fbpx

Lokálne kampane Google Ads – aký majú potenciál?

Lokálne kampane Google Ads - aký majú potenciál?

Čaro online marketingu prináša svoje výhody nielen pre spoločnosti, ktoré pôsobia online, ale aj pre kamenné prevádzky a rôzne miestne firmy. Ako zacieliť publikum aj pre svoje pobočky? Pomôžu vám lokálne kampane.

Lokálny marketing

O tom, čo je lokálny marketing a ako môže vašej firme pomôcť, sme si hovorili v poslednom článku. Teraz sa ale zamerajme na prax. Ako zacieliť online reklamu na tých správnych zákazníkov v prípade kamenných prevádzok? Pomocou PPC reklamy.

Lokálne kampane

Silné kampane, ktoré dosahujú želané výsledky, cielia na lokálne publikum. Práve cielenie na zákazníkov v oblasti, v ktorej prevádzka sídli, vedie k silnejšiemu výkonu kampaní. Nemíňajte zbytočne svoj rozpočet na cielenie globálneho publika, keď môžete cieliť lokálne.

 

Práve miestna PPC kampaň vám umožní zacieliť na publikum v konkrétnej oblasti, a teda v blízkosti vašej firmy/prevádzky/vášho podniku. To má za následok vyššiu návštevnosť, pričom vyššia návštevnosť sa odrazí koniec koncov aj na vyššej tržbe.

Benefity lokálnych PPC kampaní

Prečo sú lokálne kampane efektívnejšie ako iné typy reklám? V čom spočívajú ich výhody?

 

  • relevantnosť

    • relevancia je pri PPC reklame dôležitá

    • relevantná PPC kampaň má vyššiu mieru preklikov a lepšie výsledky

  • menšia konkurencia

    • lokálne kampane cielia na konkrétne miesto či oblasť

    • konkurencia v kľúčových slovách tak môže byť nižšia ako v globálnych kampaniach

    • vďaka tomu môže byť aj nižšia cena za preklik

    • za rovnaký budget tak môžete osloviť viac potenciálnych zákazníkov

  • akcia

    • v neposlednom rade treba poznamenať, že potenciálni zákazníci, ktorí vyhľadávajú kľúčové slová spojené s lokalitou, majú záujem vykonať nejakú akciu – nakúpiť, objednať

    • toto publikum je nesmierne hodnotné, nakoľko je tu vyššia šanca úspechu

 

Zhrňme si to. Lokálnou kampaňou teda viete osloviť hodnotné publikum a máte pri nej nižšiu konkurenciu a cenu za preklik. Získate tak kampaň, ktorá bude relevantnejšia a zároveň výkonnejšia. A to už stojí za to skúsiť.

Ako na lokálnu kampaň

Pre koho je lokálny marketing vhodný

Lokálne kampane sú ideálne pre miestne podniky a obchody, ktoré chcú zvýšiť návštevnosť, ale aj pre spoločnosti, ktoré potrebujú cieliť iba na oblasť, v ktorej sú schopní poskytovať svoje služby.

 

Stratégia lokálnych kampaní sa zameriava na kľúčové slová v kombinácií s lokalizáciou a využíva geografické zacielenie na užívateľov, ktorí sa v danej chvíli nachádzajú v požadovanej oblasti.

Ako na lokálnu kampaň

Aké sú základné požiadavky pre úspešnú lokálnu kampaň? Chce to spraviť niekoľko krokov.

 

  1. Pripojte svoj účet Google Moja firma ku svojmu účtu Google Ads.

  2. Ak máte viac kamenných predajní, pre každú si v službe Google Moja firma vytvorte samostatnú prevádzku.

  3. Svoje prevádzky si dajte overiť.

  4. V prípade, že máte kamenné predajne aj mimo Slovenska, zistite, či máte možnosť používať kampane aj v danej krajine.

  5. Priebežne sledujte návštevy obchodu a analyzujte účinnosť kampaní.

Zobrazenie lokálnych reklám

Reklamy lokálnych kampaní sa zobrazujú na rôznych miestach. Nájsť ich môžete na Google Maps, vo vyhľadávaní Google, ale napríklad aj na YouTube.

 

Google totiž priraďuje vašu reklamu k hľadaným výrazom a kľúčovým slovám, ktoré sú relevantné pre vašu firmu a vaše umiestnenie. Ak teda potenciálny zákazník vyhľadáva v oblasti, v ktorej sa kamenná prevádzka nachádza, Google toto vyhľadávanie priradí k vašej spoločnosti. Reklama sa potom zobrazí každému, kto sa nachádza v blízkosti vášho kamenného obchodu, prípadne každému, kto prejaví záujem o polohu niektorej z vašich prevádzok.

Tipy pre efektívnu lokálnu kampaň

Na to, aby mala lokálna kampaň úspech, je potrebné prispôsobiť ju čo najviac vašim požiadavkám a cieľom. Ako na to?

Plán a cieľ

Vypracujte si vopred plán a stanovte si cieľ. Pomôže vám to pri zacielení na relevantné publikum, pri stanovení vhodného budgetu, ale aj pri výbere konverzií, ktoré budete neskôr merať.

Profil v Google Moja firma

Ako sme už spomenuli, je dôležité mať svoj účet Google Ads a vytvorené prevádzky v službe Google Moja firma. Tento profil udržujte aktuálny a v prípade potreby ho nezabudnite upraviť.

Rozpočet

Aby ste svoj rozpočet využili čo najefektívnejšie, treba cieliť na relevantné publikum. Zacieľte preto iba na geografické polohy, ktoré sú pre vás vhodné. Ochránite tak svoj rozpočet a zároveň sa vaše reklamy budú zobrazovať len ľuďom, ktorí sa do vašich prevádzok vedia v danom momente aj dostať.

Prispôsobenie reklamy

Miestna kampaň je efektívnejšia ako globálna práve preto, že je prispôsobená na danú lokalitu. Ako to docieliť? Do reklamného textu zahrňte názov cieľovej oblasti, nejaký známy orientačný bod, prípadne niečo, čo je špecifické pre danú oblasť.

Máte už svoju lokálnu kampaň?

Využite výhody lokálneho marketingu pre svoj miestny biznis a zvýšte tak návštevnosť vašich kamenných predajní a prevádzok. Ak si nie ste istý, ako na to, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám poradíme a nastavíme lokálne kampane tak, aby ste z nich mali čo najväčší úžitok.

Prihláste sa na odber nášho newsletteru

Získajte aktualizácie a učte sa od najlepších

Viac na preskúmanie

Podporíme váš biznis

Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.

PPC reklama na Google od agentúry Digital Partner