Máte kamenné prevádzky a potrebujete do nich pravidelne privádzať zákazníkov? Súčasťou marketingovej stratégie by vo vašom prípade mal byť rozhodne aj lokálny marketing. Čo je lokálny marketing a ako vám môže pomôcť?
Čaro lokálneho marketingu
Vedeli ste, že väčšina ľudí pri lokálnom vyhľadávaní neklikne na žiadny výsledok vyhľadávania? Všetky informácie totiž nájdu už priamo v Google vyhľadávači a dozvedia sa, čo potrebujú, z toho, čo im ukáže. Zistia tak adresu, otváracie hodiny a množstvo ďalších informácií.
Ďalšia otázka: Koľko zákazníkov k vám podľa vás chodí cielene a koľkí na vás natrafia, ani nevedia, ako? Práve pre tých, ktorí k vám majú namierené, je dôležité, aby mali vždy aktuálne informácie. O čom hovoríme? Ide napríklad o otváracie hodiny, aktuálne zľavy či otváracie hodiny počas víkendov a sviatkov. Pomôžte svojim zákazníkom orientovať sa a zvýšte návštevnosť vašich kamenných prevádzok pomocou lokálneho marketingu.
Čo je lokálny marketing
Lokálny marketing je súbor všetkých taktík a akcií, ktorými spropagujete svoje kamenné prevádzky, predajne či pobočky. Podporujete ním zvyšovanie povedomia o vašej značke, čo má za následok viac zákazníkov a viac tržieb.
Prečo je pre každú firmu s kamennými prevádzkami potrebný
Správanie ľudí sa za posledné roky zmenilo. Najmä to nákupné. Či už ideme do kina, do obchodu, prípadne do múzea, vždy chceme vopred vedieť, čo nás tam čaká. Chceme vedieť, ktoré dni majú otvorené, o akej hodine otvárajú a zatvárajú, či majú doobednú prestávku a ak áno, kedy.
Keď niekam ideme, zaujíma nás, koľko času nám zaberie cesta na dané miesto, o akom čase je tam najviac ľudí a mnohé ďalšie informácie. Už aj jedálny lístok reštaurácií si mnohí z nás pozerajú vopred, najmä tí, ktorí trpia na rôzne potravinové alergie či intolerancie.
Málokto už dnes niekam ide len tak, bez toho, aby si vopred nezistil aspoň nejaké základné informácie. A inak to nie je ani pri nákupoch.
Propagácia vašich predajní a prevádzok
Svoje kamenné prevádzky a predajne viete propagovať rôznymi spôsobmi. Môžete to robiť cez váš web, ale takisto aj na sociálnych sieťach, v rôznych katalógoch, aplikáciách či cez Google. O online marketingu ako takom sme si už hovorili, teraz sa zameriame na jednu konkrétnu možnosť, ako propagovať svoje kamenné prevádzky.
Google Mapy
Približne polovica vyhľadávaní na Google má lokálny charakter. Ľudia vyhľadávajú konkrétne produkty a služby často práve v spojení s lokalizáciou, napríklad kaderníctvo Bratislava či kvetinárstvo Trnava. Možno vás prekvapí aj fakt, že ľudia hľadajú informácie o prevádzkach častejšie na Google Mapách, ako priamo na stránkach prevádzok.
Vďaka tomu sú Google Mapy skvelým nástrojom, ako osloviť svojich potenciálnych zákazníkov v online prostredí. Navyše, z Google Máp preberajú informácie aj rôzne tretie strany, napríklad navigačné aplikácie alebo niektoré katalógy. Väčšina spoločností už tam svoj profil má. Ako si ho vytvoriť a ktorým chybám sa vyvarovať?
Google Moja firma
Svoj firemný profil si na Google Mapách vytvoríte cez službu Google My Business alebo Google Moja firma. Vďaka nemu poskytnete svojim potenciálnym zákazníkom informácie o firme a jej polohe.
S čím všetkým vám môže pomôcť služba Google Moja firma?
