.
Pre efektívnu PPC reklamu je kľúčová schopnosť Google Tag Managera spravovať kódy sledovania konverzie a remarketingu. Práve vďaka tomuto nástroju je možné riadiť reklamné kampane efektívnejšie a získať cenné informácie o návštevnosti a konverziách na webovej stránke. V konečnom dôsledku to totiž znamená lepšie výsledky a vyššiu návratnosť investícií z PPC reklamy.
Neviete si rady s nastavením Google Tag Managera či PPC reklamy? Kontaktujte nás a spolu to vyriešime.