
Google Tag Manager – optimalizácia marketingových stratégií
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
AKTUALIZÁCIA 2022
Inovácia inteligentných nákupných kampaní a miestnych kampaní na maximálne výkonné kampane
V roku 2022 boli inteligentné nákupné kampane a lokálne kampane inovované na maximálne výkonné kampane. Viac sa o tomto novom type kampaní dočítate v našom samostatnom článku Performance Max – Maximálne výkonné kampane pre váš biznis.
Čaro online marketingu prináša svoje výhody nielen pre spoločnosti, ktoré pôsobia online, ale aj pre kamenné prevádzky a rôzne miestne firmy. Ako zacieliť publikum aj pre svoje pobočky? Pomôžu vám lokálne kampane.
O tom, čo je lokálny marketing a ako môže vašej firme pomôcť, sme si hovorili v poslednom článku. Teraz sa ale zamerajme na prax. Ako zacieliť online reklamu na tých správnych zákazníkov v prípade kamenných prevádzok? Pomocou PPC reklamy.
Silné kampane, ktoré dosahujú želané výsledky, cielia na lokálne publikum. Práve cielenie na zákazníkov v oblasti, v ktorej prevádzka sídli, vedie k silnejšiemu výkonu kampaní. Nemíňajte zbytočne svoj rozpočet na cielenie globálneho publika, keď môžete cieliť lokálne.
Práve miestna PPC kampaň vám umožní zacieliť na publikum v konkrétnej oblasti, a teda v blízkosti vašej firmy/prevádzky/vášho podniku. To má za následok vyššiu návštevnosť, pričom vyššia návštevnosť sa odrazí koniec koncov aj na vyššej tržbe.
Prečo sú lokálne kampane efektívnejšie ako iné typy reklám? V čom spočívajú ich výhody?
Zhrňme si to. Lokálnou kampaňou teda viete osloviť hodnotné publikum a máte pri nej nižšiu konkurenciu a cenu za preklik. Získate tak kampaň, ktorá bude relevantnejšia a zároveň výkonnejšia. A to už stojí za to skúsiť.
Lokálne kampane sú ideálne pre miestne podniky a obchody, ktoré chcú zvýšiť návštevnosť, ale aj pre spoločnosti, ktoré potrebujú cieliť iba na oblasť, v ktorej sú schopní poskytovať svoje služby. Stratégia lokálnych kampaní sa zameriava na kľúčové slová v kombinácií s lokalizáciou a využíva geografické zacielenie na užívateľov, ktorí sa v danej chvíli nachádzajú v požadovanej oblasti.
Aké sú základné požiadavky pre úspešnú lokálnu kampaň? Chce to spraviť niekoľko krokov.
Reklamy lokálnych kampaní sa zobrazujú na rôznych miestach. Nájsť ich môžete na Google Maps, vo vyhľadávaní Google, ale napríklad aj na YouTube.
Google totiž priraďuje vašu reklamu k hľadaným výrazom a kľúčovým slovám, ktoré sú relevantné pre vašu firmu a vaše umiestnenie. Ak teda potenciálny zákazník vyhľadáva v oblasti, v ktorej sa kamenná prevádzka nachádza, Google toto vyhľadávanie priradí k vašej spoločnosti. Reklama sa potom zobrazí každému, kto sa nachádza v blízkosti vášho kamenného obchodu, prípadne každému, kto prejaví záujem o polohu niektorej z vašich prevádzok.
Na to, aby mala lokálna kampaň úspech, je potrebné prispôsobiť ju čo najviac vašim požiadavkám a cieľom. Ako na to?
Vypracujte si vopred plán a stanovte si cieľ. Pomôže vám to pri zacielení na relevantné publikum, pri stanovení vhodného budgetu, ale aj pri výbere konverzií, ktoré budete neskôr merať.
Ako sme už spomenuli, je dôležité mať svoj účet Google Ads a vytvorené prevádzky v službe Google Moja firma. Tento profil udržujte aktuálny a v prípade potreby ho nezabudnite upraviť.
Aby ste svoj rozpočet využili čo najefektívnejšie, treba cieliť na relevantné publikum. Zacieľte preto iba na geografické polohy, ktoré sú pre vás vhodné. Ochránite tak svoj rozpočet a zároveň sa vaše reklamy budú zobrazovať len ľuďom, ktorí sa do vašich prevádzok vedia v danom momente aj dostať.
Miestna kampaň je efektívnejšia ako globálna práve preto, že je prispôsobená na danú lokalitu. Ako to docieliť? Do reklamného textu zahrňte názov cieľovej oblasti, nejaký známy orientačný bod, prípadne niečo, čo je špecifické pre danú oblasť.
Využite výhody lokálneho marketingu pre svoj miestny biznis a zvýšte tak návštevnosť vašich kamenných predajní a prevádzok. Ak si nie ste istý, ako na to, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám poradíme a nastavíme lokálne kampane tak, aby ste z nich mali čo najväčší úžitok.
V súčasnej digitálnej dobe je pre každého podnikateľa a podnik nevyhnutné zbierať a analyzovať údaje o správaní návštevníkov na webových stránkach. Lepšie tak porozumieme ich
Snáď každý pozná nástroj na analýzu webových stránok a aplikácií, Google Analytics. Staršiu verziu, Universal Analytics, nahrádza novšia, Google Analytics 4. Prináša nové užitočné funkcie
Ak máte záujem o spoluprácu alebo potrebujete bližšie informácie, neváhajte nás kontaktovať.