- so získavaním nových zákazníkov
- s informovaním vašich už existujúcich zákazníkov
- nájsť trasu, ako sa k vám dostať
- prekliknúť sa na váš web
- zavolať vám jedným klikom
- s lokálnym SEO
- so zobrazovaním sa v lokálnych výsledkoch vyhľadávania
Takisto môžete vo svojom firemnom profile zverejňovať fotky a ponuky, čím dáte ľuďom ďalšie dôvody, prečo si vybrať práve vás. A aby toho nebolo málo, váš profil sa môže vďaka tejto službe zobraziť ľuďom nielen pri vyhľadávaní priamo vašej firmy, ale aj pri vyhľadávaní produktov či služieb v lokalite, v ktorej sa nachádzate.
Ako si nastaviť firemný profil
Tým, že si vytvoríte profil na stránke Google Moja firma, to nekončí. Na to, aby vám táto služba bola čo najviac prospešná, treba spraviť ešte niekoľko krokov.
Názov profilu
Názov vašej firmy je, samozrejme, dôležitý, no vhodné je skombinovať ho aj s predmetom vášho podnikania.
Popis firmy
Pomocou relevantných kľúčových slov vytvorte popis, ktorý bude zodpovedať vašej činnosti. Pri tvorbe textov je najlepšie, ak máte vytvorenú analýzu kľúčových slov.
Kontaktné údaje
Čím viac informácií budete vo vašom firemnom profile mať, tým lepšie. Vyplňte doň telefónne čísla, emailové adresy a webové stránky, ak nejaké máte. Samotný odkaz vám môže pomôcť z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače ako Google.
Nezabudnite ani na otváracie hodiny, a to aj tie mimoriadne, počas sviatkov. Tieto údaje by ste mali mať vždy aktuálne, a preto, ak sa zmenia, treba ich čo najskôr aktualizovať.
Ďalšie údaje
Ďalšie informácie o vašich prevádzkach, kamenných predajniach, skladoch či o sídle spoločnosti poskytnete vyplnením tzv. atribútov. Môžete tam napríklad vyplniť, či máte bezbarierový prístup, alebo napríklad či disponujete wifi pripojením.
Čo sa deje po vytvorení profilu
Keď dokončíte tvorbu svojho profilu, Google si najskôr overí, či na danej adrese už náhodou neexistuje podnik s rovnakým názvom. Môže sa vám totiž ľahko stať, že ste si už raz profil vytvorili, no zabudli ste naň.
Po overení profilu sa zákazníkom spojazdní možnosť hodnotenia a vkladania recenzií, kladenia otázok či dokonca aj pridávania fotografií. Všetky tieto možnosti vám pomôžu v budovaní si dobrého mena.
Lokálny marketing sa oplatí
Byť vidieť sa vždy oplatí, najmä, ak máte kamenné prevádzky, o ktorých ešte mnoho zákazníkov ani len netuší. Naozaj obrovské množstvo ľudí využíva Google Maps pri navigácií z bodu A do bodu B, no takisto sa táto aplikácia stala miestom, ktoré spája ľudí s jednotlivými prevádzkami.
Zákazníci čoraz častejšie hodnotia, čo zažili, čo videli, ako boli so službami či produktami spokojní. Spätná väzba vo forme recenzií je dnes niečo, čo vám môže naozaj pomôcť. Pretože kým sa niekam zákazník vyberie, zistí si, čo si o danom mieste a jeho ponuke myslia ostatní. A možno by ste ani neverili, ako vám to môže pomôcť, alebo v prípade negatívnych recenzií aj uškodiť.
Aj preto je dôležité, aby ste mali svoj firemný profil vyplnený profesionálne, aby ste cezeň komunikovali na úrovni a aby v ňom vaši potenciálni zákazníci našli odpovede na otázky, ktoré ich v spojitosti s vami zaujímajú. Neviete si s tým rady, prípadne nemáte čas sa tým zapodievať? Nechajte to na nás. Vytvoríme vám firemný profil, zoptimalizujeme ho pre čo najlepšie výsledky a prepojíme so službou Google Ads.